Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ιταλία: Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται πιθανώς το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Ιταλία: Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται πιθανώς το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκάλεσε τον θάνατο 23 ανθρώπων στη νότια Ιταλία. Ο σταθμάρχης που κατηγορείται για τη μοιραία σύγκρουση αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος. Η εισαγγελία του Τράνι δηλώνει πως η έρευνα δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών, αλλά θα εξετάσει τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς, ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.

Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκάλεσε τον θάνατο 23 ανθρώπων στη νότια Ιταλία.

Ο σταθμάρχης που κατηγορείται για τη μοιραία σύγκρουση αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.

«Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις» δήλωσε ο Βίτο Πικαρέτα, σταθμάρχης της Άντρια.

«Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα» πρόσθεσε.

«Υποφέρουμε μαζί με τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, αλλά δεν πρέπει να πέφτουν όλα μόνο στις δικές μας πλάτες» δήλωσε η σύζυγός του Τζουζεπίνα.

Το δυστύχημα συνέβη σε μονή σιδηρογραμμή, όπου ένα τρένο δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο αν οι σταθμάρχες στις δύο πόλεις συνεννοηθούν τηλεφωνικά ποιο θα περάσει πρώτο.

Από την Τετάρτη, ο Μάσιμο Μαζίλι, δήμαρχος του Κοράτο δήλωνε με βεβαιότητα: «Η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί».

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Stampa, τρία τρένα, ένα παραπάνω απ΄ό,τι συνήθως, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο σταθμάρχης της Άντρια έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει το τρένο που προκάλεσε τη σύγκρουση.

Όμως ο σταθμάρχης του Κοράτο, Αλέσιο Πορτσέλι. κατηγορείται κι αυτός από τη δικαιοσύνη επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί, χάρη στα όργανα που διαθέτει, ότι ένα τρένο ερχόταν αντίθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό.

Ο Πορτσέλι επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί σε μερικούς μήνες όταν συνέβη το δυστύχημα. Η εταιρία τον απέλυσε.

Μια πλήρης έρευνα

Η εισαγγελία του Τράνι δηλώνει πως η έρευνα για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια της μοιραίας σύγκρουσης δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών, αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς, ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.

«Δεν θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία, στις απλές λύσεις. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες περιλαμβανομένων και εκείνων διαφορετικής φύσης» δήλωσε ο εισαγγελέας του Τράνι, Φραντσέσκο Τζανέλα.

Ο επικεφαλής της Εθνικής Αρχής κατά της Διαφθοράς (ANAC) Ραφαέλε Καντόνε επέρριψε την ευθύνη στην ιταλική διαφθορά, που καθιστά πιο δύσκολη την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών, χωρίς να αναφερθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση του δυστυχήματος στην Απουλία.

«Η τραγωδία είναι πιθανότητα αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, η δικαστική εξουσία θα αναλάβει να ξεκαθαρίσει τα γεγονότα, αλλά είναι βεβαίως επίσης η συνέπεια ενός παλαιού προβλήματος στη χώρα μας, εκείνου της κατασκευής των κατάλληλων υποδομών. Και μία από τις αιτίες αυτών των δυσκολιών είναι ακριβώς η διαφθορά» δήλωσε ο Καντόνε.

Η Ιταλία ανακαλύπτει επίσης εκ νέου πως χιλιάδες χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού της δικτύου είναι μονές σιδηροτροχιές και πως ένα μέρος αυτού του συχνά τοπικού ή περιφερειακού δικτύου λειτουργεί ακόμη με την παρέμβαση του σταθμάρχη που δίνει το πράσινο φως έπειτα από ένα τηλεφώνημα σε συνάδελφό του.

«Η προσπάθεια να καταστεί υπεύθυνος ένας σταθμάρχης για όλα όσα συνέβησαν είναι ειλικρινά απαράδεκτη. Αν τα συστήματα ελέγχου και συναγερμού είχαν εγκατασταθεί όπως έπρεπε, δεν θα είχαν συμβεί όλα αυτά» ανέφερε η Ένωση Καταναλωτών Codacons.

Όμως, για τον υπουργό Μεταφορών Γκρατσιάνο Ντελρίο, το πρόβλημα δεν είναι αναγκαστικά εκείνο της μονής σιδηροτροχιάς ή του ελέγχου από το τηλέφωνο. Στο τμήμα της σιδηροτροχιάς όπου συνέβη το δυστύχημα, αυτό το σύστημα λειτουργεί εδώ και 60 χρόνια και στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, η ένταση της κυκλοφορίας ήταν πάντα η ίδια χωρίς πότε να σημειωθεί δυστύχημα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Only in

Κυβέρνηση: Η «ανταρσία» των 11 και τα καμπανάκια για το μέλλον

Δύσκολοι καιροί για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Τα ανησυχητικά μηνύματα που έρχονται από το εσωτερικό της ΝΔ και ο κίνδυνος που έρχεται από τα Δεξιά της.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024