Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Στο

Στο «στόχαστρο» του Euro NCAP τετράτροχα με προδιαγραφές… μοτοσικλέτας

Τετράτροχα που παραπέμπουν με τις προδιαγραφές τους σε μοτοσικλέτες υπέβαλε σε δοκιμές πρόσκρουσης ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP.

Στην κατηγορία των «Heavy Quadricycles» έστρεψε τα βέλη του αυτή τη φορά ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP, υποβάλλοντας στις γνώριμες δοκιμές πρόσκρουσης τέσσερις εκπροσώπους της.

Τα Quadricycles αποτελούν οχήματα που αν και διαθέτουν τέσσερις τροχούς, παραπέμπουν με τις… λιτές προδιαγραφές τους σε μοτοσικλέτες. Μάλιστα στην υποκατηγορία L7, στην οποία ανήκουν εκείνα τα Quadricycles που ξεπερνούν σε βάρος τα 350 κιλά, δεν υπάρχει περιορισμός ως προς τη μέγιστη ταχύτητα.

Για την αξιολόγηση των τεσσάρων Quadricycles, ο Euro NCAP επέλεξε τις δοκιμασίες της μετωπικής και της πλευρικής πρόσκρουσης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα.

Η καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα τέσσερα Quadricycles ανήκει στο ηλεκτροκίνητο Renault Twizy. To πλαίσιο της γαλλικής πρότασης δεν παρουσίασε σημαντικές παραμορφώσεις, το τιμόνι δεν μετατοπίστηκε, ενώ τα συστήματα προστασίας (ζώνη ασφαλείας τεσσάρων σημείων και αερόσακος οδηγού) λειτούργησαν αποτελεσματικά.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος τραυματισμού προέρχεται από τις επιφάνειες του ταμπλό που βρίσκονται στο ύψος των γονάτων του οδηγού, ενώ σε ενδεχόμενη πλευρική σύγκρουση το κεφάλι του οδηγού βρίσκεται εκτεθειμένο.

Για τις επιδόσεις του στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, το Renault Twizy απέσπασε 6 βαθμούς σε σύνολο 16.

Έστω και οριακά, το πλαίσιο του ηλεκτροκίνητου Tazzari ZERO κατάφερε να ανταποκριθεί στη δοκιμασία της μετωπικής σύγκρουσης σε σταθερό εμπόδιο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η μία από τις δύο συστοιχίες μπαταριών μετατοπίστηκε προς τα πίσω περιορίζοντας τον χώρο για τα κάτω άκρα του οδηγού και του συνοδηγού.

Με ζώνη ασφαλείας τριών σημείων αλλά χωρίς αερόσακο, ο κίνδυνος τραυματισμού του οδηγού στον θώρακα και το κεφάλι θεωρείται αυξημένος. Το Tazzari ZERO βαθμολογήθηκε με τέσσερις πόντους.

Τα φτωχά αποτελέσματα του επίσης ηλεκτροκίνητου Club Car, οφείλονται κατά κύριο λόγο, στον χαρακτήρα του. Στη δοκιμασία της μετωπικής σύγκρουσης το πλαίσιο κατέρρευσε και το τιμόνι μετακινήθηκε προς το μέρος του οδηγού κατά μισό μέτρο.

Το ανδρείκελο προσέκρουσε στο τιμόνι και ο κίνδυνος τραυματισμού στον θώρακα και το κεφάλι θεωρήθηκε υψηλός. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η μέγιστη ταχύτητα του Club Car δεν ξεπερνά τα 35 χλμ./ώρα, συνεπώς μόνο σε περίπτωση πρόσκρουσης με άλλο όχημα μπορούν να επαληθευθούν στην πράξη τα συγκεκριμένα συμπεράσματα.

Αντιθέτως, έχοντας την ικανότητα να αναπτύσσει την ταχύτητα των 70 χλμ./ώρα, το Ligier ΙΧΟ των 505 κ.εκ. στερείται ελαφρυντικών. Το πλαίσιο του τετραθέσιου Ligier δεν άντεξε στη μετωπική σύγκρουση και το κατασκευασμένο από πολυεστέρα δάπεδο έσπασε.

Αντιστοίχως, στη δοκιμασία της πλευρικής σύγκρουσης, η πόρτα του οδηγού αποκολλήθηκε από το υπόλοιπο αμάξωμα και το καπό άνοιξε.

Απουσία αερόσακων, ο κίνδυνος τραυματισμού στον θώρακα περιγράφεται ως υψηλός, ενώ η επαφή του οδηγού με το τιμόνι είναι εξαιρετικά πιθανό να οδηγήσει σε μοιραία αποτελέσματα. Η βύθιση του καθίσματος, μετά την κατάρρευση των σημείων που το συγκρατούν, αποτελεί μία ακόμα ένδειξη της ανεπαρκούς προστασίας που είναι ικανό να προσφέρει το Ligier ΙΧΟ.

auto.in.gr

Sports in

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024