Πριν λίγες ημέρες η ιαπωνική φίρμα, με όχημα το μέχρι σήμερα γνωστό Leaf, αποκάλυψε το Piloted Driving 1.0, τη δική της εκδοχή για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και την οποία ήδη δοκιμάζει με την προοπτική να λανσάρει πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2020. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης έδωσε το παρών και στο concept car IDS που η Nissan παρουσίασε στην έκθεση του Τόκυο, ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της φίρμας το συγκεκριμένο σύστημα κάθε άλλο παρά θα περιοριστεί αποκλειστικά στα «οικογενειακού» προσανατολισμού μοντέλα.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της ιαπωνικής φίρμας, Takao Asami από το “floor” της ιαπωνικής έκθεσης, τα sportscars θα αποτελέσουν εξίσου μέρος του αυτόνομου μέλλοντος.

«Το GT-R και το 370Ζ δεν θα έχουν ανοσία στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Όπως θα χρησιμοποιήσουμε τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης στα «συμβατικά» αυτοκίνητα προκειμένου να βελτιώσουμε την άνεση και την ασφάλεια, σε αυτοκίνητα όπως το GT-R και άλλα sportscars θα τα χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να αυξήσουμε τις «ικανότητές» τους αλλά και να βελτιώσουμε τις επιδόσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος της Nissan.

O ίδιος σκιαγράφησε τη λειτουργία του αυτόνομου προγράμματος οδήγησης σε αυτοκίνητα όπως το GT-R και το 370Ζ ως τη βάση δημιουργίας ενός ξεχωριστού «Track mode» το οποίο θα παρεμβαίνει, στοχεύοντας στην επίτευξη υψηλότερων επιδόσεων, αλλά και μιας συνολικά πιο συναρπαστικής εμπειρίας.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Carlos Ghosn, επικεφαλής της Nissan o οποίος σκιαγραφώντας το αυτόνομο μέλλον της φίρμας, ανέφερε ότι δεν είναι στις προθέσεις τους να λανσάρουν αυτοκίνητα όπου δεν θα απαιτείται ο οδηγός αλλά, αξιοποιώντας αυτές τις νέες μορφές τεχνολογίας, να προσφέρουν νέα επίπεδα οδηγικής ευχαρίστησης.

«Θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο ούτως ώστε ο οδηγός να αποφασίζει το πότε εκείνος θέλει να οδηγήσει, κάτι που σημαίνει ότι θα του δίνουμε αυτή τη δυνατότητα σε απόλυταο βαθμό» σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Nissan.

Όπως επίσης επεσήμανε, Philippe Klein, επικεφαλής σχεδιασμού στρατηγικής για τη Nissan, «Βλέπω όλες τις τεχνολογίες μας ως ένα ενιαίο σύνολο με στόχο μια πιο συναρπαστική εμπειρία. Δεν βλέπω καμία αντίφαση μεταξύ του να χρησιμοποιήσουμε με συστήματα αυτόνομης οδήγησης προκειμένου να προσφέρουμε μια ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία για τους λάτρεις των επιδόσεων και των προτάσεων Nismo και περισσότερη ασφάλεια ή άνεση σε αυτούς που τα αναζητούν».

Σε κάθε περίπτωση με δεδομένο το σχεδιασμό της Nissan και το λανσάρισμα αυτοκινήτων με σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης έως το 2020, η «μεταφορά» της τεχνολογίας στις σπορ προτάσεις και η αξιοποίηση της προς όφελος μιας πιο συναρπαστικής εμπειρίας, αναμένεται να ακολουθήσει λίγο μετά.

Auto Express