Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat 500X 2015: The italian job

Fiat 500X 2015: The italian job

Το 500Χ σχεδιάστηκε με το σκεπτικό να μεταφέρει τις αξίες του 500 σε ένα μεγαλύτερο και ευρύτερο κοινό που θα δυσκολευόταν να «χωρέσει» στο 500αράκι -όχι μόνο από πλευράς μεγέθους. Το αποτέλεσμα είναι ένα πραγματικά πολυπρόσωπο μοντέλο που με όπλο τις πολλαπλές επιλογές φιλοδοξεί να ισορροπήσει ιδανικά αστικό και off-road, στυλ και χρηστικότητα αναζητώντας την κορυφή της κατηγορίας.

 

 

Ένα Viagra, μετά από έναν ατυχή χειρισμό του 70χρονου… δικαιούχου του εκτοξεύεται από το παράθυρο και μετά από μια σειρά ευτυχών συμπτώσεων και αρκετά γκελ στους δρόμους μιας ιταλικής επαρχιακής κωμόπολης καταλήγει στο ντεπόζιτο του «μικρού» 500, το οποίο σταδιακά, ψηλώνει και φουσκώνει, παίρνοντας την μορφή του 500Χ.

Αυτή ήταν η πρώτη καμπάνια της Fiat, πριν ακόμα το επίσημο λανσάρισμα του νέου και πιο… αρρενωπού μέλους της γκάμας του 500 και η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσες να βρεις μια πιο επιτυχημένη προσέγγιση για να περιγράψεις αυτό που βλέπεις όταν πρωταντικρίζεις το 500Χ.

Απηχώντας την ίδια ρετρό και ευχάριστη αισθητική με το μικρό 500αράκι και μένοντας μακριά από την επίπεδη οικογενειακή σχεδίαση του άλ-L-ou 500, το 500Χ κερδίζει τις εντυπώσεις με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το καταφέρνει και ο μικρός αστός της οικογένειας, παρά το μεγαλύτερο μέγεθος και την απόσταση των 17,9 εκατοστών που το χωρίζει από το έδαφος.

Εν ολίγοις, η απόπειρα της Fiat να μετουσιώσει το στυλ του 500 σε ένα compact αστικό crossover με off-road ανησυχίες και διαστάσεις 4,25 μέτρα μήκος (+2,0 εκατοστά στις Cross εκδόσεις), 1,8 μέτρα πλάτος και 1,6 μέτρα ύψος (έως 1,62 με τις ράγες οροφής των Cross εκδόσεων) θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάτι παραπάνω από επιτυχής, ιδίως, όταν βρίσκεσαι απέναντι του και το κοιτάζεις από κοντά μιας και, όλως παραδόξως, ο φωτογραφικός φακός μάλλον, τελικά, αδικεί τις καμπύλες του.

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι Ιταλοί στο κεφάλαιο στυλ, είναι η απόφαση να λανσάρουν το 500Χ σε δύο διαφορετικές εκδόσεις σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, μια κομψότερη και πιο αστική (Urban) και μία επιθετικότερη off-road (Cross) με πιο φουσκωμένους θόλους, ράγες οροφής προστατευτικά τμήματα και ποδιές που, «αθροίζουν» σε πέντε συνολικά εξοπλιστικές εκδόσεις (Pop, Pop Star, Lounge, Cross και Cross Plus).

Αυτό δείχνει από την πλευρά της Fiat απόλυτη επίγνωση των λόγων που έκαναν το μικρό 500 επιτυχία και ακόμα καλύτερη κατανόηση του κοινού στο οποίο απευθύνεται καθώς οι αγοραστές της κατηγορίας των compact crossover θέτουν σε ποσοστό 60% ως προτεραιότητα το στυλ.

Έτσι, το ίδιο μοτίβο απηχεί και το εσωτερικό του 500Χ όπου η σχεδίαση «φωνάζει» Ιταλία χάρη στις πλούσιες καμπύλες της, τα ευφάνταστα χρώματα, τις χαριτωμένες λεπτομέρειες και την οικεία αίσθηση του μετά-ρετρό. Επίσης παρά τις ομοιότητες με το 500, ορισμένα στοιχεία είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για τα νέα μεγέθη του «Χ» δίνοντας την απαραίτητη αίσθηση προσοχής.

