Η ιαπωνική φίρμα αποκαλύπτει σταδιακά τα σχέδια της για την επόμενη «hot» έκδοση του Yaris η οποία θα βασιστεί στη νέα γενιά του μοντέλου και η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις θα κατασκευαστεί σε μεγαλύτερους αριθμούς όντας παράλληλα προσιτότερη.

Σε αντίθεση με το εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής τρέχον Yaris GRMN, η νέα γενιά της έκδοσης θα κατασκευάζεται ως «homologation car» της αγωνιστικής έκδοσης του WRC και θα εξελιχθεί ούτως ώστε να παράσχει στους μηχανικούς της Gazoo Racing World Rally Team όλα τα εφόδια που χρειάζονται για την μετέπειτα εξέλιξη του αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα διαγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Όπως επιβάλλουν οι κανόνες για τα «homologation cars» που συνδέονται με το WRC, το νέο Yaris το οποίο αναμένεται να υιοθετήσει τα διακριτικά GR -όπως ονομάζεται η νεοσύστατη σπορ subbrand της Toyota- θα πρέπει να κατασκευαστεί σε 25.000 μονάδες ετησίως.

«Πιστεύουμε ότι χρειάζεται να αλλάξουμε την αρχιτεκτονική του αγωνιστικού αυτοκινήτου στο WRC για να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι, η επόμενη γενιά του αγωνιστικού Yaris θα «δημιουργήσει» και μια αντίστοιχη, νόμιμη για το δρόμο έκδοση για την οποία θα πρέπει να κατασκευάσουμε 25.000 μονάδες ετησίως. Όπως αντιλαμβάνεστε δεν θα πρόκειται λοιπόν για μια περιορισμένη έκδοση όπως το Yaris GRMN», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Shigeki Tomoyama, στέλεχος της Toyota το οποίο έχει υπό την ευθύνη του την Gazoo Racing.

Αν και ο Ιάπωνας, δεν υπεισήλθε σε περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με τις αλλαγές που θα επέλθουν, ανέφερε ότι «θα υπάρξουν διαφορές στη διάταξη της ανάρτησης μιας και οι απαιτήσεις για το συγκεκριμένο στοιχείο είναι ιδιαίτερα αυξημένες στο WRC. Επίσης θα είναι ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο ως κατασκευή, επιτρέποντας στην αγωνιστική μας ομάδα να κάνει ευκολότερα τις τροποποιήσεις που απαιτούνται σε ό,τι αφορά το κέντρο βάρους προκειμένου να επιτύχει την ιδανική οδική συμπεριφορά σύμφωνα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ».

«Αυτά είναι τα στοιχεία τα οποία εξετάζουμε. Εν τω μεταξύ ωστόσο, αυτό που προέχει είναι να επικεντρωθούμε στο πρωτάθλημα της επόμενης χρονιάς και σε μια νίκη με την τρέχουσα εκδοχή του αγωνιστικού Yaris», κατέληξε το στέλεχος της Toyota.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τρέχουσα αγωνιστική εκδοχή του Yaris αναμένεται να συνεχίσει στα πεδία του WRC έως το τέλος του 2019. Από το 2020 οπότε και αναμένεται η μετάβαση στη νέα γενιά του Yaris, θα υπάρξει μια νέα αγωνιστική έκδοση από την οποία και θα προκύψει η «hot» GR έκδοση του δημοφιλούς supermini, στοιχεία που σύμφωνα με τα όσα άφησε να εννοηθούν το στέλεχος της Toyota, σημαίνει επίσης ότι η ιαπωνική φίρμα θα συνεχίσει να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και πέραν των τριών ετών για τα οποία έχει αρχικά δεσμευτεί.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση της Toyota να δημιουργήσει μια νόμιμη για το δρόμο, «ισότιμη» έκδοση του επόμενου αγωνιστικού Yaris θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μάλλον τολμηρή μιας και οι πιο πρόσφατοι κανονισμοί του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, κάθε άλλο παρά απαιτούν κάτι τέτοιο από τους κατασκευαστές προκειμένου να μην αυξάνεται το κόστος συμμετοχής.

auto.in.gr