Τα πάνω – κάτω εκτιμάται ότι θα φέρει στην αγορά του λιανεμπορίου η κάθοδος της βορειοελλαδίτικης επιχείρησης Μασούτης στην Αθήνα μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής.

Μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτη, η Μασούτης πυροδοτεί τον ανταγωνισμό και έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η συρρίκνωση στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω δημιουργίας ενιαίων σχημάτων.

Μέσα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το come back της Spar στην ελληνική αγορά. Το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς τέθηκαν σε εγρήγορση και προετοιμάζουν την δική τους αντεπίθεση.

Οι εξαγορές

Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται πάντως στον κλάδο αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ.

Πολλές είναι εκείνες οι αλυσίδες που κάτω από το βάρος του ανταγωνισμού θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν συνενώσεις ακόμη και μεταξύ μεγάλων παικτών του κλάδου.

Το κυνήγι των προσφορών

Το ερώτημα είναι που θα κριθεί το στοίχημα της επικράτησης του ισχυρού παίκτη στο λιανεμπόριο;

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι τόσο με την κάθοδο της Μασούτης στην Αθήνα όσο και με την είσοδο της Spar στην ελληνική αγορά η πολιτική των προσφορών θα ενταθεί όλο και περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της IRI οι καταναλωτές έχουν μπει στο «χορό» των προσφορών και για το λόγο αυτό άλλωστε επισκέπτονται τουλάχιστον έξι δίκτυα λιανικής πώλησης, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Για φέτος οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν προϋπολογίσει πάνω από 150 εκατ. ευρώ προκειμένου να πριμοδοτήσουν τις προσφορές τους, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών.

Άλλωστε και με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών και δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Επτά στους δέκα καταναλωτές γλιτώνουν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και ένας στους τέσσερις τουλάχιστον 20%. Το 74% του κοινού δηλώνει πως αυτό που κυνηγάει στο σούπερ μάρκετ είναι οι προσφορές, ενώ έξι στους δέκα επιλέγουν που θα ψωνίσουν ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, τις προσφορές.

Το ετήσιο ύψος που εξοικονομούν τα νοικοκυριά ανέρχεται σε 300 ευρώ το χρόνο.

Τι συνέβη στα χρόνια της… κρίσης

Πριν τα χρόνια της κρίσης μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που μεσουρανούσαν σήμερα δεν υπάρχουν πια. Η πρώτη μεγάλη εξαγορά ήταν αυτή των σούπερ μάρκετ Αθηνά από την Βερόπουλος. Αργότερα θα εξαγοράσει την Πανεμπορική, τις αλυσίδες ΤΡΟΦΙΝΟ και ΑΣΤΕΡΑΣ στην Αθήνα ενώ το 2016 ανακοινώθηκε η εξαγορά της ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ από τον όμιλο Μετρό της οικογένειας Παντελιάδη.

Η εξαγορά της CΟΝΤΙΝΕΝΤ από την Carrefour ήταν η πρώτη μεγάλη εξαφάνιση αλυσίδας που έγινε στην Ελλάδα μέσω ξένου δακτύλου.

Η Σκλαβενίτης προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας Παπαγεωργίου. της Ατλάντικ, της Μπαλάσκας, της ΔΟΥΚΑΣ και της ΕΧΤRA ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ. Η μεγάλη κίνηση ήρθε με την εξαγορά των ΜΑΚRO CASH & CARRY που το 2016 κατέβασαν ταμπέλες και μετονομάστηκαν σε The Mart.

Στο τέλος του 2010 αποχώρησε από την Ελλάδα η γερμανική αλυσίδα λιανεμπορίου Aldi Hellas, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Γράψτε το σχόλιο σας