Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής 2015: O θρίαμβος της Porsche σφραγίστηκε στο Bahrain

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής 2015: O θρίαμβος της Porsche σφραγίστηκε στο Bahrain

Το χρονικό της κατάκτησης των δύο τίτλων -Οδηγών και Κατασκευαστών- στην σημαντικότερη κατηγορία -P1- του Πρωταθλήματος Αντοχής από την Porsche και η αξέχαστη εμπειρία στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Bahrain.

Β. Κιούσης

Αποστολή, Bahrain: Βαγγέλης Κιούσης

Σάββατο 21 Νοεμβρίου, λίγο πριν από τις τρεις το μεσημέρι, ο κόσμος στις κερκίδες της πίστας του Bahrain είναι αντιστρόφως ανάλογος της σημασίας του τελευταίου αγώνα της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Αντοχής.

Ίσως γιατί μια εβδομάδα αργότερα από αυτόν πραγματοποιείται το Grand Prix της F1 στο «διπλανό» Abu Dhabi. Ϊσως, πάλι, διότι ο τίτλος των Κατασκευαστών είχε ήδη κριθεί υπέρ της Porsche με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ της και στο πρωτάθλημα Οδηγών.

Ωστόσο ένας εξάωρος «νυχτερινός» αγώνας, από τις 15:00 ως τις 21:00, μπορεί να κρύβει τόσες εκπλήξεις όσες όλοι οι άλλοι μαζί.

Στα πρώτα 30 λεπτά του, η κυριαρχία του κλειστού μονοθέσιου της Porsche με τον αριθμό 17, στην μεγάλη κατηγορία των πρωτοτύπων P1, έδειχνε απόλυτη δίνοντας την εντύπωση ότι ο αγώνας απλώς θα έκρινε οριστικά την υπόθεση «τίτλος» υπέρ των τριών οδηγών του, -των Timo Bernhard, Brendon Hartley και του διάσημου Mark Webber.

Ωστόσο, ένα πρόβλημα στον κινητήρα οδήγησε τον Τ. Βenhard στα pits και τους μηχανικούς του στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Μένοντας εκεί για τεσσεράμισι γύρους, τα γεγονότα έπαιρναν μια διαφορετική τροπή, ωστόσο οι προσπάθειες των Bernhard και Hartley απέδωσαν. Ο χαμένος χρόνος αναπληρώθηκε και με την… βοήθεια των ιδιαιτεροτήτων της αραβικής πίστας που έστειλαν τα αυτοκίνητα της Audi στα pits.

Λίγο αργότερα η Porsche των επίδοξων πρωταθλητών εμφάνισε πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του μπροστινού άξονα, το οποίο προκάλεσε διαδοχικές επισκέψεις στα pits.

Για την ιστορία, η Porsche 919 Hybrid με τον αριθμό 17 τερμάτισε τελικά μόνο με το υβριδικό σύστημα του υπερσυμπιεστή καυσαερίων να λειτουργεί και τον Mark Webber στο τιμόνι της.

Ο Αυστραλός βετεράνος πιλότος της F1, επιστράτευσε την συσσωρευμένη εμπειρία του για να φέρει το αυτοκίνητο στην πέμπτη θέση της κατάταξης, εξασφαλίζοντας έτσι τον τίτλο του πρωταθλήματος Οδηγών -τον πρώτο για την Porsche μετά τον Derek Bell- για τους Bernhard, Hartley και Webber.

Έναν τίτλο που όπως αποδείχθηκε στην πορεία του πρωταθλήματος άξιζε αναμφίβολα σε όλη την ομάδα της Porsche.

Και οι οκτώ ήταν υπέροχοι!

Το φετινό πρωτάθλημα των οκτώ αγώνων ξεκίνησε μάλλον άσχημα για το «τρίδυμο» των πρωταθλητών.

