Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2016: Σταθερή αξία
Η πρόσφατη επικαιροποίηση των προδιαγραφών του δεν άλλαξε σημαντικά την εικόνα του, ούτε όμως και τη θέση του η οποία παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.
Γιάννης Αδάναλης
Διαχρονικά η προσπάθεια ανανέωσης των σχεδιαστικών προδιαγραφών ενός Audi δεν συνοδευόταν από… κοσμογονικές αλλαγές. Η επικαιροποίηση, λοιπόν, της τρίτης κατά σειρά γενιάς του A3 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Τρία χρόνια μετά την έναρξη της διάθεσής του επί ευρωπαϊκού εδάφους και χωρίς να έχει χάσει ούτε μία στιγμή την επαφή του με την κορυφή, το μικρομεσαίων διαστάσεων Audi επιστρέφει με τον κατ’ επίφαση τίτλο του νέου και με ελάχιστες ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.
Παρεμβάσεις στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος σχετίζονται είτε με την προσπάθεια διαφοροποίησης από το πρόσφατο σχεδιαστικό παρελθόν, είτε με την ανάδειξη του premium χαρακτήρα, προσδίδοντας στην εικόνα του περισσότερη λάμψη.
Μια λάμψη που στην εξοπλιστική έκδοση Style ενισχύουν οι χρωμιωμένες μεν, διακριτικές δε διακοσμητικές επιφάνειες.
Αντιστοίχως, για να αντιληφθεί κανείς εκ των έσω την πρόοδο που έχει σημειώσει η ανανεωμένη εκδοχή του μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback οφείλει να φτάσει ως τις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις του.
Εκεί όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων -Virtual cockpit στη γλώσσα των Γερμανών- καθώς και τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας συνθέτουν μια απολύτως προσαρμοσμένη στα ήθη και τα έθιμα των ημερών μας πρόταση.
Σε εκδόσεις που αφορούν την ελληνική αγορά, την πληρότητα του εξοπλισμού υπογραμμίζει η παρουσία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη των επτά ιντσών, όπως άλλωστε και των προβολέων Xenon Plus.
Αντιθέτως, από τη βασική έκδοση απουσιάζει o ηλεκτρονικός κλιματισμός και το σύστημα που σου επιτρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε προγράμματα οδήγησης (drive select) και να παραμετροποιήσεις βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Κλείνοντας με τον θάλαμο επιβατών, στοιχείο της επιτυχίας του A3 Sportback μπορεί να θεωρηθεί και η άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων, καθώς στην περίπτωση του πεντάθυρου αμαξώματος, τα 4,3 μέτρα μετάλλου εξασφαλίζουν υπεραρκετούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Στην πράξη, τώρα, ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν πρόκειται να βάλει δύσκολα σε ένα πλαίσιο το οποίο μάλιστα έχει αποδείξει ότι είναι ικανό να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερα μεγέθη.
Ακόμα και έτσι, πάντως, τα 250 Nm ροπής χαρίζουν την απαραίτητη για τις αστικές και περιαστικές διαδρομές σπιρτάδα, το «ζύγισμα» της ανάρτησης την άνεση που αρμόζει σε μια premium πρόταση και οι αντιδράσεις του πλαισίου τη σιγουριά ότι στο αριστερό κάθισμα του A3 τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά.
Ενδεχομένως ένας TFSI κινητήρας -η βενζινοκίνητη γκάμα του ξεκινά πλέον από τα 999 κ.εκ. και τον τρικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 115 ίππων- θα υποστήριζε με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία το προφίλ του μικρομεσαίου Audi, στερώντας παρόλα αυτά την εντυπωσιακή αποδοτικότητα που χαρακτηρίζει τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό πετρελαιοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου.
Βλέποντας, λοιπόν, την τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να παραμένει ακόμα και μέσα στην πόλη στην περιοχή των 6,0 λίτρων, μπορείς με μεγαλύτερη ευκολία να παραβλέψεις τη θορυβώδη λειτουργία ενός πετρελαιοκινητήρα και το περιορισμένο εύρος λειτουργίας του.
Το A3 ήταν και παραμένει η κορυφαία πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Το συντηρητικό προφίλ του είναι, ίσως, ο μοναδικός λόγος που θα σε κάνει να αναζητήσεις μια διαφορετική επιλογή και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων μια άλλη έκδοση, από τις πολλές που διαθέτει η γκάμα του δημοφιλούς Audi.
auto.in.gr
- Οταν ο Τσιτσιπάς έδωσε για δίπλωμα το 2021 και κόπηκε – Είχε αγοράσει Τesla και δεν μπορούσε να το οδηγήσει
- Λίβανος: Οι IDF άνοιξαν πυρ κατά της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ – Ανακοίνωση καταδίκης από την UNIFIL
- Επένδυση Φλωρίδη στη συκοφαντία και τον κοινωνικό αυτοματισμό – «Μαζεύει» τα περί εγκληματικής οργάνωσης
- Η σιωπή του Λανουά για τις επίμαχες φάσεις της Τούμπας δικαιολογεί απόλυτα τις διαμαρτυρίες της ΠΑΕ Άρης
- Πέθανε στα 55 της η συγγραφέας των best seller Σόφι Κινσέλα – H «μητέρα» της shopaholic Μπέκι Μπλούμγουντ
- Ουγγαρία: Δεν θα δεχτούμε «ούτε έναν μετανάστη», απειλεί ο Όρμπαν – Αψηφά τη νέα συμφωνία της ΕΕ
