Οι γερμανικές αρχές απαίτησαν από την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να εξηγήσει μέχρι τις 7 Οκτωβρίου πώς σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει.

Παράλληλα, αναφορές στα γερμανικά ΜΜΕ θέλουν τον όμιλο να είχε προειδοποιηθεί ήδη πριν από τέσσερα χρόνια για «παράνομες πρακτικές» στη μέτρηση ρύπων. Η κυριακάτικη FAZ υποστηρίζει, επικαλούμενη κύκλους του ΔΣ της VW, πως τεχνικός είχε ήδη επισημάνει το πρόβλημα το 2011. Η κυριακάτικη Bild από την πλευρά της υποστηρίζει επίσης πως ανάλογη προειδοποίηση είχε φτάσει στον όμιλο ακόμη νωρίτερα, το 2007, από την Bosch.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) ζήτησε από την VW να λάβει δεσμευτικά μέτρα και να καθορίσει ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι τις 7 Οκτωβρίου, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.

Εάν η εταιρεία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η KBA προειδοποιεί στη δισέλιδη επιστολή της ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.

Ο γερμανικός κολοσσός δέχεται επικρίσεις από όλον τον κόσμο αφότου παραδέχτηκε ότι εξόπλισε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα (εκ των οποίων τα 2,8 κυκλοφορούν στη Γερμανία) με ένα λογισμικό που παραποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπής ρύπων.

Από τα συνολικά 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου που διαθέτουν το λογισμικό τα πέντε εκατομμύρια. «ανήκουν» στην φίρμα της VW.

Η Bild υποστηρίζει ότι η γερμανική εταιρεία Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει την VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι «παράνομη».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Γαλλικό/Sputnik