Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E-Class Classic Insight: Ταξίδι στον χρόνο

Mercedes-Benz E-Class Classic Insight: Ταξίδι στον χρόνο

Επτά διαφορετικές γενιές ενός αυτοκινήτου, επτά διαφορετικές ιστορίες επιτυχίας ικανές να σε ταξιδέψουν στον χρόνο. Από το 1947 και τις καλλίγραμμες μεταλλικές επιφάνειες της 170 DS μέχρι τις εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης και την άρτι αφιχθείσα E-Class.

Γιάννης Αδάναλης

Ο χρόνος μετρά διαφορετικά στο αριστερό κάθισμα ενός αυτοκινήτου που το χωρίζουν σχεδόν εβδομήντα χρόνια από την ημέρα που άφησε πίσω του τη γραμμή παραγωγής, πατώντας για πρώτη φορά τους λεπτοκαμωμένους τροχούς του στην άσφαλτο.

Ακόμα και αν καταφέρεις να προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητές του, ακόμα και αν βρεις το θάρρος να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ ώσπου να δεις τη βελόνα του ταχύμετρου να προσεγγίζει διστακτικά τα 80 χλμ./ώρα, η απόσταση που σε χωρίζει από το σήμερα παραμένει τεράστια.

Ίσως γιατί η 170 S εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε σχεδόν μια δεκαετία πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο που βρέθηκε ξανά στις γραμμές παραγωγής της Mercedes-Benz αμέσως μετά το τέλος του.

Η δική μας, μαύρη 170 με τα διακριτικά «DS» αποτελεί την τελευταία χρονικά προσθήκη στην γκάμα του αυτοκινήτου, μένοντας στην παραγωγή μόλις δύο χρόνια (1953-1955) και διαθέτοντας στη θέση του κινητήρα βενζίνης των 1,7 λίτρων ένα πετρελαιοκίνητο σύνολο ανάλογου κυβισμού.

Το μεγάλο βολάν, οι μικροί καθρέπτες, ο τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού επιλογέας των ταχυτήτων και κυρίως η άρνηση του συστήματος πέδησης με το υδραυλικό κύκλωμα αλλά και τα τέσσερα ταμπούρα να δείξει σημάδια ζωής κάνουν τις παλάμες σου να ιδρώνουν από αγωνία κάθε φορά που επιστρέφεις στο αριστερό της κάθισμα.

Ας είναι, η 170 DS των 40 ίππων βγάζει την ίδια αρχοντιά με τις σημερινές προτάσεις της γερμανικής φίρμας. Την ίδια ποιότητα, που της επιτρέπει ακόμα και σήμερα να παραμένει απολύτως λειτουργική.

H μετάβαση από την 170 DS των 40 ίππων στην γκρίζα 180 Ponton του 1954 αποδεικνύεται ομαλή παρά τις θεμελιώδεις σχεδιαστικές διαφορές των δύο αυτοκίνητων που για σχεδόν δύο χρόνια μοιράστηκαν τη γραμμή παραγωγής.

Η W120 αποτελεί την πρώτη Mercedes-Benz με αυτοφερόμενο πλαίσιο, ωστόσο, το προσωνύμιο «Ponton» προκύπτει από τον σχεδιασμό της και ειδικότερα από το γεγονός ότι τόσο τα φωτιστικά σώματα όσο και οι τροχοί ενσωματώνονται στις επιφάνειες του αμαξώματος.

Ο κινητήρας βενζίνης των 1.767 κ.εκ. αποτελεί εξέλιξη του τετρακύλινδρου συνόλου της προγενέστερης 170, οι σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου παραμένουν τέσσερις, ο επιλογέας στην κολόνα του τιμονιού και το μπροστινό κάθισμα ενιαίο.

Με 52 ίππους η 180 Ponton δείχνει πιο ζωηρή και ευέλικτη. Μπορεί να μην έχει τη λάμψη των προπολεμικών Mercedes-Benz, αποτυπώνοντας την προσπάθεια του Γερμανού κατασκευαστή να σταθεί και πάλι στα πόδια του, ωστόσο, στην πράξη αποδεικνύεται σαφώς πιο αποτελεσματική.

Κρίσιμη λεπτομέρεια, στο πλαίσιο της ταπεινής Ponton βασίστηκε η 190 SL, η οποία είχε την τύχη να εφοδιάζεται με έναν ισχυρότερο κινητήρα σε μια προσπάθεια να υποστηρίξει το ιδιαίτερο προφίλ της.

