Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σφοδρή επίθεση στον Σπίρτζη από το σωματείο εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ

Σφοδρή επίθεση στον Σπίρτζη από το σωματείο εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ

Σφοδρή επίθεση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, για τους χειρισμούς της στην υπόθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την πολυήμερη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού στα εκδοτήρια του Μετρό, εξαπέλυσε την Πέμπτη η διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ.

Σφοδρή επίθεση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, για τους χειρισμούς της στην υπόθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την πολυήμερη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού στα εκδοτήρια του Μετρό, εξαπέλυσε την Πέμπτη η διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ.

«Τις τελευταίες μέρες, με την απαράδεκτη εικόνα στους σταθμούς, δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε, κυρίως στο ότι η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έγινε με μια διαδικασία, πρόχειρη και αποσπασματική», τόνισε ο πρόεδρος του σωματείου κ. Λευτέρης Ρενιέρης και πρόσθεσε:

«Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται σε ουρές με πολύωρη ορθοστασία, οι συνάδελφοι εκδότες εξοντώνονται, αναγκαζόμενοι να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους και χωρίς διακοπή. Στην Ευρώπη το μεταβατικό διάστημα διήρκεσε δύο ή και τρία χρόνια. Εδώ, κάποιοι θεώρησαν ότι μπορεί όλα να είναι έτοιμα σε μόλις 7 μήνες».

Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, από τον Φεβρουάριο του 2016 ζήτησαν από το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΑ να υπάρξει ενημέρωση, συνεργασία και συντονισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Παράλληλα, κατέθεσαν περισσότερες από 30 συγκεκριμένες επισημάνσεις – προτάσεις για διάφορα προβλήματα.

«Καθώς βλέπαμε να μην επιλύονται τα προβλήματα προχωρήσαμε, προ ημερών, σε συνδικαλιστική δράση όχι για κάποιο συνδικαλιστικό-συντεχνιακό αίτημα, αλλά για να αναδείξουμε το θέμα, να αποτραπεί η ταλαιπωρία των επιβατών και η εξόντωση των συναδέλφων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρενιέρης, εκτιμώντας ότι όλη αυτή η κατάσταση θα έχει σοβαρές συνέπειες για τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι «μπορεί πρόσκαιρα να υπάρξει και να προβληθεί μια κάποια αύξηση εσόδων, όμως ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο», καθώς οι δημόσιες συγκοινωνίες για άλλη μια φορά υφίστανται τεράστια δυσφήμιση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εργαζομένων, ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατομ. ευρώ (από 12 εκατ. ευρώ για την Ο.ΣΥ και τη ΣΤΑ.ΣΥ, αντίστοιχα).

Ωστόσο, αυτά τα χρήματα δεν θα έχουν εισπραχθεί.

Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι στο 15νθημερο της παράτασης που δόθηκε για την ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατ. ευρώ.

«Με άλλα λόγια η ΣΤΑ.ΣΥ θα έχει στο τέλος του χρόνου ένα πλασματικό έλλειμμα της τάξης των 19 εκατ. ευρώ και κατά την ένταξή της στο “Υπερταμείο” θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία», ανέφερε ο κ. Ρενιέρης.

Οι προτάσεις

Οι προτάσεις των εργαζομένων για τα «ανοιχτά» ζητήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στο μέτωπο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ταλαιπωρώντας τους πολίτες, είναι:

* Ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών. Πρέπει άμεσα ο ΟΑΣΑ να διαθέσει τουλάχιστον 1.000 μηχανήματα έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λ.π, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο.

* Να ξεκινήσει άμεσα πλατιά ενημερωτική εκστρατεία για το επιβατικό κοινό, με διαφημιστικά σποτ σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, με φυλλάδια με χρηστικές οδηγίες και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες κ.λ.π.

* Να υπάρξει άμεσα διασύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας του Μετρό, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης (πυρκαγιάς κ.λ.π).

* Να προχωρήσει ο εφοδιασμός όλων των εκδοτηρίων με τερματικό POS.

* Στην ανώνυμη κάρτα των πέντε διαδρομών (5Χ1,40) όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90’, σήμερα δεν εμφανίζεται με κανένα τρόπο ο υπολειπόμενος χρόνος.

* Πρόβλημα υπάρχει και με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό σιδηρόδρομο, στο δίκτυο προς και από το αεροδρόμιο.

* Σε πολλές περιπτώσεις τα τερματικά έκδοσης καρτών εκδίδουν εισιτήρια που δεν αναγνωρίζονται από τον «αναγνώστη» (reader)!

* Να υπάρξει σωστός προγραμματισμός για την έκδοση νέων καρτών σε άτομα, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή ελευθέρας (Σώματα Ασφαλείας, ΑΜΕΑ κ.λπ).

* Να γίνουν αρκετά δοκιμαστικά κλεισίματος των πυλών (μπάρες), ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία τους και να αποφευχθούν περιστατικά εγκλωβισμού επιβατών, όταν το μέτρο θα εφαρμοστεί κανονικά.

Κώστας Ντελέζος

in.gr

Sports in

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024