Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Με τέσσερις πόρτες και τέσσερις θέσεις στο εσωτερικό της επιστρέφει η μέχρι σήμερα γνωστή Mercedes-AMG GT.

Ωστόσο η είδηση δεν προκύπτει από την παρουσία των επιπλέον θέσεων στο εσωτερικό του ή από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων, η απόδοση του οποίου φτάνει στην έκδοση S τους 639 ίππους αλλά από την ύπαρξη ενός υβριδικού συνόλου στην γκάμα του.

Συγκεκριμένα η έκδοση GT 53 4MATIC+ θα εφοδιάζεται με έναν εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων και απόδοσης 435 ίππων αλλά και με ένα ηλεκτρικό μοτέρ/εναλλάκτη, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον 22 ίππους και 250 Nm ροπής.

Το υβριδικό σύστημα των 48 Volt επιτρέπει στο τετράθυρο coupe της AMG να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και την αμεσότητα ενός αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων.

BMW X4

Ένα νέο SAC (Sport Activity Coupe) προσθέτει η BMW στην γκάμα της παρουσιάζοντας στην 88η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τη νέα γενιά της X4.

Πέρα από τις νέες σχεδιαστικές… συνήθειες που χαρακτηρίζουν τις μεταλλικές επιφάνειες του βαυαρικού SUV, εντύπωση προκαλεί η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων η οποία παραπέμπει στο πρόσφατο παράδειγμα της Χ3.

Πιο συγκεκριμένα, στο συνολικό μήκος του αμαξώματος προστέθηκαν 7,62 εκατοστά, εκ των οποίων τα 5,33 εκατοστά προέρχονται από την αύξηση του μεταξονίου.

Η μεγέθυνση των εξωτερικών διαστάσεων εξασφάλισε ακόμα περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και ειδικότερα για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών. Αντίθετη πορεία, πάντως, ακολούθησε το βάρος, όπως και ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, ο οποίος μειώθηκε κατά 10%.

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, τη «βασική» έκδοση του αυτοκινήτου (xDrive 20i) εξοπλίζει ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας απόδοσης 184 ίππων, ωστόσο, το ίδιο σύνολο προσφέρεται και σε έκδοση 252 ίππων.

Αντιστοίχως, ο κινητήρας diesel των 1.995 κ.εκ. προσφέρεται σε εκδόσεις των 190 και των 231 ίππων, με το σύστημα τετρακίνησης αλλά και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων να παραμένουν στον βασικό εξοπλισμό.

Για την ώρα, η κορυφαία πρόταση στην γκάμα της νέας BMW X4 εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα 3,0 λίτρων, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 326 ίππους και τα 680 Nm ροπής.

Pininfarina HK GT

Από τις διεθνείς εκθέσεις όπως αυτή της Γενεύης δεν θα μπορούσαν να λείπουν εξωτικές πρωτότυπες προτάσεις όπως αυτή του ιταλικού οίκου Pininfarina η οποία διερευνά τα όρια ανάμεσα σε ένα coupe επιδόσεων και ένα άνετο GT για άνετες μακρινές διαδρομές με την συνδρομή ενός συνόλου, κατά βάση ηλεκτρικού.

Αναλυτικότερα, την καρδιά του συνόλου αποτελούν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία υπόσχονται συνδυαστική ισχύ 1.073 ίππων και τροφοδοτούνται από μπαταρίες απόδοσης 38 kWh.

Το κουαρτέτο υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ./ώρα ενώ η αυτονομία τις μπαταρίας μπορεί να αυξηθεί, φτάνοντας έως και τα 1.000 χλμ. με την προσθήκη είτε ενός συστήματος κυψελών καυσίμου είτε κινητήρα εσωτερικής καύσης ή μιας αεριοστροβιλικής μονάδας που θα αναλαμβάνουν τον ρόλο γεννήτριας.