Την Ponton ή αν προτιμάτε τη σειρά W120/W121 διαδέχθηκε σχεδόν εννέα χρόνια μετά η Fintail. H αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η βελτίωση των επιδόσεων, της άνεσης και της ασφάλειας, η υιοθέτηση πιο σύνθετων σχεδιαστικών μοτίβων και η ενσωμάτωση προηγμένων για εκείνη την εποχή εξοπλιστικών χαρακτηριστικών αποτέλεσε μια ξεκάθαρη δήλωση ανωτερότητας από την Mercedes-Benz.

O τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.988 κ.εκ. αποδίδει στην μπεζ W110 95 ίππους και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων το οποίο το 1965 είχε προστεθεί, μαζί με τα ηλεκτρικά παράθυρα, το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και την ηλιοροφή στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού.

Για πολλούς η Fintail αποτελεί την τελευταία κλασική Mercedes-Benz. Όχι άδικα, καθώς έχοντας ήδη περάσει πίσω από το τιμόνι της μεταγενέστερης 280 Ε του 1972, μπορείς με σιγουριά να δηλώσεις πως βρίσκεσαι σε ένα σύγχρονο τετράτροχο.

Η γνωστή και ως «κάθετος» αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο μονάδες, ενώ λίγο έλειψε να σπάσει σε διάστημα οκτώ ετών και το φράγμα των δύο εκατομμυρίων.

Ο πίνακας οργάνων με τα κυκλικά όργανα, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, τα χειριστήρια του κλιματισμού, όλα βρίσκονται στη σωστή θέση και λειτουργούν με τον σωστό τρόπο.

Πλαίσιο και ανάρτηση συνεργάζονται αρμονικά, το σύστημα πέδησης αντιδρά προοδευτικά στην πίεση του μεσαίου πεντάλ, την ίδια στιγμή που ο εξακύλινδρος κινητήρας των 2,8 λίτρων χαρίζει με τη χαρακτηριστική χροιά και τους 160 ίππους έναν ακόμα λόγο ώστε η υπεράνω κάθε υποψίας 280 Ε να γίνει η επίσημη αγαπημένη μας.

Οι αποστάσεις αρχίζουν πλέον να δείχνουν -χωρίς απαραίτητα να είναι- μικρότερες, μιας και ο χρόνος και κυρίως ο κόπος που απαιτείται για να τις καλύψεις μειώνεται και μάλιστα σημαντικά.

Αν και η απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα των 2,2 λίτρων που κινεί την W123 υπολείπεται κατά 52 ίππους σε σχέση με την… αρχαιότερη-εξακύλινδρη W114 την οποία μόλις αποχωρίστηκες, αυτό ελάχιστα μειώνει την ικανότητά της να προσφέρει την άνεση και την ασφάλεια ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι η W123 έγινε στις αρχές της δεκαετίες του 1980 η πρώτη πρόταση της συγκεκριμένης κατηγορίας που εξοπλίστηκε με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών -το γνωστό σε όλους ABS- και αερόσακο.

Τα γεωμετρικά σχήματα έχουν πλέον επικρατήσει εξοβελίζοντας στο όνομα του εκμοντερνισμού και της βέλτιστης αεροδυναμικής συμπεριφοράς κάθε καμπύλη, κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να παραπέμψει στο παρελθόν.

Παρά τις τέσσερις σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου και την παραγωγή μόλις 190 ίππων από ένα εξακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 3,0 λίτρων. H 300 E του 1986 ανήκει δίχως αμφιβολία στα αυτοκίνητα των ημερών μας.

Μετά το 1993 και ως το τέλος της παραγωγής της, τρία χρόνια αργότερα, η W124 συνέχισε την εμπορική της πορεία ως E-Class. Τη χρυσή δεκαετία, από το 1986 ως και το 1996, στην γκάμα της θα προστεθούν τέσσερις ακόμα τύποι αμαξώματος. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η ανοιχτή εκδοχή με την υφασμάτινη οροφή και η Limousine με τις τρεις, σε κάθε πλευρά του αμαξώματος, πόρτες.

Σοφότερος και πλουσιότερος σε γνώσεις και εμπειρίες, μπορείς πια να διακρίνεις ξεκάθαρα τον ρόλο που διαδραματίζει η νέα E-Class στη διαδικασία εξέλιξης της αυτοκίνησης.

Χάρη στην W213 που μετρά μόλις μερικούς μήνες στην ευρωπαϊκή αγορά, οι εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας, θέτοντας νέα στάνταρ σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Για τους περισσότερους το ταξίδι στον χρόνο τελειώσε εδώ, για τη σημερινή E-Class και την αυτόνομη οδήγηση μόλις ξεκίνησε.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024