Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Jeep Renegade 1.4 MultiAir2 4WD Auto: Ο γεφυροποιός

Jeep Renegade 1.4 MultiAir2 4WD Auto: Ο γεφυροποιός

Συνδυάζοντας έναν κινητήρα βενζίνης μικρού κυβισμού με ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, το Jeep Renegade γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στα ασφάλτινα crossover πόλης και στις καθαρόαιμες εκτός δρόμου κατασκευές.

Γιάννης Αδάναλης

Κρίνοντας από τις διαστάσεις του αμαξώματός του ή ακόμα και από τη φαινομενική ταπεινότητα των προδιαγραφών του, οφείλεις να το κατατάξεις ανάμεσα στα αστικού προσανατολισμού crossover που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά, συστήνοντας τη δημοφιλέστερη στις ημέρες μας υποκατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Με μια δεύτερη ματιά, ωστόσο, αντιλαμβάνεσαι ότι το μήκος των 4,25 μέτρων και η απόσταση των 175 χιλιοστών από το έδαφος δεν αποτέλεσαν ουσιαστικό εμπόδιο ώστε το Renegade να σταθεί αντάξιο της παράδοσης των 70 και πλέον ετών που διαθέτει η Jeep στην παραγωγή αυθεντικών off road κατασκευών.

Οι κυκλικοί προβολείς του μπροστινού τμήματος, η χαρακτηριστική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες και ο τετράγωνης λογικής σχεδιασμός του πεντάθυρου αμαξώματος το επιβεβαιώνουν, παραπέμποντας ευθέως στο ένδοξο παρελθόν της αμερικανικής φίρμας.

Φυσικά η επιτυχημένη, κατά γενική ομολογία, προσπάθεια εκμοντερνισμού αρχετυπικών σχεδιαστικών στοιχείων δεν θα μπορούσε να αποδειχθεί αρκετή ώστε το Renegade να σταθεί αντάξιο της ιστορίας του.

Πολύ γρήγορα, λοιπόν, ο λόγος περνά στις εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες που του χαρίζει ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης.

Ο κινητήρας των 1.368 κ.εκ. τεχνολογίας MultiAir2 αποδίδει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων 170 ίππους και 250 Nm ροπής, δείχνοντας απόλυτα ικανός να σηκώσει το «ειδικό βάρος» ενός τετράτροχου που δεν θα μπορούσε να αρκεστεί στον μονοδιάστατο ρόλο του αυτοκινήτου πόλης.

Βέβαια τα πράγματα ενδεχομένως να ήταν πολύ διαφορετικά αν από τις προδιαγραφές της συγκεκριμένης έκδοσης απουσίαζαν οι εννέα σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου.

Πυκνό σε κλιμάκωση και απολύτως ικανοποιητικό σε λειτουργία, το 9άρι κιβώτιο της ZF ναι μεν επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με μεγαλύτερη άνεση σε αστικό περιβάλλον, ωστόσο, η αποδοτικότερη διαχείριση των 170 ίππων και των 250 Nm ροπής αποτελεί το ουσιαστικότερο κέρδος που έχει προκύψει από την ενσωμάτωσή του στις προδιαγραφές του βενζινοκίνητου Renegade.

Μένοντας στην άσφαλτο, το σύστημα τετρακίνησης δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μάλιστα, στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται η συμβολή του, ο πίσω άξονας απομονώνεται πλήρως ώστε να μειωθεί το φορτίο του κινητήρα και συνεπώς η κατανάλωση καυσίμου.

Σε γενικές γραμμές το Renegade καταφέρει να «κρύψει» την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος και ως εκ τούτου τις εκτεταμένες, εκτός δρόμου, δυνατότητές του.

Η ανάρτηση ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική ευκολία στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου χωρίς παρόλα αυτά να επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίσει έντονες κλίσεις όταν αποφασίσεις να αναζητήσεις τα όρια του καλοζυγισμένου πλαισίου.

Ικανοποιητική, για τα δεδομένα ενός crossover, μπορεί να θεωρηθεί και η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, όπως άλλωστε και η χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.

Το πλήθος των σχέσεων απαιτεί εξοικείωση, τη στιγμή που η απουσία των paddles από το τιμόνι αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που αργά ή γρήγορα θα σε κάνει να εμπιστευθείς τις επιλογές της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων.

Πατώντας στο χώμα και τη λάσπη οι ισορροπίες αλλάζουν. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης ανήκει πλέον στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, χαρίζοντας καλύτερη περιμετρική ορατότητα και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης εγκαταλείπει τον ρόλο του παρατηρητή, λειτουργώντας υπερωριακά ώστε να μεταφέρει, όταν του ζητηθεί, ως και το 100% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς.

Κρίσιμη για την παρουσία του Renegade μακριά από την άσφαλτο είναι και η συμβολή του Select-Terrain, ενός συστήματος ελέγχου πρόσφυσης το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει ένα από τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Auto, Mud, Snow, Sand) και επί της ουσίας να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα καταλήξουν στον οδόστρωμα οι 170 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του 1.400άρη κινητήρα βενζίνης.

Ανεξαρτήτως συνθηκών το Renegade δεν παραλείπει να επιδείξει την ποιότητα με την οποία απαντά στις εντός και εκτός δρόμου προκλήσεις. Ποιότητα που θα συναντήσεις και στις επιφάνειες του θαλάμου επιβατών αποκαλύπτοντας τα ευρωπαϊκά γονίδια ενός αυτοκινήτου που κατά τ’ άλλα δεν θυμίζει σε τίποτα το «αδερφό» Fiat 500X.

auto.in.gr

Sports in

Εξελίξεις με Ιωαννίδη – Τι γίνεται με Σεβίλλη και Γουέστ Χαμ

Νέο δημοσίευμα για τον Φώτη Ιωαννίδη, το οποίο αναφέρεται στη Σεβίλλη, τη Γουέστ Χαμ και τον μεγάλο ανταγωνισμό για τον επιθετικό του Παναθηναϊκού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024