Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Opel Grandland X 2.0 Diesel: Προσθήκη ουσίας

Opel Grandland X 2.0 Diesel: Προσθήκη ουσίας

Το νεότερο SUV στην γκάμα της Opel αλλάζει επίπεδο χάρη στο συνδυασμό ενός δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Γιάννης Αδάναλης

Μπορεί το Grandland X να αποτελεί το νεότερο μέλος στην «οικογένεια» της Opel, ωστόσο, το μικρομεσαίων διαστάσεων SUV έχει ήδη αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια αναζήτησης από τη γερμανική φίρμα ενός νέου, σύγχρονου και ανταγωνιστικού προφίλ.

Με αφετηρία τα γονίδια που το συνδέουν με το Peugeot 3008 και τον γαλλικό όμιλο PSA, το Grandland Χ όχι μόνο κατάφερε να ξεχωρίσει σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία αλλά και να ενισχύσει τη θέση του σε αυτή μόλις έξι μήνες μετά την έναρξη των πωλήσεών του στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, το κορυφαίο SUV στην γκάμα της Opel αποκτά τον χαρακτηρισμό “Ultimate” και μαζί με αυτόν τις απαραίτητες τεχνικές-εξοπλιστικές προδιαγραφές που θα μπορούσαν να τον υποστηρίξουν.

Οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών είναι ένα παράδειγμα όχι όμως και το μοναδικό, καθώς στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό του αυτοκινήτου προστίθενται, έστω και προαιρετικά, η οροφή σε μαύρο χρώμα, οι προβολείς τεχνολογίας LED, η γυάλινη πανοραμική οροφή, η κάμερα 360 μοιρών, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα εξίσου προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Με λίγα λόγια, το Grandland X Ultimate δεν αποτελεί απλώς το κορυφαίο SUV της Opel αλλά μια πρόταση ικανή να κοιτάξει στα μάτια ακόμα και το Insignia.

Στο παραπάνω συμπέρασμα, άλλωστε συνηγορεί και ο συνδυασμός ενός τετρακύλινδρου κινητήρα diesel χωρητικότητας 2,0 λίτρων με ένα επίσης νέο, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.977 κ.εκ. αποδίδει με τη βοήθεια ενός στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας 177 ίππους και 400 Nm ροπής, καταναλώνοντας μόλις 4,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Ωστόσο, δεν είναι τα αριθμητικά δεδομένα εκείνα που τον τοποθετούν στην κορυφή της σημερινής γκάμας του αυτοκινήτου αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αυτά μεταφράζονται σε πράξη.

Χωρίς, λοιπόν, να στερείται της δυναμικής που απαιτείται ώστε να χαρίσει ανταγωνιστικές επιδόσεις στο αποκλειστικά δικίνητο Grandland X των 1.609 κιλών, εκείνο που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η πολιτισμένη λειτουργία του, η οποία θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με αντίστοιχων προδιαγραφών βενζινοκίνητα σύνολα.

Καθοριστική στη διαμόρφωση μιας stress free εμπειρίας στο αριστερό κάθισμα του γερμανικού SUV είναι φυσικά και η συμβολή του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, η απόδοση του οποίου (βλέπε ταχύτητα και ομαλότητα αλλαγών) παραπέμπει στις κορυφαίες μονάδες του είδους.

Μάλιστα, πριν το τέλος του 2018 το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων πρόκειται να προστεθεί στο πλευρό του ήδη γνωστού τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων και ενός νέου τετρακύλινδρου συνόλου χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 180 ίππων.

Στο περιθώριο των πληθωρικών χαρακτηριστικών που προσδίδει στο Grandland X ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 177 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, οφείλει κανείς να αναφερθεί στην ποιότητα που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών, ο οποίος σε επίπεδο εργονομίας τουλάχιστον δείχνει να υπερτερεί σε σχέση με εκείνον του Peugeot 3008.

Είναι προφανές άλλωστε πως το Grandland X ακολουθεί μια πιο «λιτή» σχεδιαστική λογική, δίνοντας τον πρώτο λόγο στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Κάπως έτσι, λοιπόν, ένα SUV με μήκος 4,477 μέτρων προσφέρει τους απαραίτητους χώρους για πέντε και την ίδια στιγμή 514 λίτρα για τις αποσκευές τους.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά την άφιξη του νέου δίλιτρου κινητήρα diesel τον ερχόμενο Μάιο και τη σταδιακή ενσωμάτωση του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων σε σχεδόν όλες τις εκδόσεις του, το Grandland X πρόκειται να υποδεχθεί μέσα στο 2018 τους νέους κινητήρες diesel των 1,5 λίτρων και την αμέσως επόμενη χρονιά την plug-in υβριδική εκδοχή του, η οποία θα είναι και η ισχυρότερη.

ΤοOpelGrandlandXUltimate με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):4,447/ 1,906 / 1,609

Μεταξόνιο (μέτρα):2,675

Κινητήρας (κ.εκ.):1.997

Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):177/3.750

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):400/2.000

Βάρος (κιλά):1.575

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):4,8

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):126

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα):9,1 δευτ.

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):214

auto.in.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη

Μια τεράστια βραδιά για τον Ολυμπιακό, με τους «ερυθρόλευκους» να κάνουν την διαφορά

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024