Κατά τα άλλα, το επιβλητικό τετράτροχο του ιταλικού οίκου φροντίζει ως όφειλε να πλαισιώσει τις παραπάνω εξωτικές τεχνολογικές προδιαγραφές του με έναν αντιστοίχως εντυπωσιακό σχεδιασμό ο οποίος υπακούει στο ίδιο υβριδικό μοτίβο μεταξύ επιδόσεων και άνεσης. Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο αυτής της λογικής αποτελούν οι «gullwing» πόρτες οι οποίες αν και εξασφαλίζουν στο HK GT τον «τίτλο» του δίθυρου, έχουν τέτοιο μέγεθος ούτως ώστε να μην προβληματίσει στο ελάχιστο η πρόσβαση στο τετραθέσιο εσωτερικό του.

Hyundai Kona Electric

H κορεατική φίρμα είχε εξαρχής ανακοινώσει την πρόθεσή της να προσθέσει στην γκάμα του Kona μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία και πραγματοποιεί την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στην 88η διεθνή έκθεση της Γενεύης.

Υπακούοντας στην ίδια σχεδιαστική λογική με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, το Kona Electric, έχει κατά 1,5 εκατοστό μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στοιχείο που σε συνδυασμό με την κομψότερη γρίλια όπου φιλοξενείται η θύρα φόρτισης και τον διαφορετικό σχεδιασμό των θόλων και του spoiler προς όφελος της αεροδυναμικής, είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που δίνουν το στίγμα της διαφοροποίησης στην ηλεκτρική έκδοση.

Αντιστοίχως, το εσωτερικό του Kona Electric υιοθετεί τη γνώριμη αισθητική των υπόλοιπων εκδόσεων του, διαθέτοντας μια διαφορετική κεντρική κονσόλα προσανατολισμένη στις νέες ανάγκες του συστήματος μετάδοσης ενώ στον εξοπλισμό του περιλαμβανονται ψηφιακός πίνακας οργάνων, infotainment με οθόνη επτά ιντσών και head-up display.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής του υπόστασης, το Kona Electric θα διατεθεί σε δύο διαφορετικές εκδόσεις που διαφοροποιούνται βάσει αυτονομίας και ισχύος κινητήρα.

Αναλυτικότερα, την βασική έκδοση του ηλεκτροκίνητου κορεατικού μοντέλου θα εφοδιάζει μοτέρ ισχύος 133 ίππων και 395 Nm ροπής το οποίο θα τροφοδοτείται από μπαταρία απόδοσης 39,2 kWh η οποία της εξασφαλίζει αυτονομία 300 χλμ.

Η ισχυρότερη έκδοση επωφελείται από ηλεκτρικό μοτέρ 201 ίππων και 395 Nm ροπής ενώ χάρη στην παρουσία μιας μπαταρίας 64 kWh υπόσχεται αυτονομία 470 χλμ. Σε ό,τι αφορά τους χρόνους επαναφόρτισης στην περίπτωση της βασικής έκδοσης απαιτούνται 6 ώρες και 10 λεπτά ενώ σε αυτήν την ισχυρότερης εννέα ώρες και 40 λεπτά. Με τη συνδρομή του συστήματος ταχείας φόρτισης, το Kona Electric μπορεί να αναπληρώσει το 80% της ενέργειας των μπαταριών του σε 54 λεπτά.

Citroen C4 Cactus


Απεμπολώντας μέρος της σχεδιαστικής του εκκεντρικότητας, το ανανεωμένο C4 Cactus επενδύει σε μια ωριμότερη εικόνα την οποία υπογραμμίζει με πλήθος αναβαθμισμένων εξοπλιστικών προδιαγραφών.

Στους νεολογισμούς του περιλαμβάνονται τα προοδευτικής λειτουργίας αμορτισέρ της γαλλικής φίρμας τα οποία διατίθενται για πρώτη φορά στην Ευρώπη αλλά και τα νέα σχεδίασης καθίσματα της φίρμας, Advanced Comfort Seats τα οποία κάνουν επίσης πρεμιέρα στο γαλλικό hatchback.

Θα διατεθεί με κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων ισχύος από 82 έως 130 ίππους και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 1,6 λίτρων απόδοσης 100 και 120 ίππων.

