Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Γενετική μετάλλαξη προδιαθέτει σε παρορμητική χρήση αλκοόλ

Γενετική μετάλλαξη που προδιαθέτει σε δυνητικά επικίνδυνη κατανάλωση αλκοόλ, υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν φινλανδοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύσαν στο επιστημονικό έντυπο Translational Psychiatry.

Translational Psychiatry.

Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι, με επικεφαλής τον Δρ Ρούπε Τίκανεν, μελέτησε 170 άτομα και διαπίστωσε ότι μια μετάλλαξη στο γονίδιο HTR2B, το οποίο ρυθμίζει τους πρωτεϊνικούς υποδοχείς της σεροτονίνης, στον εγκέφαλο επιδρά αρνητικά στη λήψη των αποφάσεων και στον αυτοέλεγχο, ιδίως ως προς την κατανάλωση αλκοόλ, αλλά όχι μόνο.

Οι φορείς της μετάλλαξης (που υπολογίστηκαν σε 2,2% στον φινλανδικό πληθυσμό) είναι εν γένει πιο επιρρεπείς σε απερίσκεπτες ενέργειες, όπως να οδηγούν μεθυσμένοι, να είναι πιο βίαιοι και να εμπλέκονται σε καβγάδες.

«Οι άνθρωποι αυτοί, λόγω της μετάλλαξης, είναι πιο παρορμητικοί από τη φύση τους, ακόμη και όταν δεν έχουν πιεί, και δυσκολεύονται να αυτοελεγχθούν», εξηγεί ο Δρ Τίκανεν.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η έρευνα θα πρέπει να συνεχιστεί σε μεγαλύτερο κλινικό δείγμα από διάφορες χώρες ώστε να διαπιστωθεί πόσο διαδεδομένη είναι η συγκεκριμένη μετάλλαξη. Και ευελπιστούν τα νέα δεδομένα να συμβάλλουν στην ανάπτυξη φαρμάκων ή γενετικών εξετάσεων για την επίδραση του αλκοόλ στη συμπεριφορά του ανθρώπου.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή