Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Fiesta ST 2014: Όλα μπλε!

Ford Fiesta ST 2014: Όλα μπλε!

Ένα καλοζυγισμένο σασί, ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,6 λίτρων και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αρκούν για να επαναφέρουν στη ζωή την οδηγική σου λίμπιντο.

Γιάννης Αδάναλης

Πρόκειται για το ισχυρότερο Fiesta που έχει περάσει από τις γραμμές παραγωγής της Ford και όμως το δελτίο τύπου που το συνοδεύει μετά βίας γεμίζει δύο κόλλες Α4.

Οι άνθρωποι της Ford επέλεξαν τον πιο λιτό τρόπο για να περιγράψουν όλα όσα μετέτρεψαν ένα φιλήσυχο super mini σε μία από τις ταχύτερες και πιο απολαυστικές προτάσεις του είδους του, όλα όσα πρόκειται να ζήσεις στο αριστερό του κάθισμα.

Για τους πιο υποψιασμένους, το βαθύ μπλε του τρίθυρου αμαξώματος αρκεί για να δηλώσει την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Οι υπόλοιποι θα χρειαστεί να εντοπίσουν είτε το λογότυπο της έκδοσης είτε τα σχεδιαστικά στοιχεία που το διαφοροποιούν από τα Fiesta της… σειράς.

Οι μεγαλύτεροι τροχοί, τα πλευρικά skirts, ο διαχύτης του πίσω προφυλακτήρα, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και μερικά εκατοστά πιο ψηλά, η αεροτομή στην κορυφή της τρίτης πόρτας, δίνουν το στίγμα ή αν προτιμάτε το έναυσμα για να βρεθείς το συντομότερο δυνατό στη θέση του οδηγού.

Εκεί σε υποδέχονται το μπάκετ κάθισμα της Recaro, τα μεταλλικά πεντάλ και το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα που φέρει την υπογραφή της Sony. Τίποτα περισσότερο, που θα φόρτωνε με περιττό βάρος το Fiesta ST, αλλά και τίποτα λιγότερο που ενδεχομένως θα περιόριζε την άνεση στο εσωτερικό του.

To γεγονός ότι κάθεσαι πιο ψηλά απ’ ότι ίσως θα ήθελες δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα, καθώς είναι θέμα χρόνου να προσαρμόσεις τη θέση οδήγησης στα μέτρα σου.

Ναι μεν τα μπάκετ της Recaro καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο, γεγονός που κάνει πιο δύσκολη την πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων, ωστόσο, αγκαλιάζουν αποτελεσματικά το σώμα, χωρίς να κουράζουν.

Σύντομα, άλλωστε, η πλευρική στήριξη των μπροστινών καθισμάτων αποκτά μεγαλύτερη αξία από οποιαδήποτε άλλη, πρακτική ή μη, διάσταση του δημοφιλούς super mini.

Για την ακρίβεια, πολύ σύντομα, μιας και από τη στιγμή που θα γυρίσεις τον διακόπτη της μίζας, είναι δύσκολο πια να κρατήσεις τα δάκτυλά σου μακριά από το… βάζο με το γλυκό.

Με 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης κάνει από την πρώτη στιγμή αισθητή την παρουσία του. Το ίδιο και η ανάρτηση, με τις νέες ρυθμίσεις και τη χαμηλότερη, κατά 1,5 εκατοστά, απόσταση από το έδαφος.

Αντιθέτως, τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς δεν έχουν αλλάξει δραματικά την αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ και ο συνδυασμός συμπλέκτη-κιβωτίου δεν δείχνει να αμφισβητεί το αμιγώς αστικό παρελθόν του αυτοκινήτου.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, το Fiesta ST μπορεί να χαρακτηριστεί απλώς γρήγορο ή ακόμα και κουραστικό, για όσους δεν εκτιμήσουν τον πλούτο των πληροφοριών που μεταφέρουν για την ποιότητα του οδοστρώματος οι τροχοί ή τον ενισχυμένο ήχο του κινητήρα που καταλήγει στο εσωτερικό.

Τα δεδομένα, βέβαια, αλλάζουν και πάλι μόλις σου δοθεί η ευκαιρία να αξιοποιήσεις τα πληθωρικά χαρακτηριστικά, τόσο του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων, όσο και του αριστοτεχνικά ζυγισμένου πλαισίου.

Γνωρίζοντας πως οι 182 ίπποι και τα 240 Nm ροπής δεν αποτελούν… αμελητέα ποσότητα για ένα αυτοκίνητο πόλης, ο αρχικός δισταγμός, σε σχέση τουλάχιστον με τη χρήση του δεξιού πεντάλ, μπορεί να θεωρηθεί δικαιολογημένος.

Χρειάζεται χρόνος για να πιστέψεις στις δυνατότητες του Fiesta ST, χρόνος που θα σου επιτρέψει να εξοικειωθείς, τόσο με την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης όσο και με τις αντιδράσεις του πλαισίου στην ελληνική άσφαλτο.

Επιστρέφοντας σοφότερος και σαφώς πιο αποφασισμένος, η γραμμικότητα στην απόδοση του κινητήρα αποτελεί την πρώτη ευχάριστη έκπληξη της ημέρας.

Παρά τον χαμηλό κυβισμό, παρά τον ένα και μοναδικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, παρά τις περιορισμένες -στα χαρτιά τουλάχιστον- ενεργειακές απαιτήσεις, ο EcoBoost των 1,6 λίτρων δεν αργεί να ξεδιπλώσει τις πραγματικές δυνατότητές του.

Χωρίς να υστερεί χαμηλά αλλά και χωρίς να παρουσιάζει σημάδια κόπωσης στο όριο λειτουργίας του, φροντίζει ώστε να μην σου λείψει η δύναμη.

Το Fiesta ST παραμένει φιλικό, προβλέψιμο και πάνω απ’ όλα ευχάριστο, ανεξάρτητα από τον ρυθμό που θα επιλέξεις να κινηθείς. Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης διαχειρίζεται με χαρακτηριστική ευκολία τα 240 Nm ροπής, ανοίγοντας το «παράθυρο» της επιστροφής στο γκάζι πολύ νωρίτερα.

Η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να προσπαθήσεις για να προκαλέσεις την αμηχανία του μπροστινού άξονα, ενώ όσο μένεις στο γκάζι, οι πίσω τροχοί ακολουθούν χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση, χαράσσοντας την ιδανική τροχιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το γνωστό σε όλους ESP απενεργοποιείται σε δύο στάδια, συνεπώς θα πρέπει να δείξεις την απαραίτητη επιμονή ώστε να απαλλαγείς πλήρως από αυτό. Η παρουσία του άλλωστε δεν αυξάνει σημαντικά την ευκολία χειρισμού, καθώς το Fiesta ST συγχωρεί το λάθος εξασφαλίζοντας παράλληλα τον χρόνο για τις απαραίτητες διορθώσεις.

Είναι σαφές ότι το Fiesta ST προηγείται του ανταγωνισμού του. Μάλιστα δεν θα ήταν υπερβολή, αν κάποιος το τοποθετούσε πάνω και από την αντίστοιχη έκδοση του Focus, καθώς με πολύ λιγότερα χρήματα και χωρίς τις φορολογικές επιβαρύνσεις που προκύπτουν στη χώρα μας από έναν δίλιτρο κινητήρα, παίρνεις την ίδια ακριβώς ευχαρίστηση.

auto.in.gr

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024