Ferrari 488 Pista

H 488 Pista η οποία πραγματοποιεί την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στην ελβετική έκθεση, όπως άλλωστε υποδηλώνει και η ονομασία της, είναι μια πιο σκληροπυρηνική αγωνιστική έκδοση του ιταλικού coupe η οποία εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο V8 που έχει κατασκευάσει ποτέ το Maranello.

Έτσι, στα «σπλάχνα της» φιλοξενείται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του biturbo των 3,9 λίτρων η οποία, χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, νέο και ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα, ενισχυμένα πιστόνια, ένα αποτελεσματικότερο σύστημα ψύξης, ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα και μια νέα πολλαπλή εξαγωγής, αυξάνει την ισχύ σε 720 ίππους και 770 Nm ροπής.

Αναβαθμισμένο είναι και το επτά σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιτρέποντας τις εναλλαγές σχέσεων σε 30 milliseconds με την ενεργοποίηση του προγράμματος Race.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, κυρίαρχες είναι οι αεροδυναμικές βελτιώσεις οι οποίες αντλούν τις επιρροές από την F1, όπως ο αεροδυναμικός διαχύτης μπροστά και το σύστημα S-Duct που καθοδηγεί την ροή αέρα στην έξοδο του καπό, δημιουργώντας έτσι περισσότερη κάθετη δύναμη σε υψηλές ταχύτητες.

Για την ακρίβεια, οι αεροδυναμικές βελτιώσεις στο σκαρί της 488 Pista υπόσχονται κατά 20% περισσότερη κάθετη δύναμη σε σχέση με την «απλή» εκδοχή της.

Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση Pista είναι και κατά 90 κιλά ελαφρύτερη από την 488 GTB, σταματώντας στα 1.280 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών.

Έτσι η 488 Pista διαθέτει αεροδυναμικά στοιχεία, καπό και προφυλακτήρες κατασκευασμένα από ανθρακονήματα αλλά και ένα νέο σετ τροχών που αποτελούνται από το ίδιο υλικό και υπόσχονται κατά 40% χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τους συμβατικούς.

To αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η υπόσχεση για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,85 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 340 χλμ./ώρα.

Toyota Auris 2018

Με δύο υβριδικά σύνολα στην γκάμα του επιστρέφει το Toyota Auris, η τρίτη γενιά του οποίου πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback βασίζεται πλέον στη νέα πλατφόρμα της ιαπωνικής φίρμας (TNGA), προσφέροντας μόνον έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από την απερχόμενη γενιά του αυτοκινήτου. Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του υβριδικού συνόλου που έχει ως αφετηρία τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων, ενώ για εκείνους που οι 122 ίππου του συγκεκριμένου συνδυασμό δεν είναι αρκετοί, η Toyota προσφέρει ένα δεύτερο υβριδικό σύνολο που βασίζεται σε έναν δίλιτρο, επίσης ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης αποδίδοντας 180 ίππους.

Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο Toyota Auris έχει αυξήσει το πλάτος και το μήκος του, σε αντίθεση με το ύψος το οποίο περιορίστηκε κατά 4,7 εκατοστά.

Toyota GR Supra

Tην αγωνιστική εκδοχή του Supra αποκάλυψε η Toyota επί ελβετικού εδάφους, σηματοδοτώντας την επιστροφή της στην κατηγορία των υψηλών επιδόσεων τετράτροχων.

Παρά το γεγονός ότι οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν τις προδιαγραφές του αγωνιστικού πρωτότυπου που παρουσιάζουν στη Γενεύη, οι περισσότεροι θεωρούν δεδομένη το πέρασμα στην παραγωγή του εντυπωσιακού σε μέγεθος και σχεδιασμού coupe, ώστε να αποκτήσει υπόσταση η φίρμα GRMN που για την ώρα εκπροσωπείται από την κορυφαία έκδοση του Yaris.

Μέχρι τότε οι οπαδοί της Toyota θα πρέπει να αρκεστούν στην εικόνα του GR Supra και στις πληροφορίες που το θέλουν να έχει εξελιχθεί παράλληλα με την επόμενη γενιά της BMW Z4.

smart EQ

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης περνά και επισήμως η smart παρουσιάζοντας στη Γενεύη τα ήδη γνωστά fortwo ed και forfour ed, τα οποία και τοποθετεί υπό την «ομπρέλα» μιας νέας φίρμας.

