Πληθωρικός είναι ο προγραμματισμός του ομίλου VW σε ό,τι αφορά τα σχέδια για νέους κινητήρες, καθώς οι Γερμανοί ανακοίνωσαν δύο νέες σημαντικές και διαμετρικά αντίθετες αφίξεις με αφετηρία το ετήσιο Vienna Motor Symposium.

Η πρώτη περίπτωση είναι ένας θηριώδης W12 με χωρητικότητα 6,0 λίτρων ο οποίος αποτελεί αναβαθμισμένη εκδοχή του μέχρι σήμερα γνωστού αντίστοιχου κινητήρα, και η δεύτερη και μάλλον πιο ενδιαφέρουσα για ένα ευρύτερο κοινό, είναι ο σχεδιασμός ενός τρικύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου με ισχύ που θα ξεπερνά τους 270 ίππους.

Ξεκινώντας από τον κορυφαίο W12 ο οποίος αποκαλύφθηκε από τον επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων στην VW, Friedrich Eichiner, πρόκειται για ένα turbo σύνολο ή ένα «W12 TSI» όπως τον χαρακτηρίζουν οι Γερμανοί, ο οποίος με την συνδρομή νέου συστήματος ψεκασμού, τεχνολογία αδρανοποίησης κυλίνδρων και τεχνολογίες που να μειώνουν τις τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα, υπόσχεται να είναι ο πιο αποδοτικός δωδεκακύλινδρος κινητήρας της αγοράς.

Έτσι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του νέου W12 αναμένεται να βρεθούν κάτω από τα 250 γρ./χλμ ενώ σε επίπεδο απόδοσης η ισχύς θα ξεπεράσει τους 600 ίππους και η διαθέσιμη ροπή τα 900 Nm. Σε ό,τι αφορά τον «προορισμό» του o νέος κινητήρα αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στην κορυφαία έκδοση του Bentley Bentayga και στη συνέχεια, να ενταχθεί στην γκάμα και άλλων μοντέλων της Bentley όπως οι Continental GT και Flying Spur πριν βρεθεί στο Audi A8 αλλά και στο νέο VW Phaeton.

Στον «αντίποδα» από πλευράς κυβισμού οι Γερμανοί ανακοίνωσαν σχέδια για ένα πανίσχυρο κινητήρα 1,0 λίτρου ο οποίος βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη. Ο τρικύλινδρος turbo του 1,0 λίτρου αναμένεται να προσφέρει 272 ίππους και 270 Nm ροπής με τη συνδρομή μιας νέας τεχνολογίας την οποία ο όμιλος VW αποκαλεί e-turbo.

Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που βρίσκεται στο πρόσφατο πρωτότυπο Audi TT clubsport quattro και η οποία έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτροκίνητου υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

Ένα ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει να κινεί την φτερωτή του turbo, όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής, εξαλείφοντας το φαινόμενο υστέρησης και εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά συστήματα υπερτροφοδότησης παρέχοντας άμεση ροπή και λειτουργώντας επικουρικά στο συμβατικό turbo.

auto.in.gr