Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τζ.Όσμπορν: Εισιτήριο χωρίς επιστροφή για φτωχότερη Βρετανία το Brexit

Τζ.Όσμπορν: Εισιτήριο χωρίς επιστροφή για φτωχότερη Βρετανία το Brexit

Εισιτήριο χωρίς επιστροφή για μια φτωχότερη Βρετανία χαρακτηρίσε ένα πιθανό Brexit, o υπουργός Οικονομικών Τζορτζ Όσμπορν. Επιθεμένος κατά των υποστηρικτών της εξόδου από την ΕΕ αλλά και από την ενιαία αγορά της, είπε ότι σε μια 15ετία η Βρετανία θα χάνει ετησίως 200 δισ. λίρες από το εμπόριο και το ίδιο ποσό από ξένες επενδύσεις, εάν ύστερα από Brexit οι σχέσεις της με την ΕΕ καθορίζονται και πάλι από τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Εμπορίου. Για τις συνέπειες προειδοποιεί και η επιχερηματική ελίτ της Ευρώπης.

Εισιτήριο χωρίς επιστροφή για μια φτωχότερη Βρετανία χαρακτηρίσε ένα πιθανό Brexit, o υπουργός Οικονομικών Τζορτζ Όσμπορν.

Eπιτέθηκε δε κατά των υποστηρικτών του Brexit επειδή υποστήριξαν ότι η Βρετανία δεν θα πρέπει να αποχωρήσει μόνο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και από την ενιαία αγορά της, σε μια προσπάθεια να πείσει τους ψηφοφόρους στο δημοψήφισμα του επόμενου μήνα, ότι η οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλους κινδύνους.

Ο Όσμπορν είπε ότι σε μια 15ετία η Βρετανία θα χάνει ετησίως 200 δισεκ. λίρες (287 δισεκ. δολάρια) από το εμπόριο και το ίδιο ποσό από ξένες επενδύσεις, εάν ύστερα από ένα Brexit οι σχέσεις της με την ΕΕ καθορίζονται και πάλι από τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Εμπορίου.

«Η αποχώρηση από την ΕΕ είναι ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για μια φτωχότερη Βρετανία», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο Όσμπορν μιλώντας σ’ ένα υπόστεγο αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Στάνστεντ, νοτιοανατολικά του Λονδίνου, όπου ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρίας Ryanair είπε ότι η εταιρία ενδέχεται να μειώσει τις επενδύσεις της μετά από ένα Brexit.

Οι δημοσκοπήσεις έχουν δείξει ότι οι ψηφοφόροι τείνουν να πιστεύουν ότι η παραμονή στην ΕΕ θα είναι καλύτερη για τη βρετανική οικονομία, ωστόσο τα δύο στρατόπεδα -υπέρ της παραμονής και υπέρ της αποχώρησης από την ΕΕ- εμφανίζονται σχεδόν ισοδύναμα.

Νωρίτερα αυτόν το μήνα, ο υπουργός Δικαιοσύνης Μάικλ Γκόουβ, σημαίνων υποστηρικτής του Brexit, είπε ότι η Βρετανία θα πρέπει να αποχωρήσει και από την ενιαία αγορά μετά το Brexit, επισημαίνει το Reuters.

Ο Όσμπορν κατηγόρησε τους υποστηρικτές του Brexit ότι καταφεύγουν σε θεωρίες συνομωσίας ενόψει του δημοψηφίσματος, αμφισβητώντας τα κίνητρα διεθνών οργανισμών όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης όταν μιλούν για τους οικονομικούς κινδύνους ενός Brexit.

«Τα οικονομικά επιχειρήματα είναι πέραν αμφισβήτησης. Δεν είναι συνομωσία, λέγεται συναίνεση», δήλωσε ο Όσμπορν.

Κατά του Brexit η επιχειρηματική ελίτ της ΕΕ

Ο Ροντόλφο Ντε Μπενεντέτι, γνωστός Ιταλός βιομήχανος και ιδιοκτήτης εταιρίας κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στη Βρετανία, παραδέχεται ότι νιώθει «τρομοκρατημένος» στην προοπτική αποχώρησης της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρουν οι Financial Times. Και δεν είναι ο μόνος, επισημαίνει το δημοσίευμα.