Από τον κανόνα εξαιρούνται τα διακριτικά στο εσωτερικό της έκδοσης μιας και το «Χ» λείπει σχεδόν από παντού ενώ, αν και η προσπάθεια για μαλακά πλαστικά και ποιοτικές επενδύσεις στο θάλαμο είναι φιλότιμη δεν εξαντλεί τα περιθώρια, ιδίως αν έχεις κατά νου ότι η Fiat συμπεριλαμβάνει στον ανταγωνισμό του 500X, το MINI Countryman.

Μιλώντας για ανταγωνισμό αν και το 500Χ είναι μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις από τα MINI Countryman, Nissan Juke και Renault Captur διαθέτει το μικρότερο πορτ μπαγκάζ από τα παραπάνω (350 λίτρα και 1.000 με την αναδίπλωση των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων).

Όπως και να ΄χει δεν μπορείς να παραγνωρίσεις ότι το τόσο το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ όσο και η δυνατότητα επιλογής δύο θέσεων για το πάτωμα του χώρου φόρτωσης καθιστά ιδιαίτερα εύκολη την φόρτωση.

Με μεταξόνιο 2,57 μέτρα ο χώρος που προσφέρει στους επιβάτες του πίσω καθίσματος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αξιοπρεπής τόσο καθ΄ύψος όσο και σε ό,τι αφορά τα κάτω άκρα τους, αν φυσικά δεν ξεπερνούν το 1,80 –ούτε αυτοί ούτε και κάποιος από τους μπροστινούς τους.

Στα υπόλοιπα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο θάλαμο επιβατών είναι η οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του infotainment u-connect η οποία στις λειτουργίες της συμπεριλαμβάνει τους νέους τρισδιάστατους χάρτες του συστήματος πλοήγησης της Fiat και παρά την pop εμφάνιση, τόσο η λειτουργία αφής όσο και οι διακόπτες που την περιβάλλουν θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερης ποιότητας χωρίς αυτό να λειτουργεί ανασταλτικά.

Την εικόνα συμπληρώνει η ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων που χωρίζει στροφόμετρο και ταχύμετρο και εμφανίζει ενδείξεις και πληροφορίες όπως η κατανάλωση καυσίμου και στοιχεία από το infotainment.

Όπως και να έχει, σίγουρα καμία από τις λιγότερο λαμπερές όψεις του σχεδιασμού του δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει ανασταλτικά στην επιλογή του από το στυλιστικά ευσυνείδητο και ευρύτερο κοινό στο οποίο στοχεύει.

Εξάλλου το 500Χ, παράλληλα με όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αποτελεί και ένα μεγάλο στοίχημα για την Fiat που, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη κατηγορία των compact crossover η οποία γνωρίζει πρωτόγνωρη άνθηση, ειδικά στην Ευρώπη, φιλοδοξεί να αυξήσει όχι μόνο τις πωλήσεις της σε απόλυτα μεγέθη, αλλά και το μερίδιο της πάνω και πέρα από τις κατηγορίες όπου τα μοντέλα της αποτελούν τη συνήθη επιλογή.

Φυσικά όπως εύλογα θα υπέθετε κανείς οι Ιταλοί δεν εναποθέτουν τις –μεγάλες- προσδοκίες τους μόνο στο στυλ του 500Χ και στην ολοένα και αυξανόμενη απήχηση της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Έτσι, μαζί με τον πλούτο επιλογών που εξασφαλίζουν τα πέντε εξοπλιστικά επίπεδα το 500Χ φιλοξενεί κάτω από τις επιφάνειες του την Small Wide Platform, μια νέα αρχιτεκτονική την οποία μοιράζεται με τον Αμερικανό ξάδελφό του Jeep Renegade και την οποία πλαισιώνει με ένα γενναιόδωρο οπλοστάσιο σε ό,τι αφορά κινητήρες και συστήματα μετάδοσης.

Το νέο πλαίσιο χάρη στην ενίσχυση του με ειδικής επεξεργασίας χάλυβα υπόσχεται 38% περισσότερη στρεπτική ακαμψία από τον ανταγωνισμό του, ενώ τα χαρακτηριστικά του συμπληρώνει η ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πίσω.

