Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πιο αγχωτική από τη δουλειά η διαδρομή προς αυτήν σύμφωνα με  έρευνα της Ford

Πιο αγχωτική από τη δουλειά η διαδρομή προς αυτήν σύμφωνα με έρευνα της Ford

Στο πλαίσιο της πάγιας πολιτικής της για τη βιωσιμότητα των μετακινήσεων η Ford διεξήγαγε έρευνα αναδεικνύοντας τον προβληματισμό των Ευρωπαίων για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, παρουσιάζοντας παράλληλα τη σειρά ενεργειών που έχει αναλάβει για την καλυτέρευση των μετακινήσεων στα αστικά κέντρα.

Ευρωπαϊκή έρευνα που διεξήγαγε η Ford τον Απρίλιο μεταξύ 5.503 εργαζομένων σε Βαρκελώνη, Βερολίνο, Λονδίνο, Μαδρίτη, Παρίσι και Ρώμη αποκάλυψε ότι είναι μεγαλύτερο το ποσοστό (26%) εκείνων που αγχώνονται περισσότερο για τη διαδρομή προς την εργασία τους παρά για την ίδια την εργασία τους (23%).

«Πολλοί νιώθουν ήδη την κόπωση μιας ολόκληρης ημέρας πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο γραφείο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Α. Ostendorf υπεύθυνος του τομέα Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της Ford Ευρώπης ο οποίος ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας για το πώς βλέπουν οι Ευρωπαίοι τις καθημερινές τους μετακινήσεις στο πλαίσιο του συνεδρίου Sustainable Βrands που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία, με στόχο την ένταξη της βιωσιμότητας στη φιλοσοφία των εταιρειών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της πανευρωπαϊκής έρευνας της «μπλε οβάλ» φίρμας, για τους κατοίκους του Λονδίνου η διαδρομή για τη δουλειά είναι μεγαλύτερη πηγή άγχους από όσο η επίσκεψη στον οδοντίατρο, ενώ οι κάτοικοι της Ρώμης ανέφεραν ότι η διαδρομή για τη δουλειά τούς τους προκαλεί περισσότερο στρες από όσο η μετακόμιση σε νέο σπίτι.

Επιπλέον, ανεξαρτήτως της πόλης στην οποία διαμένουν, ένας στους τρεις Ευρωπαίους θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, ενώ ο ένας στους τέσσερις σημειώνει ότι γίνονται όλο και πιο απρόβλεπτες.

Αναλυτικότερα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι εργαζόμενοι στη Ρώμη θεωρούν πιο αγχωτική άπό όλους τους υπόλοιπους Ευρωπαίους τη διαδρομή για τη δουλειά (57%) ενώ ακολουθούν οι Λονδρέζοι (41%), και οι εργαζόμενοι στο Παρίσι (35%).

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 49% όσων χρησιμοποιούν τρία ή περισσότερα μέσα μεταφοράς θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, ενώ το 38% να τις χαρακτηρίζει όλο και πιο απρόβλεπτες.

Για πολλούς αυτό σημαίνει αργοπορημένη άφιξη στη δουλειά. Από τους ερωτηθέντες, το 63% δήλωσε ότι φτάνει αργοπορημένα τουλάχιστον μία φορά το μήνα λόγω καθυστερήσεων της κυκλοφορίας, ενώ για το 27% αυτό συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα.

Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι φεύγουν για τη δουλειά νωρίς. Τα 30+ λεπτά που προστίθενται στο 15% των μετακινήσεων ισοδυναμούν με σχεδόν πέντε ολόκληρες ημέρες σε διάρκεια ενός χρόνου.

Από τους εργαζόμενους ηλικίας 16-24 ετών, μόνο το 10% δεν αγχώνεται για τη διαδρομή προς τη δουλειά (συγκριτικά με το 19% του συνόλου), ενώ το 43% παραδέχτηκε ότι δεν κατάφερε να φτάσει στη δουλειά τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι ηλικίας 25-34 ετών σε μεγαλύτερο ποσοστό ξεκινούν πολύ νωρίς για τη δουλειά προκειμένου να αποφύγουν τις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας, ενώ θεωρούν τις καθημερινές διαδρομές όλο και πιο αγχωτικές (39%) και απρόβλεπτες (34%).

Οι ερωτηθέντες στη Ρώμη και το Λονδίνο ανέφεραν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Πάνω από τους μισούς περιέγραψαν με μελανά χρώματα τις καθημερινές διαδρομές στην ιταλική πρωτεύουσα, ενώ το 8% των εργαζομένων στη Ρώμη ξεκινούν πάνω από μία ώρα νωρίτερα.

Στο Λονδίνο, το 80% δήλωσε ότι φτάνει αργοπορημένα στην εργασία του τουλάχιστον μία φορά το μήνα, με το 49% να μην έχει καταφέρει να φτάσει καν στη δουλειά σε μία περίπτωση τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου.

Σε όλη την Ευρώπη, όσοι χρησιμοποιούν κυρίως λεωφορείο ή τρένο στις μετακινήσεις τους, είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αργοπορίας ή και πλήρους αδυναμίας να φτάσουν στην εργασία τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «μπλε οβάλ» φίρμα διεξήγαγε την έρευνα στο πλαίσιο του Ford Smart Mobility, ενός σχεδίου που επεξεργάζεται με στόχο, μέσω ερευνών και πιλοτικής εφαρμογής λύσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, την αντιμετώπιση των προκλήσεων που δημιουργούνται στις μεταφορές από την αύξηση του πληθυσμού και την αστικοποίηση με τη συνδρομή της τεχνολογίας.

Ένα τέτοιο πείραμα που «τρέχει» η Ford για την Ευρώπη είναι το Handle on Mobility το οποίο διερευνά πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα μπορούν να συνεργάζονται ομαλά με τα αυτοκίνητα και τα δημόσια μέσα μεταφοράς για να προσφέρουν ταχύτερες και ευκολότερες καθημερινές μετακινήσεις συμβάλλοντας στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων στα αστικά κέντρα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, με πρωτοβουλία της Ford, βρίσκεται σε εξέλιξη, το Innovate Mobility Series το οποίο έγκειται στη συνεργασία προγραμματιστών και πρωτοπόρων στην τεχνολογία από όλο τον κόσμο με σκοπό την ανεύρεση λύσεων για χώρες όπως η Αγγλία, Πορτογαλία, Βόρεια και Νότιος Αμερική, Αφρική, Ινδία και Κίνα, ενώ για φέτος το project υλοποιείται για την Αυστραλία.

Στόχος είναι η ανεύρεση τεχνολογικών λύσεων για τον εντοπισμό ανοιχτών χώρων στάθμευσης σε αστικές περιοχές, καλύτεροι τρόποι μετακίνησης σε πόλεις με μεγάλο πληθυσμό και η χρήση συστημάτων πλοήγησης και άλλων εργαλείων για πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη σε απομονωμένες περιοχές.

auto.in.gr

Sports in

«Βόμβα» του ESPN για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο!

Ρεπορτάζ που… ταράζει τα νερά για Γιάννη Αντετοκούνμπο και Μιλγουόκι Μπακς

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024