Η επιχειρηματική ελίτ της Ευρώπης εμφανίζεται σχεδόν ομόφωνα έντρομη στο ενδεχόμενο η Βρετανία να ταχθεί υπέρ της αποχώρησης της από την ΕΕ στο δημοψήφισμα της 23ης Ιουνίου – λόγω του αντίκτυπου πάνω στην ίδια τη Βρετανία αλλά και των συνεπειών για την υπόλοιπη Ένωση.

Οι ευρωπαϊκές εταιρίες διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Οι συνολικές τους επενδύσεις ύψους 741 δισεκ. λιρών στη Βρετανία αντιστοιχούσαν στο 60% του συνολικών άμεσων ξένων επενδύσεων το 2014.

Οι περισσότερες μεμονωμένες εταιρίες εμφανίζονται απρόθυμες να διακινδυνεύσουν να προκαλέσουν αντιδράσεις δημοσιοποιώντας τα σχέδιά τους για την περίπτωση ενός Brexit.

Η γερμανική Siemens λέει ότι αμέσως μετά το δημοψήφισμα δεν θα σταματήσει καμία από τις δραστηριότητές της – απασχολεί 14.000 άτομα στη Βρετανία και έχει 13 μεταποιητικές μονάδες στη χώρα.

Ωστόσο, ο Γιούργκεν Μάιερ, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής μονάδας της Siemens, υποστηρίζει ότι το «πραγματικό ζήτημα» είναι οι μελλοντικές επενδύσεις, κυρίως στην έρευνα και την ανάπτυξη στη χώρα. «Αυτά θα είναι δυσκολότερα», δήλωσε.

Πολλά υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων θεωρούν ότι το χρηματοπιστωτικό κέντρο του Λονδίνου είναι ιδιαιτέρως ευάλωτο – και όχι απαραίτητα προς όφελος της υπόλοιπης ΕΕ.

«Έχει ειπωθεί ότι ένα Brexit ίσως προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες για το χρηματοπιστωτικό κέντρο της Γερμανίας, τη Φρανκφούρτη», είπε ο Κλάους-Πέτερ Μίλερ, πρόεδρος της Commerzbank.

«Κατά την άποψή μου αυτό είναι κοντόφθαλμο. Η πραγματικότητά είναι ότι μια ψήφος υπέρ της αποχώρησης θα έχει μόνο χαμένους στη Βρετανία και σε όλη την ΕΕ» σημείωσε.

Οι φόβοι για τον αντίκτυπο του Brexit στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις εκτείνονται ακόμα παραπέρα, ιδιαίτερα καθώς η ΕΕ συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες.

«Η Ευρώπη ήδη υφίσταται ένα εκατομμύριο πιέσεις, από την οικονομία έως τη μετανάστευση, και κάθε μια από αυτές είναι δύσκολη στη διαχείρισή της», δήλωσε ο Αντόνιο Μπαραβάλε, διευθύνων σύμβουλος της Lavazza, της εταιρίας καφέ με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ιταλία. «Οτιδήποτε προστίθεται σε αυτή την πίεση ενέχει τον κίνδυνο μεγαλύτερης αστάθειας».

Άλλα στελέχη πάλι εκφράζουν απορία που πραγματοποιείται ένα τέτοιο δημοψήφισμα. «Γιατί να προκαλούμε τη μοίρα μας αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια οικονομία;» αναρωτήθηκε ο Νικίλ Σρινιβασάν, επικεφαλής επενδύσεων στην ιταλική ασφαλιστική εταιρία Generali.

Και ο Μορίς Λεβί, διευθύνων σύμβουλος στο γαλλικό διαφημιστικό όμιλος Publicis, πρόσθεσε: «Είναι ένα κουτί της Πανδώρας που ποτέ δεν θα έπρεπε να ανοίξει».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024