Αλλαγή στα δεδομένα με τις ψηφιακές πλατφόρμες ταξί, δημιουργεί, τουλάχιστον στη Γερμανία, η απόφαση του Ανώτατου Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Καλσρούης.

Σύμφωνα με την απόφαση που είναι σε τελευταίο βαθμό, η Mytaxi  αποτελεί ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης και όχι εταιρεία παροχής μεταφορών κι ότι η περιστασιακή επιδότηση κομίστρου δε συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμού ούτε παραβίαση της νομοθεσίας περί καθορισμού κομίστρου δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις ταξί εισπράττουν το σύνολο του κομίστρου. Ο τρόπος καταβολής του κομίστρου σε αυτές δεν αναιρεί την κρίση αυτή του δικαστηρίου.

Επίσης, ότι η ομαλή λειτουργία της αγοράς των ταξί δεν επηρεάζεται από τις προωθητικές ενέργειες επιδότησης της Mytaxi. Όσο οι επιχειρήσεις ταξί διαθέτουν εναλλακτικές επιλογές υπηρεσιών διαμεσολάβησης, δεν τίθεται θέμα περιορισμού του ανταγωνισμού στον τομέα υπηρεσιών μίσθωσης ταξί.

Δε δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού από τις προωθητικές ενέργειες της Mytaxi, δεδομένου ότι οι ενέργειες αυτές ήταν περιορισμένες τόσο τοπικά όσο και χρονικά και συνεπώς δεν κινδυνεύουν να εκτοπίσουν τους ανταγωνιστές της Mytaxi.

Η απόφαση εκδόθηκε την περασμένη Παρασκευή και το ερώτημα στο δικαστήριο ήταν κατά πόσο οι ενέργειες επιδότησης κομίστρου από τη Mytaxi, εταιρείας του ομίλου της ΒΕΑΤ συνιστούν πράξεις αθέμιτου ανταγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα στην Ελλάδα έγιναν σοβαρά επεισόδια σε κινητοποίηση ιδιοκτητών ταξί κατά των ψηφιακών πλατφορμών διαμεσολάβησης.