Στον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του Μιράζ επικεντρώνονται οι έρευνες
Στον εντοπισμό του καταγραφέα πτήσης επικεντρώνονται οι έρευνες για να εξακριβωθούν οι συνθήκες και τα αίτια της συντριβής
Spotlight
-
Πώς ένας καφές οδήγησε μια 21χρονη στην εντατική - Τι βρήκε μέσα στο ποτήρι
-
Έζησα στην Αθήνα της δεκαετίας του 1980 για έναν χρόνο - αυτό μου έμαθε ότι μπορείς να ανήκεις οπουδήποτε
-
Είναι 110 ετών και ζει μόνος του - Αυτό είναι το μυστικό του
-
Γονείς προσοχή - Έφηβη έπαθε σοβαρά εγκαύματα αφού μιμήθηκε βίντεο στο TikTok
Στον εντοπισμό του καταγραφέα πτήσης που περιέχει και τα στοιχεία πτήσης του Μιράζ 2000-5 επικεντρώνονται οι έρευνες για την εξακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του αεροσκάφους, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του Σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου.
Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία, όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της.
Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης
Συγκλονίζουν οι τελευταίες στιγμές πριν το μοιραίο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας «καρφωθεί» στη θάλασσα και παρασύρει στο θάνατο τον Σμηναγό.
Ο δραματικός διάλογος που είχε ο Γιώργος Μπαλταδώρος με τον συνάδελφό του στο δεύτερο Μιράζ αποκαλύπτει εν μέρει και όσα οδήγησαν στην συντριβή.
«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη» του είπε ο 34χρονος Σμηναγός που ήταν ο αρχηγός του σχηματισμού.
Ο δεύτερος πιλότος του απάντησε: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Μιράζ του άτυχου Σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συναδέλφων τους, όταν πήραν εντολή να επιστρέψουν στη Σκύρο, μετά την αναγνώριση και αναχαίτιση στο Βόρειο Αιγαίο, τα δύο μονοθέσια Μιράζ της 331 Μοίρας Παντός Καιρού πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, κινούμενα σχεδόν σε ευθεία γραμμή από τη Λέσβο προς το αεροδρόμιο διασποράς. Προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο Μιράζ 2000-5 άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης.
Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση και πολύ υγρασία προκαλώντας προφανώς «τύφλωση». Σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα δημιουργούν μια κατάσταση πολύ περιορισμένης ορατότητας.
Ο Σμηναγός Μπαλταδώρος έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις