Δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ενδέχεται να κληθεί να καταβάλει ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles στη Γαλλία για την παραβίαση της νομοθεσίας περί εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Le Monde, η οποία επικαλείται πληροφορίες από τη γαλλική αρχή ανταγωνισμού και προστασίας του καταναλωτή (DGCCRF).

Σύμφωνα με αυτές, το Fiat 500X εκπέμπει οξείδια του αζώτου που υπερβαίνουν κατά 11 φορές το ανώτατο νόμιμο όριο, όταν η διαδικασία ελέγχου για τις εκπομπές ρύπων υπερβεί τα 20 λεπτά, στοιχείο το οποίο, κατά την DGCCRF, υποδεικνύει την παρουσία παράνομου λογισμικού παραποίησης εκπομπών ρύπων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει των όσων αναφέρει το δημοσίευμα του Le Monde, με αφετηρία τα παραπάνω ευρήματα της κρατικής γαλλικής αρχής για την προστασία του καταναλωτή, έχει ήδη –από τον Μάρτιο- διαταχθεί εισαγγελική έρευνα.

Ο όμιλος FCA από την πλευρά του έχει δηλώσει ότι δεν του έχει απαγγελθεί κάποια συγκεκριμένη κατηγορία και ότι συνεργάζεται πλήρως με τις γαλλικές αρχές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

«Η εταιρεία επιφυλάσσεται να απαντήσει στις αιτιάσεις εφόσον αυτές ευσταθούν, αποδεικνύοντας ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της συμμορφώνονται απολύτως με την νομοθεσία», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε προηγούμενη ανακοίνωση του ομίλου FCA.

Σύμφωνα ωστόσο με το δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας, ο αμερικανο-ιταλικός όμιλος έχει κατηγορηθεί από την DGCCRF και για παρακώλυση των ερευνών.

Αν και οι έρευνες και οι δικαστικές διαδικασίες σχετικά με το παραπάνω ζήτημα προφανώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, αν τελικώς οι γαλλικές αρχές καταφέρουν να στοιχειοθετήσουν τις παραπάνω κατηγορίες, σύμφωνα με τον γαλλικό νόμο, ο όμιλος FCA θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμα που αντιστοιχούν σε έως και 10% των ετήσιων εσόδων του το οποίο βάσει της τελευταίας χρήσης του 2016, αντιστοιχεί σε 9,62 δις ευρώ.

Αν ωστόσο, θεωρηθεί ότι τα αδικήματα καλύπτουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα την περίοδο 2014-2016, όπου και «ανήκουν» τα επίμαχα μοντέλα, τότε τα πρόστιμα θα αυξηθούν αναλόγως ενώ, το φερόμενο ως αδίκημα παρακώλυσης των ερευνών επισύρει πρόστιμο 300.000 ευρώ αλλά και ποινή φυλάκισης για τον εκάστοτε υπεύθυνο.

auto.in.gr