Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σερί αποπληθωρισμού για 42 μήνες, στο -0,9% τον Αύγουστο

Σερί αποπληθωρισμού για 42 μήνες, στο -0,9% τον Αύγουστο

Συνεχίστηκε τον Αύγουστο το σερί αποπληθωρισμού για 42 μήνες στην ελληνική οικονομία, παρά την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και τους έμμεσους φόρους που επιβλήθηκαν τον Ιούλιο. Ωστόσο ο ρυθμός μείωσης εμφανίζει συνεχή εξασθένιση. Τον Αύγουστο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή μειώθηκε κατά 0,9%.

Συνεχίστηκε τον Αύγουστο το σερί αποπληθωρισμού για 42 μήνες στην ελληνική οικονομία, παρά την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και τους έμμεσους φόρους που επιβλήθηκαν τον Ιούλιο. Ωστόσο ο ρυθμός μείωσης εμφανίζει συνεχή εξασθένιση. Τον Αύγουστο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή μειώθηκε κατά 0,9%. Βεβαίως για ακόμη μια φορά δεν λείπουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των οποίων η τιμή αυξήθηκε.

Αντίθετα, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός τον Αύγουστο παρέμεινε σε θετικό έδαφος, για τρίτο συνεχή μήνα, με αύξηση 0,4%.

Ο αποπληθωρισμός έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο τον Νοέμβριο του 2013, οπότε οι τιμές είχαν μειωθεί κατά 2,9% σε ετήσια βάση.

Στην ευρωζώνη ο πληθωρισμός επιταχύνθηκε ελαφρώς τον Ιούλιο χάρη κυρίως στην αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, με τον σχετικό δείκτη να σημειώνει αύξηση 0,2% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

Τα στοιχεία αναλυτικά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Αυγούστου 2016 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2015, προκύπτει μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2016 παρουσίασε πτώση 0,3%, έναντι υποχώρησης 0,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους

Με τα παραπάνω δεδομένα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2015 – Αυγούστου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου 2015 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 2% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Ανάλυση µεταβολών ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή Αυγούστου 2016

I. Σύγκριση Αυγούστου 2016 µε Ιούλιο 2016

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% τον μήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2016 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις:

α) Κατά 6,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φάρμακα.

δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά και στα γαλακτοκομικά και αβγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.

ΙΙ. Σύγκριση Αυγούστου 2016 µε Αύγουστο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2015 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αβγά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια γενικά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 1,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 4,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.

δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.

ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία-κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα προσωπικά είδη.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στον καπνό.

β) Κατά 2,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024