Τα δύο αυτά στοιχεία καταφέρνουν και με τις ανάλογες ρυθμίσεις της εκάστοτε έκδοσης να προσφέρουν ένα ισορροπημένο σύνολο είτε επιλέξει κανείς την μετακίνηση στην πόλη με μια αμιγώς αστική δικίνητη βασική έκδοση είτε θελήσει να εξαντλήσει τις δυνατότητες της κορυφαίας «soft off-roader» τετρακίνητης έκδοσης του 500X η οποία συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του 500Χ συμπληρώνει το ηλεκτρικό τιμόνι το οποίο ενσωματώνει το σύστημα Dynamic Steering Torque που προορίζεται να μεταβάλει το «βάρος» του συστήματος διεύθυνσης προσφέροντας, κατά περίπτωση, ευκολία στους ελιγμούς ή περισσότερο δυναμισμό.

Και η αλήθεια είναι ότι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο η παρουσία των συστημάτων υποβοήθησης γίνεται αισθητή και ίσως μάλιστα λίγο παραπάνω από ότι θα επιζητούσε κανείς καθώς το σύστημα διεύθυνσης αποκτά μια επίπλαστη και όχι ιδιαίτερα ακριβή αίσθηση, στοιχείο που ενίοτε ενισχύεται από το χρήσιμο αλλά παρεμβατικό σύστημα αποτροπής αλλαγής λωρίδας Lane Assist.

Όπως και να έχει η λίστα εξοπλισμού ασφαλείας είνια πλούσια σε συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας οπου εκτός απο τους έξι αερόσακους συναντάς ΕSC (Electronic Stability Control) και ανάλογα την έκδοση και την αγορά, Blind Spot Assist (σύστημα ανίχνευσης κινούμενου οχήματος στις τυφλές γωνίες) καθώς και η δυνατότητα επιλογής κάμερας οπισθοπορείας καθώς και το σύστημα «Brake Control».

Κοινός παρονομαστής όλων των εκδόσεων του 500Χ είναι το σύστημα Mood Selector, ένας περιστροφικός επιλογέας που τοποθετείται στο τούνελ μετάδοσης, διαθέτει τρεις λειτουργίες Auto, Sport και All Weather και που, αναλόγως την επιλογή του οδηγού, μεταβάλλει την απόκριση του τιμονιού, του κινητήρα, των φρένων και του κιβωτίου (μόνο στο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων).

Σε αυτό το σημείο και περνώντας στους κινητήρες θα άξιζε να σημειωθεί ότι η Fiat έχει φροντίσει εξίσου το πλήθος επιλογών προσφέροντας τέσσερις κινητήρες, τρία κιβώτια, τετρακίνηση ή κίνηση στους δύο τροχούς -με και χωρίς Traction+ (σύστημα που αναλόγως την πρόσφυση μοιράζει την ροπή μεταξύ των δύο μπροστινών τροχών).

Στις επιλογές βενζίνης, λοιπόν, συμπεριλαμβάνεται ο turbo Multiair των 1,4 ίππων με ισχύ 140 ίππων και ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και ο ατμοσφαιρικός 1,6 λίτρων ισχύος 110 ίππων που συνδυάζεται με πεντάρι μηχανικό κιβώτιο.

Ο τελευταίος αποτελεί και τη βασική έκδοση του 500Χ που ξεκινά από τα 17.070 ευρώ -με απόσυρση- και είναι αποκλειστικά διάθεσιμη στην εξοπλιστική έκδοση Pop.

Oι εκδόσεις 1.4 ΜultiAir ξεκινούν από τα 20.620 ευρώ για τις αστικές εκδόσεις (Pop Star, Lounge) και από τα 21.420 ευρώ για τις πιο περιπετειώδεις Cross και Cross Plus.

Τις επιλογές πετρελαίου πλαισιώνουν ο 1,6 λίτρων Multijet με 120 ίππους και εξάρι μηχανικό κιβώτιο ενώ την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση εξοπλίζει δίλιτρος MTJ με ισχύ 140 ίππων και το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο στο βασικό εξοπλισμό.

Η αρχική τιμή για τις εκδόσεις με τον MultiJet των 120 ίππων διαμορφώνεται σε 21.470 ευρώ (έκδοση Pop Star) και σε 23.700 ευρώ (έκδοση Cross) συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνητη έκδοση με το δίλιτρο MTJ των 140 ίππων που διατίθεται αποκλειστικά στις εκδόσεις Cross και Cross Plus η αρχική τιμή στην πρώτη περίπτωση διαμορφώνεται σε 30.850 ευρώ και 33.350 ευρώ για την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση, πάντα σε συνδυασμό με τα οφέλη απόσυρσης.