Tα smart EQ αποτελούν επί της ουσίας τα πρώτα μέλη μια ηλεκτροκίνητης οικογένειας, η οποία πολύ σύντομα πρόκειται να υποδεχθεί αντίστοιχης τεχνολογίες προτάσεις από την Mercedes-Benz.

Στο περιθώριο της επανατοποθέτησης των ηλεκτροκίνητων fortwo και forfour στην ευρωπαϊκή αγορά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιλιπούτειες προτάσεις πρόκειται νε υποστηρίζουν έστω και προαιρετικά την ταχύτερη φόρτιση, ενώ από τα μέσα του 2018 θα γίνει διαθέσιμη μία εφαρμογή που θα επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου να ελέγχει διάφορες λειτουργίες από απόσταση.

Τέλος, στο λανσάρισμα των smart EQ θα προσφέρεται μια ειδική έκδοση (nightsky edition), η οποία θα φέρει μοναδικά εξοπλιστικά χαρακτηριστικά.

Nissan IMx Kuro Concept

H ιαπωνική φίρμα αποκαλύπτει στην 88η διεθνή ελβετική έκθεση μια νέα εκδοχή του πρωτότυπου IMx, μέσω της οποίας επιχειρεί να προσεγγίσει σχεδιαστικά το μέλλον της κατηγορίας των SUV αλλά και της αυτοκίνησης.

Πλην των επιβλητικών σχεδιαστικών του προδιαγραφών, το IMx Kuro όπως ονομάζεται διαθέτει την καινοτόμο τεχνολογία Brain-to-Vehicle η οποία αξιοποιώντας μια συσκευή αποκωδικοποίησης της ηλεκτρικής δραστηριότητας του εγκεφάλου που προσομοιάζει με κράνος, υπόσχεται να «διαβάζει» το μυαλό του οδηγού.

Κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να προσαρμόζει αναλόγως τις αντιδράσεις του συστήματος αυτόνομης οδήγησης με το οποίο εξοπλίζεται το αυτοκίνητο, και κατ΄επέκταση, να επιτρέπει την αμεσότερη διάδραση αυτοκινήτου-οδηγού, ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι το ευφυές σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί επίσης να διδαχθεί από τις συνήθειες του οδηγού.

Ως απόρροια της δυνατότητας πλήρους αυτονομίας, το IMx Kuro διαθέτει ένα «πτυσσόμενο» τιμόνι το οποίο αποθηκεύεται στο ταμπλό, εξασφαλίζοντας ακόμα περισσότερο χώρο και άνεση στους επιβαίνοντές του οι οποίοι φιλοξενούνται σε τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα της ιαπωνικής και λιτής αισθητικής καμπίνας του.

Πέρα από την τεχνητή ευφυΐα που διαθέτει, το πρωτότυπο μοντέλο της Nissan είναι και αμιγώς ηλεκτροκίνητο χάρη στην παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ, τοποθετημένων ένα σε κάθε άξονα, τα οποία του εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 430 ίππων και 700 Νm ροπής καθώς και κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Το σύνολο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου που υπόσχονται αυτονομία 600 χλμ.

Volvo V60

Το νέο μέλος της σειράς 60 το οποίο πραγματοποιεί την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην διεθνή έκθεση της Γενεύης, μεταφέρει στις πρακτικές αναλογίες ενός wagon αμαξώματος τις καινοτόμες τεχνολογικές και σχεδιαστικές προδιαγραφές που έχουμε γνωρίσει από τα νέα μοντέλα των σειρών 60 και 90 χωρίς, κατά την προσφιλή συνήθεια των Σουηδών, να λείπουν και οι νέες προσθήκες.

Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για την αναβαθμισμένη δέσμη συστημάτων ασφάλειας η οποία ενισχύεται στο μέτωπο του συστήματος αυτόνομης πέδησης το οποίο γίνεται αποτελεσματικότερο στην αποτροπή ενδεχόμενων συγκρούσεων, ενώ βελτιωμένες είναι και οι λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist αλλά και το σύστημα Cross Traffic Alert το οποίο λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό κατά την αλλαγή κατεύθυνσης σε διασταύρωση.

Ένα άλλο πεδίο «νεολογισμού» του V60 είναι ότι, σύμφωνα με την υπόσχεση της Volvo για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της από το 2019, θα είναι διαθέσιμο με δύο plug-in υβριδικά σύνολα.

Έτσι, εκτός από τις εκδόσεις βενζίνης T6 απόδοσης 310 ίππων και diesel D3 και D4 ισχύος 150 και 190 ίππων, το V60 θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, Τ6 Τwin Engine και T8 Τwin Engine, οι οποίες προσφέρουν απόδοση 340 και 390 ίππων αντίστοιχα και συνδυάζονται de facto με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Ως γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας όπου ανήκει, το μήκους 4,76 μέτρων και πλάτους 1,85 μέτρων V60, μπορεί να φιλοξενήσει στο πορτ μπαγκάζ του 529 λίτρα, μέγεθος βελτιωμένο κατά 99 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχό του και που, με την αναδίπλωση των καθισμάτων, αυξάνεται σε 1.364 λίτρα.

Italdesign Zerouno

Μία ακόμα εξεζητημένη πρόταση ευελπιστεί να προσθέσει στο ενεργητικό της ο διάσημος σχεδιαστικό οίκος Italdesign.

To νέο πρωτότυπο που αποκαλύπτει επί ελβετικού εδάφους ονομάζεται Zerouno και απευθύνεται σε πραγματικούς συλλέκτες, καθώς η παραγωγή του δεν πρόκειται να ξεπεράσει τις πέντε μοναδές.

Πέρα από τον απόκοσμο σχεδιασμό του, το Zerouno διακρίνεται και για τις σχεδόν αγωνιστικές προδιαγραφές του. Οι ανθρακονημάτινες επιφάνειες του αμαξώματος κρύβουν έναν V10 ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 5,2 ίππων.

O τελευταίος επιτρέπει στο εντυπωσιακό Zerouno να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και να αναπτύσσει τη μέγιστη ταχύτητα των 330 χλμ./ώρα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος του.

Citroen Berlingo


H νέα γενιά του πολυχρηστικού μοντέλου της Citroen υιοθετεί μια αρκετά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα συνήθη μέτρα της κατηγορίας τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο, μεταφράζοντας το σχεδιαστικό κώδικα που εισήγαγε το C4 Cactus στις ανάγκες του αμαξώματος του και αποκτώντας μια ενδιαφέρουσα αισθητική, ιδίως αν συνυπολογίσει κανείς τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας.

Παράλληλα με την νέα του εμφάνιση, το LCV της Citroen «μεταπηδά» και σε μια νέα πλατφόρμα, και συγκεκριμένα, την EMP2 του PSA Group η οποία υπόσχεται να μεγιστοποιήσει τα οφέλη του αμαξώματος χάρη στην πιο αποδοτική διάταξη, αλλά και να επιφέρει σημαντικές τόσο σε επίπεδο κινητήρων όσο και τεχνολογικού εξοπλισμού.

Αναλυτικότερα, η «μικρότερη» έκδοση M η οποία έχει μήκος 4,4 μέτρα προσφέρει χωρητικότητα 775 λίτρων, μέγεθος που υπερβαίνει κατά 100 λίτρα αυτό της αντίστοιχης σημερινής εκδοχής του μοντέλου, ενώ 28 αποθηκευτικοί χώροι στο θάλαμο επιβατών μπορούν να φιλοξενήσουν επιπλέον 186 λίτρα μικροαντικειμένων και όχι μόνο.

Για εκείνους που τα παραπάνω μεγέθη δεν είναι αρκετά, το νέο Berlingo θα προσφέρεται και σε μια νέα μεγαλύτερου μηκους και με προαιρετικά επταθέσια έκδοση.

Η έκδοση XL όπως ονομάζεται, έχει μήκος 4,75 μέτρα προσφέρει χωρητικότητα 1.050 λίτρων καθώς και ωφέλιμο χώρο 3,05 μέτρων για την μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται τόσο σε πενταθέσια όσο και επταθέσια διάταξη. Στην περίπτωση επιλογής του επταθέσιου Berlingo τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αφαιρεθούν η να μετακινηθούν μπροστά και πίσω κατά 13,0 εκατοστά.

