Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αποπληθωρισμός για 40ό συνεχή μήνα τον Ιούνιο

Αποπληθωρισμός για 40ό συνεχή μήνα τον Ιούνιο

Αποπληθωρισμό για 40ό συνεχόμενο μήνα εμφάνισε η ελληνική οικονομία τον Ιούνιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,7% τον Ιούνιο, έναντι μείωσης 2,2% κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σε θετικό έδαφος διαμορφώθηκε, μετά την αύξηση του ΦΠΑ, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο, μετά από τρεις συνεχείς μήνες υποχώρησης των τιμών.

Αποπληθωρισμό για 40ό συνεχόμενο μήνα εμφάνισε η ελληνική οικονομία τον Ιούνιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,7% τον Ιούνιο, έναντι μείωσης 2,2% κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σε θετικό έδαφος διαμορφώθηκε, μετά την αύξηση του ΦΠΑ, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο, μετά από τρεις συνεχείς μήνες υποχώρησης των τιμών. Υπενθυμίζεται ότι τον προηγούμενο μήνα αυξήθηκε ο ΦΠΑ κατά μία μονάδα, καθώς και άλλοι έμμεσοι φόροι, όπως στα αλκοολούχα ποτά.

Τα στοιχεία αναλυτικά

Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του µηνός Ιουνίου 2016, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουνίου 2015 προκύπτει µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 2,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.


Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Ιούνιο 2016 σε σύγκριση µε τον Μάιο 2016, παρουσίασε αύξηση 0,8%, έναντι αύξησης 0,6%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Ιουλίου 2015 – Ιουνίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιουλίου 2014 – Ιουνίου 2015 παρουσίασε µείωση 1,1%, έναντι µείωσης 1,7%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

Ανάλυση µεταβολών ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή Ιουνίου 2016

I. Σύγκριση Ιουνίου 2016 µε Μάιο 2016

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,8% τον µήνα Ιούνιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά(µη σερβιριζόµενα).

β) Κατά 8,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιµών στα προ θερινού δεκαηµέρου εκπτώσεων επίπεδα.

γ) Κατά 1,5% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών στα προ θερινού δεκαηµέρου εκπτώσεων επίπεδα και λόγω αύξησης των τιµών στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

δ) Κατά 0,8% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη µεταφορά επιβατών µε αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα αυτοκίνητα.

ε) Κατά 0,8% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

στ) Κατά 0,8% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία και στα ξενοδοχεία.

2. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως στο ελαιόλαδο, στα νωπά λαχανικά, γαλακτοκοµικά και αυγά και στις πατάτες. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα νωπά φρούτα και στα νωπά ψάρια.

β) Κατά 0,2% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ασφάλιστρα οχηµάτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας.

ΙΙ. Σύγκριση Ιουνίου 2016 µε Ιούνιο 2015

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,7% τον µήνα Ιούνιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουνίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης

β) Κατά 4,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

γ) Κατά 1,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στις οικιακές συσκευές και επισκευές.

δ) Κατά 4,7% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

ε) Κατά 1,3% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 0,3% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα προσωπικά είδη και στα κοµµωτήρια-καταστήµατα προσωπικής περιποίησης.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,3% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, ψάρια γενικά, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, λαχανικά διατηρηµένα ή επεξεργασµένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, χοιρινό, πουλερικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά.

β) Κατά 1,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα) και στον καπνό.

γ) Κατά 2,8% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,8% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 3,2% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Εναρμονισμένος πληθωρισμός

O εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή του µηνός Ιουνίου 2016 σε σύγκριση µε τον
αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουνίου 2015 παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι µείωσης 1,1% που σηµειώθηκε
κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Ιούνιο 2016 σε σύγκριση µε τον Μάιο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 0,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Ιουλίου 2015 – Ιουνίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη
του δωδεκαµήνου Ιουλίου 2014 – Ιουνίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,3%, έναντι µείωσης 1,6%, που
σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024