Ένα πρωτότυπο αμιγώς ηλεκτροκίνητο hatchback με αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και σύστημα αυτόνομης οδήγησης παρουσιάζει η Nissan στο Τόκυο επιχειρώντας να δώσει μια πρόγευση από το μέλλον του ηλεκτροκίνητου Leaf.

Το IDS Concept, όπως ονομάζεται, εκτός από το εξολοκλήρου ανθρακονημάτινο αμάξωμά του, επενδύει σε μια δυναμική σχεδίαση με τη συνδρομή έντονων αιχμών και του χαμηλού ύψους της οροφής που περιορίζεται στο 1,38 μ.

Στα στοιχεία της αισθητικής που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται η γρίλια η οποία έχει σχεδιαστεί για να θυμίζει μια σειρά από παγάκια και να δίνει μια διάφανη, φυσική αίσθηση. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει η αεροτομή στην κορυφή του πορτ μπαγκάζ και τα πίσω φωτιστικά σώματα σε μοτίβο boomerang. Την εικόνα συμπληρώνουν λεπτά ελαστικά διάστασης 175 τα οποία εξασφαλίζουν μειωμένη αντίσταση κύλισης.

Επίσης σε μια προσπάθεια μεγιστοποίησης των εσωτερικών χώρων, οι τροχοί έχουν ακροβολιστεί στις άκρες του αμαξώματος με το θάλαμο των επιβατών να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβαίνοντες.

Επιπλέον δεδομένης της παρουσίας του συστήματος πλήρως αυτόνομης οδήγησης το οποίο παρουσίασε η Nissan πριν λίγες ημέρες ο θάλαμος προσφέρει δύο δυνατότητες διαμόρφωσης αναλόγως με το αν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης ή το χειροκίνητο πρόγραμμα οδήγησης.

Στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, τα καθίσματα στρέφονται προς το εσωτερικό δημιουργώντας την αίσθηση ενός σαλονιού ενώ στην θέση του τιμονιού αναδύεται μια μεγάλη οθόνη. Επιπλέον, σε όλο τον θάλαμο διαχέεται ένας απαλός φωτισμός δημιουργώντας μια φιλόξενη ατμόσφαιρα.

Αν έχει επιλεγεί το χειροκίνητο πρόγραμμα οδήγησης όλα τα καθίσματα «κοιτάζουν» προς τα μπροστά ενώ από το κέντρο του ταμπλό αναδύεται το τιμόνι το οποίο είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από ηνία και ένα head up display με όλες τις ζωτικές ενδείξεις της λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Τις προδιαγραφές του ηλεκτροκίνητου concept συμπληρώνει η παρουσία μιας βελτιωμένης μπαταρίας ιόντων λιθίου απόδοσης 60 kWh και παρόλο που η Nissan δεν δημοσιοποιεί στοιχεία αυτονομίας, η νέα μπαταρία σε συνάρτηση και με τις εξασφαλίσεις του ανθρακονημάτινου αμαξώματος σε επίπεδο βάρους, αναμένεται να είναι ιδιαίτερη γενναιόδωρη.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με στελέχη της Nissan η νέα γενιά του Leaf η οποία αναμένεται το 2017 θα έχει αυτονομία κοντά στα 300 χλμ.

auto.in.gr