Εκτός από τα παραπάνω πλεονεκτήματα διάταξης, η νέα πλατφόρμα συνδυάζεται με νέους και πιο αποδοτικούς κινητήρες. Συγκεκριμένα το Berlingo θα είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων σε εκδοχές ισχύος 110 ή 130 ίππων και έναν diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος θα διατεθεί σε εκδοχές 75, 100 και 130 ίππων.


BMW Concept Μ8 Gran Coupe

Με ένα επιβλητικών διαστάσεων και εμφάνισης πρωτότυπο, η βαυαρική φίρμα, υπενθυμίζει από την έκθεση της Γενεύης, ότι, από τα τέλη της χρονιάς, πρόκειται να προσθέσει στην κορυφή της γκάμας ένα αντίστοιχων προδιαγραφών σπορ coupe, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι δεν πρόκειται να «μείνει» στην μία και μοναδική έκδοση, όπως δεν πρόκειται να «μείνει» και στην παραδοσιακή έννοια των coupe.

Έτσι, το BMW Concept Μ8 Gran Coupe, όπως ονομάζεται, πλην των αθλητικών αναλογιών του και των αισθητικών του ιδιαιτεροτήτων που το ταυτοποιούν ως γνήσιο «τέκνο» των Βαυαρών αλλά και ως πρωτότυπο, ανήκει στην κατηγορία των τετράθυρων coupe, υποδεικνύοντας την προσθήκη μιας αντίστοιχης πρότασης στην -προσεχώς- νεοσύστατη γκάμα της Σειράς 8.

Επίσης όπως αφήνει να εννοηθεί το concept car, σε αντίθεση με το παρελθόν της Σειράς 8 η παραγωγή της οποίας σταμάτησε το 1999, αυτή την φορά το μοντέλο θα επωφεληθεί, από την φροντίδα του M Division με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις των εκδόσεων που θα φέρουν τα συγκεκριμένα διακριτικά.

Κατά τα άλλα, και σε ότι αφορά το BMW Concept Μ8 Gran Coupe αυτό καθ΄αυτό, οι έντονες ακμές και πτυχώσεις σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και τον τολμηρό χρωματικό συνδυασμό ιριδίζοντος πράσινου και χρυσού, επιχειρούν να επαναπροσδιορίσουν, σύμφωνα με τις συστάσεις των Βαυαρών, «την έννοια της πολυτέλειας προσφέροντας κάτι που σίγουρα θα ξεχωρίζει από το πλήθος».

Αναφορικά με την μελλοντική πραγματικότητα της Σειράς 8, σύμφωνα με το σχετικό χρονοδιάγραμμα θα προηγηθεί η Σειρά 8 Coupe από τα τέλη του 2018 και η αντίστοιχη «Μ» έκδοση, ενώ από το 2019 θα ακολουθήσουν οι Gran Coupe αλλά και M8 Gran Coupe για τις οποίες και αναλαμβάνει να προϊδεάσει το συγκεκριμένο πρωτότυπο.

Lexus UX

To μικρότερο SUV στην ιστορία της Lexus φιλοξενείται στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, τοποθετώντας την ιαπωνική φίρμα στην καρδιά μιας κατηγορίας που γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Το Lexus UX βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της ιαπωνικής φίρμας, γνωστή με την κωδική ονομασία GA-C, αγγίζοντας σε μήκος τα 4,5 μέτρα.

Ανάμεσα στα κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται ξεχωρίζει η νέα υβριδική μονάδα, η οποία συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Το τελευταίο αναλαμβάνει την κίνηση του πίσω άξονα, διαμορφώνοντας έναν ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης.

Καθοριστική για την παρουσία του αυτοκινήτου στην άσφαλτο αναμένεται να είναι η συμβολή του βελτιωμένου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, καθώς και της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Η παραγωγή του Lexus UX θα ξεκινήσει το φθινόπωρο και η διάθεσή του στα τέλη του έτους.

