Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αυτόνομα οχήματα, χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα, επιδεικνύει η Google

Αυτόνομα οχήματα, χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα, επιδεικνύει η Google

«Με τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό η ασφάλεια στην άσφαλτο θα βελτιωθεί και ο τρόπος μετακίνησης για εκατομμύρια ανθρώπους θα μεταμορφωθεί, το πρώτο σημαντικό βήμα έχει γίνει», δηλώνει ο επικεφαλής του πρότζεκτ που επιχειρεί η Google κατά την επίδειξη του πρότυπου αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα διθέσιο αυτοκίνητο που δεν έχει κανένα μέσο χειρισμού από τον άνθρωπο, ούτε καν τιμόνι ή φρένα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα και το μόνο μέσο για να επέμβουν οι επιβάτες είναι να πατήσουν το κόκκινο κουμπί Stop.

Με τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό η ασφάλεια στην άσφαλτο θα βελτιωθεί και ο τρόπος μετακίνησης για εκατομμύρια ανθρώπους θα μεταμορφωθεί, το πρώτο σημαντικό βήμα έχει γίνει, δηλώνει ο Christopher Urmson, επικεφαλής του πρότζεκτ της Google, κατά την επίδειξη του προτύπου αυτοκινήτου στις 27 Μαΐου 2014. Πρόκειται για ένα διθέσιο αυτοκίνητο που δεν έχει κανένα μέσο χειρισμού από τον άνθρωπο, ούτε καν τιμόνι, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα και το μόνο μέσο για να επέμβουν οι επιβάτες είναι να πατήσουν το κόκκινο κουμπί e-Stop.

Με βάση το πρότυπο αυτό, η Google ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει πιλοτικά 100 ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο για να είναι σύννομα στην Καλιφόρνια, στην έδρα της Google όπου θα δοκιμαστούν, θα διατηρήσουν τιμόνι, γκάζι, φρένα, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο. Τα 100 πιλοτικά αυτόνομα οχήματα της Google αναμένεται να δοκιμαστούν στους δημόσιους δρόμους της αμερικανικής πολιτείας, εκτός του campus της Google όπου γίνονται μέχρι σήμερα οι δοκιμές.

Η ανάγκη να αναλάβει τον έλεγχο απρόσμενα και ξαφνικά ο επιβάτης δεν μπορεί να προβλεφθεί και να αποδειχτεί εξαιρετικά επικίνδυνη, δηλώνει ο κος Urmson, «είδαμε γεγονότα που μας προκάλεσαν ανησυχία» είπε στους Τάιμς της Νέας Υόρκης. Τα περισσότερα ατυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, υποστηρίζουν οι επιστήμονες της Google.

O επιβάτης θα ορίζει τον προορισμό του μέσω ενός app στο smartphone του και οι κάμερές του έχουν ορατότητα σε απόσταση 180 μέτρων περίπου και η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτού αυτοκινήτου φτάνει τα 160 χιλιόμετρα. Το εμπρόσθιο μέρος του είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό ως προστασία σε περίπτωση που τα ηλεκτρονικά του συστήματα αποτύχουν και χτυπήσουν διαβάτη, αναφέρει η εφημερίδα.

Ένα πιθανό σενάριο για την αξιοποίηση του οχήματος χωρίς οδηγό είναι να χρησιμοποιηθεί ως ταξί που θα καλείται μέσω smartphone. Μάλιστα, η εφημερίδα αναφέρεται σε έρευνα που έγινε στο
Earth Institute στο πανεπιστήμιο Columbia,
σύμφωνα με την οποία το κόστος της κούρσας θα μειωνόταν αισθητά (από τα 4 δολάρια στα 50 σεντς ανά μίλι/1,6χλμ), όπως και ο χρόνος αναμονής.

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr:

  • Smartwatch για οδηγούς αυτοκινήτων, επιδεικνύει η Nissan Το έξυπνο ρολόι για τους οδηγούς Nissan Nismo του Ιάπωνα κατασκευστή αυτοκινήτων είναι το πρώτο smartwatch που συνδέει τον οδηγό με το αυτοκίνητό του, φέρνοντας στον καρπό του την μέση τρέχουσα ταχύτητα και την κατανάλωση καυσίμων, αλλά και βιομετρικά δεδομένα για την κατάσταση της υγείας του.
  • Επίδειξη χάκινγκ σε αυτοκίνητα ενώπιον χάκερ και δημοσίευση λευκής βίβλου Έρευνα σε βάθος για την ευκολία με την οποία θα μπορούσε μη εξουσιοδοτημένος χρήστης να «μολύνει» το λογισμικό του εγκεφάλου των σύγχρονων αυτοκινήτων διενεργούσαν επί εννέα μήνες μελετητές ειδικοί σε θέματα ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων, ένα έργο που συγχρηματοδοτήθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση. Η λευκή βίβλος του χάκινγκ στα σύγχρονα αυτοκίνητα θα παρουσιαστεί στο συνέδριο χάκινγκ Def Con που λαμβάνει χώρα στο Λας Βέγκας στο τέλος Ιουλίου 2013.
  • Αυτοκίνητο που «καίει» tweet, Like και share οδεύει προς την Ουάσινγκτον Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται από tweet, Like και share έφτιαξαν οι μαθητές στο Κάνσας Σίτι που συμμετέχουν σε ένα διαφορετικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, το Minddrive. Αποσυναρμολόγησαν πλήρως ένα κατεστραμμένο Volkswagen Karmann Ghia του 1967 και το ανασυναρμολόγησαν, μετατρέποντάς το σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στο ταμπλό του ολοκαίνουργιου Karmann Ghia δεσπόζει μια μικρή ταμπλέτα με τον δείκτη καυσίμων να ανεβαίνει με κάθε… tweet, Like ή share στο Instagram.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

«Κοκκινίζει» το «Βίλα Παρκ»: Πόσα εισιτήρια θα πάρει ο Ολυμπιακός…

Τα εισιτήρια που θα πάρει ο Ολυμπιακός για τον εκτός έδρας ημιτελικό με την Άστον Βίλα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024