Ανενεργό το σύστημα εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων
Ανενεργό παραμένει το περιβόητο σύστημα εισροών - εκροών αφού μόνο τρία στα δέκα πρατήρια πανελλαδικά αποστέλλουν αδιαλείπτως στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών για τις αγοραπωλησίες καυσίμων που κάνουν, επιτείνοντας έτσι τον τραγέλαφο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου.
Spotlight
-
Ποια χημικά στοιχεία εντοπίστηκαν στην Αττική από την «επέλαση» της αφρικανικής σκόνης
-
«Θα με παντρευτείς;» – Πιλότος έκανε πρόταση γάμου σε αεροσυνοδό στον αέρα
-
Γνωστό στους αρχαιολόγους ότι ο τάφος του Πλάτωνα βρισκόταν στην Ακαδημία
-
Πότε έρχεται η επανάσταση των ρομπότ; Ο Έλον Μασκ λέει του χρόνου
Tα εγγεγραμμένα πρατήρια στο σχετικό Μητρώο που έχει δημιουργήσει η ΓΓΠΣ, δηλαδή αυτά που έχουν εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών, δεν ξεπερνούν τα 4.671, όταν ο συνολικός αριθμός των εν λειτουργία πρατηρίων πανελλαδικά υπολογίζεται σε 5.500. Με άλλα λόγια, κοντά στα 1.000 πρατήρια δεν αγόρασαν ποτέ το σχετικό σύστημα και παρ’ όλα αυτά δεν έκλεισαν.
Ακρως απογοητευτικά είναι και τα λοιπά στοιχεία για το θέμα αυτό στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ. Διότι από τα 2.952 που είναι τα υποτιθέμενα ενεργά πρατήρια, στην πραγματικότητα στοιχεία με αγορές και πωλήσεις καυσίμων αποστέλλουν αδιαλείπτως μόνο τα 1.908. Δηλαδή, μόλις 35% σε σύνολο περίπου 5.000 λειτουργούντων.
Κι αυτό καθώς τα υπόλοιπα 1.044 υστερούν στην αποστολή στοιχείων για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, είτε επειδή κάποια έχουν αλλάξει ιδιοκτήτη αλλά οι υπόχρεοι δεν ενημέρωσαν ηλεκτρονικά τη ΓΓΠΣ, είτε επειδή έχουν ενσκήψει σοβαρά τεχνικά προβλήματα στην αποστολή, είτε εξαιτίας μεταβολών μητρώου κ.ο.κ.
Υπάρχουν όμως και τα πρατήρια που δεν αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ στοιχεία, παρότι διαθέτουν σύστημα εισροών – εκροών. Πρόκειται για 1.698 πρατήρια, από τα οποία τα 1.222 δεν αποστέλλουν στοιχεία επειδή δεν διαθέτουν πιστοποιημένους ογκομετρητές, 471 λόγω μη διασύνδεσης με ευθύνη του εγκαταστάτη, 5 λόγω προβλημάτων στη μεταβίβαση κ.ο.κ.
Θα ανέμενε κανείς ότι σε όλα τα προαναφερόμενα πρατήρια θα είχαν επιβληθεί ποινές (πρόστιμο, αφαίρεση άδειας κ.λπ.), αφού η καταληκτική και δεσμευτική προθεσμία για την πλήρη εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών έχει λήξει από τον περασμένο Αύγουστο. Ωστόσο ελάχιστα πρόστιμα έχουν επιβληθεί, σύμφωνα πάντα με την ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ.
Το σύστημα, όμως, όπως και τα άλλα μέτρα, δηλαδή τα GPS σε βυτιοφόρα και πλοιάρια, είναι απαραίτητα προκειμένου η κυβέρνηση να καταπολεμήσει το λαθρεμπόριο, κάτι για το οποίο διατείνεται ότι αποτελεί από τους πρωταρχικούς στόχους της.
Επιπλέον, τυχόν προσπάθεια της κυβέρνησης να μειώσει τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, χωρίς προηγουμένως να έχει θωρακιστεί η λειτουργία του συστήματος εισροών – εκροών, είναι βέβαιο ότι θα ανοίξει και πάλι διάπλατα την πόρτα στο λαθρεμπόριο, που για την ώρα έχει περιοριστεί στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Γιώργος Φιντικάκης
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις