Έπειτα από δύο ημέρες απεργίας με μεγάλη συμμετοχή κατά της μεταρρύθμισης της δημόσιας επιχείρησης των γαλλικών σιδηροδρόμων SNFC, η κυκλοφορία συνεχίζεται κανονικά, με ελάχιστα μόνο προβλήματα τοπικής εμβέλειας.

Το διήμερο αυτό είναι απλά το… ορεκτικό, καθώς στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων προβλέπονται δύο ημέρες απεργίας κάθε πέντε ημέρες σε βάθος τριών μηνών.

Τα συνδικάτα της SNCF αντιτίθενται στην μεταρρύθμιση στους σιδηροδρόμους που προβλέπεται από τον Εμανουέλ Μακρόν και έχει ως τελικό στόχο την κατάργηση του καθεστώτος των σιδηροδρομικών κατά την πρόσληψή τους. Όπως λένε, η εξέλιξη αυτή «έχει στόχο να καταστρέψει τη δημόσια υπηρεσία» και να οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση.

Η απεργία θα συνεχιστεί το βράδυ του Σαββάτου και θα έχει διάρκεια μέχρι το πρωί της Τρίτης.

Σήμερα το απόγευμα (5/4), θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Υπουργείου Μεταφορών με τα συνδικάτα με στόχο το άνοιγμα στον ανταγωνισμό, την οργάνωση και το χρέος της SNCF, το οποίο υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ ενώ η λειτουργία του κοστίζει 1 δισ. ευρώ τον χρόνο.

Ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ έχει δηλώσει πρόθυμος στο ενδεχόμενο να αναλάβει το κράτος κάποιο μέρος του χρέους αυτού, ωστόσο περιμένει «δεσμεύσεις εξαιρετικά σαφείς, εξαιρετικά σταθερές, που θα μεταμορφώσουν τη λειτουργία της επιχείρησης».

«Μας λένε, δεχθείτε αυτό που σας προτείνουμε και θα μιλήσουμε μετά για το χρέος’ είναι πραγματικά σκανδαλώδες», δήλωσε στον ραδιοσταθμό franceinfo ο επικεφαλής του CGT (το μεγαλύτερο γαλλικό συνδικάτο), Φιλίπ Μαρτινιέ, κάνοντας παράλληλα λόγο για εκβιασμό εκ μέρους του κράτους.