Peugeot 508

H νέα γενιά του κορυφαίου τετράθυρου μοντέλου της γαλλικής φίρμας επενδύει σε ένα νέο τολμηρό αισθητικό μείγμα που φιλοδοξεί να ανατρέψει ευχάριστα την πεποίθηση περί της υπολειπόμενης δυναμικής των sedan.

Εκτός από την νέα αιχμηρή αισθητική, το σχεδιαστικό επιχείρημα της Peugeot αναλαμβάνει να υπογραμμίσει και η μεταβολή των αναλογιών του 508 καθώς ενώ το πλάτος του αυξάνεται κατά 2,0 εκατοστά, το μήκος και το ύψος του «υποχωρούν» κατά 6,0 και 8,0 εκατοστά, αντιστοίχως, προσδίδοντας του ένα πιο στιβαρό προφίλ αλλά και περισσότερη ευελιξία.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η γνώριμη σχεδίαση του i-Cokpit η οποία στην προκειμένη περίπτωση, περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη 10,0 ιντσών για το infotainment ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ποιότητα και τα ακριβά υλικά. Ταυτόχρονα εξοπλιστικές προδιαγραφές όπως τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός, μεταξύ άλλων αναλαμβάνουν να στοιχειοθετήσουν την θέση του στην κορυφή της γκάμας της Peugeot .

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον εξοπλισμό ασφάλειας του συγκαταλέγεται και σύστημα «νυχτερινής όρασης» το οποίο με την συνδρομή μιας υπέρυθρης κάμερας ανιχνεύει πεζούς έως και 250 μέτρα πέρα από την εμβέλεια των φωτιστικών σωμάτων, σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας.

Σε επίπεδο κινητήρων το 508 θα είναι διαθέσιμο με τον κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων σε εκδοχές ισχύος 177 και 217 ίππων σε συνδυασμό προαιρετικά με το οκτώ σχέσεων αυτόματο κιβώτιο της Peugeot ενώ τις επιλογές diesel απαρτίζουν δύο μοτέρ 1,5 και 2,0 λίτρων με ισχύ 128, 158 και 177 ίππων.

Renault EZ-GO Concept

Η γαλλική φίρμα επιχειρεί με το EZ-GO, ένα πρωτότυπο αυτόνομο και ρομποτικό όχημα με φουτουριστικό σχεδιασμό, να αποκωδικοποιήσει το μέλλον των αστικών μετακινήσεων και του car-sharing.

Έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει περισσότερους επιβαίνοντες από ένα «κοινό» επιβατικό αυτοκίνητο, το EZ-GΟ διαθέτει αυτονομία επιπέδου 4 και μπορεί να «υπακούσει» σε μια προκαθορισμένη διαδρομή, υποκαθιστώντας τα συνήθη μέσα μεταφοράς με ένα πολύ πιο αποδοτικό τρόπο καθώς είναι και αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Παράλληλα, ο περιορισμός της μέγιστης ταχύτητάς του σε 50 χλμ. και η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης το καθιστούν ασφαλές και αρκούντως ευέλικτο για το ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον των αστικών κέντρων.

Mercedes-Benz C-Class

Εκτός από την προφανή αισθητική ανανέωσή του, τo best-seller της γερμανικής φίρμας, επωφελείται, από τεχνολογία που συναντάμε στα «υψηλότερα κλιμάκια» της γκάμας της Mercedes-Benz. Κυριότερα όμως η C-Class θα είναι διαθέσιμη με μια σειρά νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης και diesel.

Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου απόδοσης 184 ίππων με επικουρικό ηλεκτρικό σύστημα 48 volt EQBoost, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος και σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.

Σε ό,τι αφορά τις diesel επιλογές, αρχικά το μεσαίο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση C 220 d με κινητήρα 1.951 κ.εκ. ισχύος 194 ίππων ο οποίος στη συνέχεια θα αποτελέσει εφαλτήριο για την πρώτη plug-in υβριδική έκδοση με diesel μοτέρ στην ιστορία της Mercedes-Benz, προσφέροντας βέλτιστα οφέλη σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας.