Η αγωνιστική περίοδος άρχισε με τους Webber και Hartley να εξασφαλίζουν την pole position στο Silverstone αλλά ο αγώνας εξελίχθηκε δυσάρεστα για τον M. Webber ο οποίος, βιώνοντας ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, οδήγησε «εκτός» την 919 Hybrid με τον αριθμό 17.

Το αεροδυναμικό πακέτο που είχε επιλεγεί για τους δύο πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος «διερευνούσε» την συμπεριφορά και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου με χαμηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης. Επιλογή που τελικά λειτούργησε «ανάποδα» για τις δύο Porsche 919 Hybrid, δίνοντας το προβάδισμα στην Audi.

Στις αρχές Μαΐου, στον εξάωρo αγώνα του Spa Francorchamps, μια διοργάνωση που παραδοσιακά θεωρείται ως «πρόβα τζενεράλε» για το φημισμένο Le Mans, το πλήρωμα της 919 Hybrid με τον αριθμό 17 πήρε την pole position αλλά στον αγώνα τίποτα δεν πήγε όπως ήθελαν στην ομάδα από την Στουτγκάρδη.

Μετά από έναν κακό χειρισμό στο chicane «Bus Stop» o Hartley βγήκε από την πορεία του και χρησιμοποίησε την έξοδο διαφυγής για να επανέλθει στην πίστα, «εισπράττοντας» αρκετούς βαθμούς ποινής. Στον επόμενο τόνο ένα πρόβλημα στην ανάρτηση κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο στους οδηγούς της Porsche με το νούμερο 17, οι οποίοι πάντως στο δεύτερο μισό του αγώνα κατάφεραν να καλύψουν τη διαφορά, κερδίζοντας έτσι την τρίτη θέση στο βάθρο.

Το μαγικό Le Mans

Ο διάσημος αγώνας ήταν ο τρίτος της φετινής χρονιάς και εξαιρετικά τυχερός για την Porsche η οποία χάρη στην στρατηγική της κατάφερε να καταγράψει την 17η νίκη στην ιστορία της στην πίστα της La Sarthe.

Αν και το Νο 17 είχε την κυριαρχία από την αρχή του αγώνα, μια ποινή ενός λεπτού δημιούργησε το χάσμα με την κορυφή στην οποία βρέθηκαν τελικά με το No 19 οι πρωτοεμφανιζόμενοι εκεί, N. Hulkenberg, N. Tandy και E. Bamber.

Οι T. Bernhard, B. Hartley και M. Webber κατάφεραν να τερματίσουν ακριβώς πίσω τους με την άλλη Porsche 919 Hybrid.

Η πρώτη νίκη

Η προσθήκη του Nurburgring στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος αντοχής για το 2015 ήταν η γούρικη κίνηση για την πορεία των μετέπειτα πρωταθλητών, καθώς από εκεί ξεκίνησε το τετραπλό σερί των νικών τους.

Με ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο -ουσιαστικά ένα ανασχεδιασμένο αμάξωμα σε ποσοστό 80%- η Porsche 919 Hybrid με το Νο 17 έφτασε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με τους θεατές να πανηγυρίζουν τόσο την πρώτη φετινή νίκη της Porsche όσο και του συμπατριώτη τους T. Bernhard.

Αν δεχθούμε ότι η αρχή είναι «το ήμισυ του παντός», τότε η περίπτωση της 919 Hybrid με το Νο 17 αποτελεί την απόδειξη.

Μετά τον εξάωρο αγώνα στο Nurburgring, ακολούθησαν ακόμα τρεις νίκες:

Στο COTA των ΗΠΑ, στην ιδιαίτερα απαιτητική πίστα που βρίσκεται στη σκιά του όρους Fuji και βέβαια στην πίστα της Σαγκάης. Εκεί, στον έβδομο και προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, η Porsche εξασφάλισε τον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών μετά το 1986 και το προβάδισμα των 13 βαθμών στην κατάταξη των οδηγών, που αποδείχθηκε καθοριστικό εν όψει του συναρπαστικού φινάλε που ζήσαμε από κοντά στο Bahrain.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024