Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat Tipo 1.3 MultiJet II 95PS: Σε διπλό ταμπλό

Fiat Tipo 1.3 MultiJet II 95PS: Σε διπλό ταμπλό

Με τιμή αυτοκινήτου πόλης αλλά και δυνατότητες μικρομεσαίου sedan, το Fiat Tipo επιστρέφει στην ελληνική αγορά με έναν από τους μικρότερους σε κυβισμό κινητήρες diesel.

Γιάννης Αδάναλης

Διαθέτει τις διαστάσεις και τις ανέσεις ενός μικρομεσαίου sedan, σχεδίαση που του επιτρέπει να ξεχωρίζει και τιμή που το καθιστά ανταγωνιστικό ακόμα και απέναντι στα ιδιαίτερα δημοφιλή supermini.

Ο λόγος για το Fiat Tipo που επιστρέφει μέσω… Τουρκίας με ένα διαφορετικό, σαφώς πιο προσιτό προφίλ, από εκείνο που είχε υιοθετήσει η πρώτη και ιδιαίτερα επιτυχημένη γενιά του.

Γεννημένο για να υπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό, το νέο Fiat Tipo συνεχίζει από εκεί ακριβώς που σταμάτησε ο προκάτοχός του. Tο παρόμοιων διαστάσεων και προδιαγραφών Linea.

Έχοντας βέβαια σχεδιαστεί επί ιταλικού εδάφους, δείχνει και είναι πιο κοντά στα δυτικοευρωπαϊκά στάνταρ, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.

Οι Ιταλοί όχι μόνο κατάφεραν να διαχειριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήκος των 4,54 μέτρων, δημιουργώντας μια σύγχρονη και καθόλα ελκυστική μπερλίνα αλλά και να κρύψουν πίσω από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειες το μετριοπαθές προφίλ που συνήθως συναντάς σε αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Την ίδια προσπάθεια, να αποκτήσει δηλαδή τις απαραίτητες αποστάσεις από το χαμηλό ποιοτικά δείγμα γραφής των προσιτών sedan της ελληνικής αγοράς επιχειρεί και το εσωτερικό, επενδύοντας πρωτίστως στον εξοπλισμό και δευτερευόντως στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό.

Μιλώντας για την κορυφαία έκδοση (Lounge), από τον κατάλογο εξοπλισμού του νέου Tipo ελάχιστα είναι εκείνα τα στοιχεία που λείπουν.

Η έγχρωμη οθόνη αφής των πέντε ιντσών κυριαρχεί στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας φιλοξενώντας τις ενδείξεις των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης.

Χαμηλότερα, η σκυτάλη περνά στα περιστροφικά χειριστήρια του ηλεκτρονικού κλιματισμού, ενώ τα χειριστήρια που ενσωματώνονται στο τριάκτινο τιμόνι σού επιτρέπουν να ελέγχεις τα περισσότερα από τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου με χαρακτηριστική ευκολία.

Τα πλαστικά στο ταμπλό κινούνται πιο κοντά στα επίπεδα ενός αυτοκινήτου πόλης παρά σε μια τυπική μικρομεσαία πρόταση, ωστόσο, η απουσία τριγμών αποκαλύπτει πως έχεις να κάνεις με μια αρκούντως ποιοτική και δίχως αμφιβολία… ανθεκτική κατασκευή.

Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές συνιστούν ένα ακόμα προσόν που κάνει το Tipo μια εξαιρετικά δελεαστική πρόταση. Στην πίσω σειρά καθισμάτων θεωρείστε δεδομένο το γεγονός πως τρία άτομα θα καταφέρουν να ταξιδέψουν με σχετική άνεση, ωστόσο, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο όγκος των χώρου αποσκευών ο οποίος ανέρχεται στα 520 λίτρα.

Το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου ενισχύεται περαιτέρω από την παρουσία του τετρακύλινδρου κινητήρα diesel των 1.248 κ.εκ., o οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 95 ίππους και 200 Nm ροπής.

Οι επιδόσεις, όπως περιγράφονται από τις τιμές επιτάχυνσης από στάση που ανακοινώνει η ιταλική φίρμα, δεν είναι εκείνες που θα σε κάνουν να κοιτάξεις προς το μέρος του ιταλικού sedan.

Στην πράξη βέβαια αντιλαμβάνεσαι ότι ο ρυθμός που χαρίζει ο «μικρός» πετρελαιοκινητήρας στα 1.280 κιλά του μικρομεσαίου Fiat είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικός.

Μάλιστα τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα αν η Fiat δεν είχε επιλέξει το «αραιό» σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων αλλά το εξατάχυτο κιβώτιο που «φορούν» οι εκδόσεις βενζίνης του αυτοκινήτου.

Από τη στιγμή πάντως που θα συμφιλιωθείς με την υστέρηση που παρουσιάζει ο MultiJet κινητήρας χαμηλά αλλά και με τη μέτρια αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, είναι θέμα χρόνου να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου.

Σε πραγματικές συνθήκες η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κινείται πολύ κοντά στα 4,5 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δεν οφείλεται αποκλειστικά στην αποδοτική λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα των 1,3 λίτρων αλλά και στην παρουσία του συστήματος start&stop.

Αποδεχόμενος τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου, το γεγονός ότι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων βάζουν σε προτεραιότητα την άνεση δεν προκαλεί καμία απολύτως εντύπωση.

Για τον μπροστινό μπροστινό άξονα η Fiat έχει επιλέξει τα γόνατα McPherson, ενώ για τους πίσω τροχούς έναν ενισχυμένο ως προς την ακαμψία και ελαφρύτερο ημιάκαμπτο άξονα.

Η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος πραγματοποιείται αποτελεσματικά, όπως αποτελεσματική μπορεί να χαρακτηριστεί και η διαχείριση των κλίσεων που εμφανίζει το αμάξωμα υπό πίεση.

Κρίνοντας και από τη φτωχή πληροφόρηση που μεταφέρει το ηλεκτροϋδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης στα χέρια σου, μπορείς να δηλώσεις με σιγουριά πως το Tipo δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτων που διακρίνονται για τον οδηγοκεντρικό τους προσανατολισμό, χωρίς αυτό βέβαια να μειώνει την ομοιογένεια που χαρακτηρίζει τον προσιτό, σε όλα τα επίπεδα, χαρακτήρα του.

Με αφετηρία τα 14.832 ευρώ (η πλουσιότερη έκδοση Lounge κοστίζει 1.050 ευρώ επιπλέον), το πετρελαιοκίνητο Tipo των 1.248 κ.εκ. αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για εκείνους που επιθυμούν χώρους, αποδοτικότητα και αξιοπιστία, επιλέογοντας συνειδητά να μην «ψωνίσουν» από το πάνω ράφι της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να αποφύγουν και τις ανάλογες χρεώσεις.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024