Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αποπληθωρισμός 2,2% τον Φεβρουάριο

Αποπληθωρισμός 2,2% τον Φεβρουάριο

Διατήρηση των αποπληθωριστικών πιέσεων στην ελληνική οικονομία καταδεικνύουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Φεβρουαρίου προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 προκύπτει μείωση 2,2%, έναντι μείωσης 1,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2014 προς το 2013. Σε μηνιαία βάση ο Δείκτης παρουσίασε μείωση 0,6%. Σε ποια προϊόντα έπεσαν και σε ποια αυξήθηκαν οι τιμές.

Διατήρηση των αποπληθωριστικών πιέσεων στην ελληνική οικονομία καταδεικνύουν τα στοιχεία για τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που έδωσε σήμερα, Τρίτη, στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2015, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 προκύπτει μείωση 2,2%, έναντι μείωσης 1,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,6%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκάμηνου Μαρτίου 2014 – Φεβρουαρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Μαρτίου 2013 – Φεβρουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν αυξήσεις, σε μηνιαία βάση, σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, (με διαφορετική στάθμιση το καθένα στη διαμόρφωση του πληθωρισμού) όπως στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (15,3%), στο πετρέλαιο θέρμανσης (6,4%), στη βενζίνη (4,3%), στα νωπά ψάρια (3,3%), στα νωπά λαχανικά (3,3%), στο ελαιόλαδο (3,9%) και στις πατάτες (2,7%).

Σε ετήσια βάση, ανατιμήσεις σημειώθηκαν σε νωπά ψάρια (1,1%), νωπά λαχανικά (25,9%), ξηρούς καρπούς (9,1%), ελαιόλαδο (8,2%), τιμολόγια ΔΕΗ (4,9%), τσιγάρα και προϊόντα καπνού (2,9%) και συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%).

Στον αντίποδα, μεγάλες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν σε νωπές πατάτες (20,5%), ζάχαρη (18,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (27%) και βενζίνη (12,8%).

Ειδικότερα, η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

  • Κατά 1,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
  • Κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
  • Κατά 5,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.
  • Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές.
  • Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
  • Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
  • Κατά 1,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

  • Κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, κρέατα γενικά, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.
  • Κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,9%, έναντι μείωσης 0,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013. Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2015 παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

    Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

    Sports in

    Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

    Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

    Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    in.gr | Ταυτότητα

    Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

    Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

    Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

    Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

    Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

    ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

    ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

    Παρασκευή 26 Απριλίου 2024