Η γερμανική φίρμα γιορτάζει τα 90 χρόνια από τότε που το φουτουριστικό αγωνιστικό πρωτότυπο RAK 2 σημείωσε ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας όντας ένα από τα πιο παράτολμα project της εποχής που συνδέθηκε με τα πρώτα βήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όλα ξεκίνησαν το 1927, όταν ο Fritz von Opel, εγγονός του ιδρυτή της φίρμας, Adam Opel αποφάσισε να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό πρωτότυπο αξιοποιώντας πυραυλοκινητήρα, προκειμένου να κυνηγήσει το επίγειο ρεκόρ ταχύτητας.

Ο Von Opel συνεργάστηκε με τον Αυστριακό εκδότη και αστρονόμο Max Valier και τον κατασκευαστή πυραυλοκινητήρων Friedrich Sander. Τον Μάρτιο του 1928, ήδη τα πρώτα 12 πυραυλοκίνητα πρωτότυπα δοκιμάζονταν στην πίστα της Opel στο Russelsheim.

Σε αυτές τις πρώτες δοκιμές, ορισμένα από τα πρωτότυπα κατάφεραν να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου οκτώ δευτερόλεπτα, ωστόσο ο χρόνος αυτός δεν ήταν ικανοποιητικός για την ομάδα εξέλιξης η οποία αποφάσισε να προβεί σε ορισμένες βελτιώσεις και να μεταφέρει τις δοκιμές σε μεγαλύτερη πίστα στο Βερολίνο στοχεύοντας ψηλότερα σε ό,τι αφορά την μέγιστη ταχύτητα.

Ως αποτέλεσμα των βελτιώσεων δημιουργήθηκε το Rak 2, ένα αγωνιστικό όχημα με μήκος 4,88 μέτρα και βάρος 560 κιλών το οποίο αξιοποιούσε το σασί του Opel 10/40 και στερούνταν παντελώς κινητήρα και συστήματος μετάδοσης. Την θέση τους είχαν καταλάβει 24 πύραυλοι στερεού καυσίμου οι οποίοι παρήγαν δύναμη ώσης έξι τόνων ή περίπου 58.000 Nm ροπής.

Έτσι, στις 23 Μαΐου του 1928 το Rak 2 με οδηγό τον Fritz von Opel αυτοπροσώπως καταγράφει μέγιστη ταχύτητα 238 χλμ./ώρα υπό τις ζητωκραυγές ενός πλήθους 3.000 θεατών.

«Πίεσα το πεντάλ, οι πύραυλοι βρυχήθηκαν πίσω μου, και κόλλησα στο κάθισμα. Πίεζα το πεντάλ ξανά και ξανά μέχρι που όλα γύρω μου μετατράπηκαν σε μια απροσδιόριστη, θολή εικόνα. Η επιτάχυνση σχεδόν με παρέλυσε. Παρέλυσε τη σκέψη μου. Δρούσα αποκλειστικά βάσει ενστίκτου με ανεξέλεγκτες δυνάμεις να με σπρώχνουν μπροστά», είχε δηλώσει ο von Opel λίγο μετά το ρεκόρ στον Τύπο της εποχής.

Για την ιστορία, ο von Opel συνέχισε το κυνήγι κατάρριψης ρεκόρ ταχύτητας, δημιουργώντας το Rak 3, ένα επίσης πυραυλοκίνητο όχημα το οποίο στόχευσε στην κατάρριψη ρεκόρ ταχύτητας οχήματος κινούμενου σε ράγες, καταγράφοντας το ιστορικό υψηλό των 256 χλμ./ώρα, ενώ δεν σταμάτησε ούτε εκεί καθώς σε συνεργασία με τον Friedrich Sander, πραγματοποίησαν τον Σεπτέμβριο του 1929 την πρώτη δημόσια πτήση πυραυλοκίνητου αεροσκάφους. Επίσης μάλλον δεν θα σταματούσαν ούτε εκεί ωστόσο τα ενδεχόμενα περαιτέρω μεγαλεπήβολα σχέδιά τους ακυρώθηκαν λόγω της Μεγάλης Ύφεσης.