Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Βενιζέλος: Η Προκαταρκτική δεν επιτρέπει επί της ουσίας έρευνα

Βενιζέλος: Η Προκαταρκτική δεν επιτρέπει επί της ουσίας έρευνα

Ακραία θεσμική αθλιότητα συνιστά, σύμφωνα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, η πρόταση σύστασης κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Νοβάρτις που υπέγραψαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ καθώς όπως υποστηρίζει, με την πρόταση που υπέγραψαν, επιχειρούν να συγκροτήσουν ένα δικονομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επί της ουσίας έρευνα.

Ακραία θεσμική αθλιότητα συνιστά, σύμφωνα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, η
πρόταση σύστασης κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για
την υπόθεση Νοβάρτις που υπέγραψαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ καθώς όπως
υποστηρίζει, με την πρόταση που υπέγραψαν, επιχειρούν να συγκροτήσουν
ένα δικονομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επί της ουσίας έρευνα.

Ο κ. Βενιζέλος προσθέτει πως με αυτόν τον τρόπο αφήνει «να αιωρούνται χυδαίες συκοφαντίες που εκστόμισαν ανώνυμοι μάρτυρες με εκφράσεις του τύπου «εικάζω, πιθανολογώ, άκουσα να λέει ο Φρουζής» δίνοντας προστατευόμενες καταθέσεις που δεν συνιστούν απόδειξη, σύμφωνα με τον ΚΠΔ».

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζητά ακόμη την άμεση κλήτευση και εξέτση από την προκαταρκτική επιτροπή των τριών προστατευόμενων μαρτύρων μόνων τους και σε αντιπαράστση με τα αναφερόμενα από αυτούς πρόσωπα. «Χωρίς αυτό δεν υπάρχει ούτε δημοκρατία ούτε δικαιοσύνη. Υπάρχει μόνο λάσπη και εκφασισμός», ξεκαθάρισε.

Με την πρόταση, τονίζει ο κ. Βενιζέλος «διαπιστώνεται ότι έχει επέλθει ήδη παραγραφή για το αδίκημα της απιστίας που «ενδεχομένως» τελέστηκε από δυο πρώην πρωθυπουργούς (εκ των οποίων ο ένας επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ), έναν πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και επτά πρώην υπουργούς (μεταξύ των οποίων ο εν ενέργεια Διοικητής της ΤτΕ και ο Έλληνας Επίτροπος στην ΕΕ). Άρα για όλα όσα αναφέρονται στο αδίκημα αυτό προτείνεται να μη γίνει τίποτα απολύτως».

Και προσθέτει με νόημα πως έτσι βεβαίως «η κυβερνητική πλειοψηφία κλείνει και κάθε περαιτέρω διερεύνηση των καταγγελιών κατά του υπουργού της Π. Κουρουμπλή».

Ακόμη ο κ. Βενιζέλος υπογραμμίζει τα εξής:
1. Με την πρόταση διαπιστώνεται ότι έχει επέλθει ήδη παραγραφή για το αδίκημα της απιστίας που «ενδεχομένως» τελέστηκε από δυο πρώην πρωθυπουργούς (εκ των οποίων ο ένας επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ), έναν πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και επτά πρώην υπουργούς (μεταξύ των οποίων ο εν ενέργεια Διοικητής της ΤτΕ και ο Έλληνας Επίτροπος στην ΕΕ). Άρα για όλα όσα αναφέρονται στο αδίκημα αυτό προτείνεται να μη γίνει τίποτα απολύτως. Έτσι βεβαίως η κυβερνητική πλειοψηφία κλείνει και κάθε περαιτέρω διερεύνηση των καταγγελιών κατά του υπουργού της Π. Κουρουμπλή. Χωρίς όμως έρευνα για το αδίκημα της απιστίας δεν μπορεί να ελεγχθεί το κίνητρο και ο σκοπός των τυχόν επιλήψιμων πράξεων σε σχέση με φάρμακα, τιμές, δαπάνες κοκ. Δεν θέλουν να διερευνηθεί η ουσία του θέματος. Τσουβαλιάζουν άλλωστε το χρονικό διάστημα 2000- 2015 που διαχωρίζεται πεντακάθαρα σε περιόδους συγκράτησης και δραστικής μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης και σε περιόδους εκτροχιασμού και εκτίναξης της φαρμακευτικής δαπάνης.
2. Για τα ενδεχόμενα αδικήματα της δωροληψίας και δωροδοκίας υπαλλήλων οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ προτείνουν να συγκροτηθεί επιτροπή προκαταρκτικής έρευνας, όχι όμως για να εξετάσει την ουσία και να διαπιστώσει αν οι περιβόητες ανώνυμες μαρτυρίες έχουν κάποια πραγματική βαρύτητα ή ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο άξιο λόγου, όποτε πρέπει να μην υπάρξει κατηγορία, αλλά για να εξετασθεί αν οι φερόμενες ως πράξεις έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των καθηκόντων των συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, τότε και για τις πράξεις αυτές έχει επέλθει παραγραφή. Οπότε και πάλι κλείνει η υπόθεση με τη λάσπη στον αέρα. Αν οι φερόμενες ως πράξεις δεν έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των καθηκόντων η δικογραφία – λένε οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ -πρέπει να επιστραφεί στη δικαιοσύνη. Αν όμως οι φερόμενες πράξεις δεν σχετίζονται με τα υπηρεσιακά καθήκοντα δεν υπάρχει καν αδίκημα σύμφωνα με την τυποποίηση των πράξεων αυτών στον Ποινικό Κώδικα η διατύπωση του οποίου έχει τροποποιηθεί στη διαδρομή του χρόνου. Σταθερό όμως στοιχείο είναι ότι πρόκειται για εγκλήματα σχετικά με την υπηρεσία. Άλλωστε στον πυρήνα όλων των σχετικών αδικημάτων βρίσκεται η παράβαση καθήκοντος ( άρθρο 259 ΠΚ ). Για όλα δε αυτά τα θέματα υπάρχει σταθερή σχετική νομολογία παλιότερη και πρόσφατη. Αξίζει να προσεχθεί η λογική της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ: αν οι ενδεχόμενες πράξεις δωροληψίας έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων και άρα βλάπτουν ευθέως το δημόσιο συμφέρον, τότε έχει επέλθει παραγραφή. Αν οι ενδεχόμενες πράξεις δωροληψίας δεν έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων και άρα μπορεί να μη θίγουν το δημόσιο συμφέρον αλλά και να μην υπάγονται καν στη νομοτυπική υπόσταση των σχετικών αδικημάτων, τότε υπάρχει αρμοδιότητα της δικαιοσύνης. Η δικαιοσύνη όμως δεν διαπίστωσε να έχει αρμοδιότητα και έστειλε το φάκελο στη Βουλή. «Πολύ τέλειο» θεσμικό έγκλημα σε βάρος της δημόσιας ζωής του τόπου για να γίνει δεκτό.
3. Τέλος, για το αδίκημα της ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα δεν γίνεται καν μνεία ως προς τα πολιτικά πρόσωπα στο διαβιβαστικό έγγραφο της εισαγγελίας και στα στοιχεία της δικογραφία. Πρόκειται άλλωστε για αδίκημα που ούτως ή άλλως ερευνά η δικαιοσύνη και για πολιτικά πρόσωπα, χωρίς να απαιτείται καμία σχετική ενέργεια της Βουλής κατά το άρθρο 86 Συντ. Συνεπώς οι σχετικές αναφορές στην πρόταση των βουλευτών των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι λόγια του αέρα.
Με την πρόταση συνεπώς που υπέγραψαν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας και εμπνεύσθηκαν οι επιτελικοί εγκέφαλοι του σχεδίου, επιχειρούν να συγκροτήσουν ένα δικονομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επί της ουσίας έρευνα και αφήνει να αιωρούνται χυδαίες συκοφαντίες που εκστόμισαν ανώνυμοι μάρτυρες με εκφράσεις του τύπου «εικάζω» , «πιθανολογώ», «άκουσα να λέει ο Φρουζής», δίνοντας «προστατευμένες» καταθέσεις που δεν συνιστούν απόδειξη σύμφωνα με τον ΚΠΔ.
Απέναντι σε αυτή τη διαστροφική αντίληψη για τους θεσμούς και το κράτος δικαίου πρέπει να υπάρξει και θα υπάρξει αντίδραση εκείνων των πολιτών που υπερασπίζονται τη δημοκρατία και το μέλλον του τόπου.
Πρώτη και θεμελιώδης πράξη πρέπει να είναι η άμεση κλήτευση και εξέταση από την προκαταρκτική επιτροπή των τριών «προστατευόμενων» μαρτύρων μόνων τους και βεβαίως σε αντιπαράσταση με τα αναφερόμενα από αυτούς πρόσωπα. Χωρίς αυτό δεν υπάρχει ούτε δημοκρατία ούτε δικαιοσύνη. Υπάρχει μόνο λάσπη και εκφασισμός.

in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024