Στα τέλη Οκτωβρίου του 2017, η Toyota ανακοίνωσε τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων diesel από την γκάμα της στην ευρωπαϊκή αγορά στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμού σχεδίου εξηλεκτρισμού των μοντέλων της προς όφελος του περιβάλλοντος.

Ξεκινώντας την εκπλήρωση της υπόσχεσής της από τη σταδιακή κατάργηση diesel εκδόσεων σε ορισμένες αγορές όπως η ιταλική, η ιαπωνική φίρμα συνέχισε στο diesel free μοτίβο με τη νέα γενιά του Auris το οποίο θα διατεθεί αποκλειστικά σε βενζινοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις και πλέον περνά στο επόμενο βήμα-μοντέλο σηματοδοτώντας την παύση διάθεσης των diesel εκδόσεων της απερχόμενης γενιάς του RAV4 η οποία εξοπλίζεται με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και η οποία δεν θα αντικατασταθεί στη νέα γενιά του μοντέλου.

Ως γνωστόν, η νέα γενιά του μοντέλου έκανε την πρεμιέρα της στην έκθεση της Νέας Υόρκης χωρίς να συμπεριλαμβάνει diesel έκδοση στις επιλογές του, κάτι που θα ισχύσει και για την ευρωπαϊκή εκδοχή του η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί πιθανότατα στην έκθεση του Παρισιού τον προσεχή Οκτώβριο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι πλην του Auris και του επερχόμενου στην Ευρώπη RAV4, η Τοyota έχει ήδη καταργήσει τα Avensis και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους πριν περίπου δύο μήνες.

Μοναδικές diesel επιλογές της Toyota στην Ευρώπη παραμένουν τα Versο, Hilux και Land Cruiser τα οποία θα εξακολουθήσουν να διατίθενται με πετρελαιοκινητήρες –τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη υποχώρησαν το 2017 κατά 8%. Παράλληλα το μερίδιο αγοράς το πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο έχει μειωθεί σε 43,7% το μικρότερο σε διάστημα οκταετίας,