Την γκάμα συμπληρώνει η «εισαγωγική» AMG έκδοση με τα διακριτικά C 43, ισχύ 390 ίππων και τις συνήθεις βελτιώσεις δια χειρός Affalterbach.

Hyundai Le Fil Rouge Concept

H Hyundai πιάνει το σχεδιαστικό νήμα από την αρχή, αποκαλύπτοντας ένα ελκυστικής αισθητικής concept car το οποίο, όπως διευκρινίζει, θα αποτελέσει τον αισθητικό «οδηγό» για όλα τα νέα της μοντέλα στο μέλλον, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Εκτός από την αποτύπωση, του νέου σχεδιαστικού κώδικα τον οποίο η Hyundai επιγράφει ως «Sensuous Sportiness», το Le Fil Rouge αποτελεί, σύμφωνα με τις συστάσεις, μια φουτουριστική ερμηνεία του Coupe Concept του 1974 μεταφράζοντας την σε ένα επιβλητικό και δυναμικό αμάξωμα με τετραθέσια διάταξη στο εσωτερικό του το οποίο υπόσχεται εξίσου γενναιόδωρες δόσεις τεχνολογικής και σχεδιαστικής καινοτομίας.

Porsche Mission E Cross Turismo

Μια περιπετειώδη, station wagon έκδοση της αμιγώς ηλεκτροκίνητης και τετράθυρης Mission E παρουσιάζει η Porsche, προδιαγράφοντας τα επόμενα βήματά της στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης.

Με μήκος 4,95 μέτρα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και σαφείς σχεδιαστικές παραπομπές στα SUV, το E Cross Turismo φιλοξενεί στην αθέατη πλευρά του ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 600 ίππων το οποίο του εξασφαλίζει και τετρακίνηση. Το αποτέλεσμα είναι η υπόσχεση για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Τις προδιαγραφές του συμπληρώνει η παρουσία ενός συστήματος ταχείας φόρτισης το οποίο υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών που αντιστοιχεί σε 100 χλμ. διαδρομής σε μόλις 4,0 λεπτά.

Aston Martin Lagonda Vision Concept


Ένα νέο φουτουριστικό πρωτότυπο επαναφέρει στο προσκήνιο της επικαιρότητας την Lagonda και την προσπάθεια της Aston Martin να επαναφέρει στη ζωή μια βρετανική φίρμα από το μακρινό παρελθόν.

Με αφορμή, λοιπόν, τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Lagonda παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για το ηλεκτροκίνητο μέλλον της αυτοκίνησης.

Αν πρέπει να κρατήσουμε κάτι από τη συγκεκριμένη προσπάθεια, τότε αυτός είναι ο σχεδιαστικός κώδικας, στοιχεία του οποίου πρόκειται να αξιοποιηθούν στο μέλλον από τη βρετανική φίρμα.

Κατά τ’ άλλα, οι φιλόδοξες προδιαγραφές του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Lagonda Vision Concept υπόσχονται αυτονομία που υπερβαίνει τα 640 χιλιόμετρα καθώς και λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.

McLaren Senna GTR Concept

Μια από τις ταχύτερες προτάσεις στην ιστορία της παρουσιάζει η McLaren στη Γενεύη.  H πρωτότυπη για την ώρα Senna GTR θα αποδίδει, σύμφωνα με τη βρετανική φίρμα, τουλάχιστον 825 ίππους όντας σημαντικά ταχύτερα από τη «συμβατική» έκδοση του αυτοκινήτου.

Ωστόσο δεν είναι μόνο η επιπλέον ισχύς εκείνη που θα κάνει τη διαφορά στην περίπτωση McLaren Senna GTR, καθώς χάρη στον ακραίο, ομολογουμένως, αεροδυναμικό σχεδιασμό της, θα παράγονται έως και 1.000 κιλά κάθετης αεροδυναμικής δύναμης.

Ο αρχικός σχεδιασμός της McLaren προβλέπει την παραγωγή μόλις 75 αντιτύπων της Senna GTR, το κόστος της οποίας θα αγγίζει τα 1,2 εκατομμύρια ευρώ.

auto.in.gr