Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Polo 1.0 TSI BlueMotion 95PS: Υπόδειγμα αποδοτικότητας

VW Polo 1.0 TSI BlueMotion 95PS: Υπόδειγμα αποδοτικότητας

Με τον τρικύλινδρο TSI κινητήρα του 1,0 λίτρου και τα διακριτικά BlueΜotion, το ανανεωμένο Polo βρίσκει την ευκαιρία να αμφισβητήσει την αποδοτικότητα των πετρελαιοκίνητων προτάσεων του εσωτερικού και μη ανταγωνισμού.

Τα διακριτικά BlueMotion, όπως άλλωστε και εκείνες οι εφαρμογές που επιστρατεύονται ώστε να δημιουργήσουν τις κατά γενική ομολογία αποδοτικότερες προτάσεις της VW αποτελούσαν, μέχρι σήμερα, αποκλειστικό προνόμιο πετρελαιοκίνητων εκδόσεων.

Δικαίως, μιας και η βενζινοκίνητη γκάμα της γερμανικής φίρμας, παρά τον πλούτο της, δεν διέθετε ένα σύνολο που θα μπορούσε, έστω και υπό προϋποθέσεις, να αμφισβητήσει την αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel.

Ο τρικύλινδρος TSI των 999 κ.εκ. έρχεται, λοιπόν, για να σπάσει μια δυσμενή παράδοση και να δημιουργήσει, στην περίπτωση του προσφάτως ανανεωμένου Polo, μια πρόταση ικανή να συνδυάσει χαρακτηριστικά, όπως η υψηλή απόδοση και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματος αποκαλύπτουν με την πρώτη ματιά την ιδιαιτερότητα της εν λόγω έκδοσης.

Η «κλειστή» εισαγωγή αέρα, τα πρόσθετα αεροδυναμικά πτερύγια των προφυλακτήρων και της πόρτας του χώρου αποσκευών, τα πλευρικά skirts και οι βελτιστοποιημένες αεροδυναμικά ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών εξασφαλίζουν τις απαραίτητες… σχεδιαστικές αποστάσεις, περιορίζοντας παράλληλα στο ελάχιστο δυνατό την αντίσταση του αέρα.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο στο δάπεδο του αμαξώματος έχει τοποθετηθεί ένα επίπεδο κάλυμμα και η απόσταση από το έδαφος έχει περιοριστεί κατά 10 χιλιοστά, χάρη στις τροποποιημένες ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Με το γύρισμα του διακόπτη της μίζας, στη μάχη της εξοικονόμησης ενέργειας «ρίχνεται» το σύστημα start&stop, όπως και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης με τα οποία εξοπλίζεται η εν λόγω έκδοση.

Είναι προφανές ότι το πεντάθυρο Polo 1.0 TSI BlueΜotion των 13.990 ευρώ δεν έχει κάνει σκόντο στις εφαρμογές που συνθέτουν το εξοπλιστικό του προφίλ, κάτι που, ωστόσο, δεν ισχύει για τα σκληρά πλαστικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό, παραπέμποντας με το φινίρισμα και την υφή τους στις ταπεινότερες και σαφώς πιο προσιτές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Στον αντίποδα, χαρακτηριστικά όπως το ανασχεδιασμένο τριάκτινο τιμόνι και η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προέρχονται από το μεγαλύτερων διαστάσεων Golf, υπενθυμίζοντας ότι το Polo εξακολουθεί να διαθέτει εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από τις προτάσεις του ανταγωνισμού του.

Ωστόσο, το «μικρό» VW έχει έναν ακόμα λόγο να αισιοδοξεί, καθώς με μέση κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 94 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, συνιστά την αποδοτικότερη βενζινοκίνητη-μη υβριδική πρόταση όχι μόνο της κατηγορίας των supermini αλλά συνολικά της ευρωπαϊκής αγοράς, στους δύο συγκεκριμένους τομείς.

Πριν φτάσεις βέβαια στο σημείο να «ζυγίσεις» τα οφέλη -περιβαλλοντικά και μη- που υπόσχεται ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας των 999 κ.εκ., θα κληθείς να αξιολογήσεις τον τρόπο με τον οποίο οι 95 ίπποι και τα 160 Nm ροπής κινούν τα περίπου 1.110 κιλά του πεντάθυρου, στη δική μας περίπτωση, αμαξώματος.

Το πρώτο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσεις στο αριστερό του κάθισμα, είναι πως η τροποποιημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν θέτει υπό αμφισβήτηση την ελαστικότητα που διακρίνει το τρικύλινδρο μοτέρ.

Το γεγονός ότι η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ. κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και έως ένα βαθμό «κρύβει» την απουσία έκτης σχέσης από το σύστημα μετάδοσης.

Ένα άλλο στοιχείο της συμπεριφοράς του τρικύλιδρου Polo που σχετίζεται με την ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών της έκδοσης BlueMotion είναι η πιο «σθεναρή» στάση που διατηρεί η ανάρτηση απέναντι στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει τη μικρότερη κατά 10 χιλιοστά διαδρομή της.

Ακόμα και έτσι, πάντως, το Polο παραμένει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, κρίνοντας από τις αντιδράσεις του πλαισίου του στα εύκολα και στα δύσκολα.

Μπορεί να μιλάμε για μια έκδοση που είναι… αφιερωμένη στην προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου, ωστόσο δεν λείπουν στοιχεία, όπως οι επιδόσεις, που «μιλούν» περισσότερο στο συναίσθημα και λιγότερο στη λογική.

Στην προσπάθεια, βέβαια, να «υπερασπιστείς» μια επιλογή που για τους περισσότερους δεν είναι η προφανής, θα χρειαστεί ενδεχομένως να καταφύγεις στα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου, που σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης μπορούν αναμφίβολα να σε δικαιώσουν.

Σε «ανοιχτό» δρόμο το Polo των 999 κ.εκ. δείχνει πως έχει την ικανότητα να συναντήσει τις «επιδόσεις» της έκδοσης diesel των 1,4 λίτρων, ωστόσο, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν αργά ή γρήγορα η βενζινοκίνητη φύση του θα το προδώσει, αυξάνοντας -παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του συστήματος start&stop- αισθητά την κατανάλωση καυσίμου.

Η διαφορά των περίπου 2.500 ευρώ που το χωρίζει από την αντίστοιχου εξοπλισμού και ισχύος έκδοση diesel είναι εκείνη που τελικά κρίνει το αποτέλεσμα, γέρνοντας οριστικά τη ζυγαριά προς το μέρος του Polo με τον νέο, τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024