Έτσι, όπως θα υπέθετε κανείς, με δεδομένη την πληθώρα διαμορφώσεων κάθε έκδοση του 500Χ έχει να επιδείξει ένα πολύ διαφορετικό χαρακτήρα στο δρόμο και όχι μόνο.

Ξεκινώντας ανάποδα αν και θα ήταν αδύνατο να αγνοήσει κανείς την τιμή των 33.350 ευρώ για την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση 2.0 ΜΤJ Cross Plus είναι εμφανές ότι από πλευράς τεχνολογικής επάρκειας διαθέτει ό,τι σύστημα μπορεί να διαθέσει η Fiat αποτελώντας κάτι σαν «υπόδειγμα» για την φίρμα.

Αυτό που δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς υπόδειγμα είναι ο δίλιτρος κινητήρας της ο οποίος αν και προσφέρει τα απαραίτητα από πλευράς επιτάχυνσης, δείχνει λίγο απρόθυμος να ανεβάσει γρήγορα στροφές. Σε ό,τι αφορά το νέο κιβώτιο εννέα σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται είναι αρκετά ομαλό στην αυτόματη λειτουργία, ενώ προσφέρει γρήγορες αλλαγές και μέσω των paddles στο τιμόνι.

Καλύτερος από κάθε άποψη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το συνδυασμός του MultiJet των 1,6 λίτρων με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Ιδίως το τελευταίο αποτελεί αισθητή βελτίωση προσφέροντας ομαλή κλιμάκωση και αίσθηση ενώ αν και τα επίσημα μεγέθη κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση κατά 0,7 δεύτερα πιο αργή στο sprint των 0-100 χλμ.ώρα από τη δίλιτρη, ο κινητήρας δείχνει εξίσου γρήγορος, πιο πρόθυμος και πολύ πιο γραμμικός σε λειτουργία.

Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις βενζίνης ο συνδυασμός του turbo των 140 ίππων με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο δείχνει να εξωτερικεύει την sport πλευρά του 500Χ παρέχοντας γενναιόδωρη επιτάχυνση και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία ενώ είναι και εξαιρετικά αθόρυβος.

Η συγκεκριμένη έκδοση εκπροσωπεί ίσως την πιο δυναμική πτυχή του 500Χ προσφέροντας ένα συνδυασμό sport οδικών χαρακτηριστικών με υψηλή πρόσφυση και αρκετές δόσεις διασκέδασης.

Καλό θα ήταν ωστόσο να αποφύγετε την επιλογή των προαιρετικών μεγαλύτερων τροχών των 18 ιντσών καθώς, στις αστικές ή μη κακοτεχνίες του δρόμου θα σπίλωναν, χωρίς λόγο, την αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης και τον γενικά άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου που ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση αναδεικνύεται, προσφέροντας εξαιρετικά αθόρυβη μετακίνηση ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων.

Όπως και να έχει, η πληθώρα επιλογών διαμόρφωσης σε κάθε επίπεδο που προσφέρει το 500Χ σε συνδυασμό με το απαράμιλλο ιταλικό στυλ, την έντιμη προσέγγιση της φίρμας σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία του καθώς και την ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία στην οποία «κατεβαίνει», δικαιώνουν την Fiat και το 500Χ.

ToνέοFiat500Χ με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,25/1,97/1,6 (Pop, Popstar και Lounge) 4,27/1,97/1,62 (Cross και Cross Plus)

Μεταξόνιο (μέτρα):
2,57

Κινητήρες (κ.εκ.):1.598 Ε-Torq, 1.368 Multiair, 1.598 MultiJet, 1.956 MultiJet

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):110/5.500 Ε-Torq, 140/5.000 Multiair, 120/3.750 MultiJet, 140/4.000 MultiJet

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):152/4.500 Ε-Torq, από 230 έως 233 /1.750 Multiair, 320/1.750 MultiJet, 350/1.750 MultiJet

Βάρος (κιλά):Aπό 1.320

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):6,4 Ε-Torq, 6,0 Multiair, 4,1 MultiJet, 5,5 MultiJet

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.):147 Ε-Torq, 139 Multiair, 109 MultiJet, 144 MultiJet

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):11,5 Ε-Torq, 9,8 Multiair, 10,5 MultiJet, 9,8 MultiJet

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):180 Ε-Torq, 190 Multiair, 186 MultiJet, 190 MultiJet

auto.in.gr

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024