Η Volvo παρουσίασε μια νέα εξέλιξη για το γνωστό, σε όλους μας, παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου, αποκαλύπτοντας ένα φουσκωτό πρωτότυπο κάθισμα το οποίο, καταργεί τα προβλήματα ευελιξίας και μεταφοράς του είδους και το οποίο αναμένεται να περάσει σύντομα στην παραγωγή.

Πρόκειται για το πρωτότυπο μιας νέας γενιάς καθισμάτων που έχουν τη δυνατότητα να φουσκώνουν και να ξεφουσκώνουν με αποτέλεσμα, την ευκολότερη μεταφορά τους και την προσαρμογή τους σε άλλο αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο να μειώνεται στο ελάχιστο η προστασία που παρέχουν ή η λειτουργικότητά τους.

Ιστορικά, τα παιδικά καθίσματα ασφαλείας είναι ογκώδη και, κατ’ επέκταση, δύσκολα στην μεταφορά ενώ, απαιτούν εξοικείωση για να τοποθετηθούν σωστά με αποτέλεσμα, η μεταφορά τους από ένα αυτοκίνητο σε ένα άλλο να απαιτεί κόπο χρόνο και, συνήθως, να αποφεύγεται.

Ως λύση στο παραπάνω πρόβλημα η Volvo εξέλιξε ένα φουσκωτό κάθισμα το οποίο χάρη σε μία ενσωματωμένη αντλία αέρα φουσκώνει σε μόλις 40 δευτερόλεπτα αλλά και ξεφουσκώνει εξίσου εύκολα, ώστε να μεταφερθεί ή να τοποθετηθεί σε άλλο όχημα.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του φουσκωτού καθίσματος με δεδομένο ότι δεν αποτελείται από συμπαγές υλικό, είναι το βάρος του, το είναι το μισό σε σχέση με τα συμβατικά παιδικά καθίσματα και περιορίζεται σε μόλις πέντε υλικά.

Όταν ξεφουσκώσει πλήρως και διπλωθεί, μπορεί να αποθηκευτεί σε μία κομψή τσάντα, καθιστώντας ευκολότερη τη μεταφορά του όχι μόνο από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, αλλά και στα υπόλοιπα ταξίδια με αεροπλάνο ή με οποιοδήποτε μέσο όπου θα χρειαστεί να το μεταφέρει κανείς μαζί του.

Παράλληλα, εκτός από τις παραπάνω παραμέτρους το φουσκωτό κάθισμα διαθέτει Bluetooth τη σύνδεσή του με smartphone και το χειρισμό του από απόσταση.

Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, το φουσκωτό παιδικό κάθισμα της σουηδικής φίρμας κατασκευάζεται από ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό ύφασμα με ειδικές ραφές, που το καθιστούν ανθεκτικό σε πολύ υψηλές εσωτερικές πιέσεις, αλλά και ιδανικό για να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει πολλές φορές.

Το συγκεκριμένο υλικό έχει γίνει ευρέως γνωστό από τη χρήση του στη ναυτική βιομηχανία και την κατασκευή φουσκωτών σωσιβίων, ενώ ως υλικό είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από το στρατό.

Η τοποθέτηση του είναι αντίθετη προς την κίνηση του αυτοκινήτου, δηλαδή το παιδί βλέπει προς τα πίσω. Αν και η συγκεκριμένη διάταξη δεν είναι τόσο δημοφιλής στην εγχώρια αγορά -παρά μόνο για βρέφη- και αντίστοιχα τα παιδικά καθίσματα ασφαλείας αυτού του τύπου δεν έχουν μεγάλο μερίδιο αγοράς, θεωρείται η πλέον ασφαλής.

Ιατρικές έρευνες έχουν αποδείξει το προφανές, ότι ο αυχένας των μικρών παιδιών που ακόμα βρίσκονται στην ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης που είναι και οι πιο συνηθισμένες, η πλάτη του καθίσματος προσφέρει την απαιτούμενη υποστήριξη στον παιδικό αυχένα.

Πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, η Lawrence Abele, διευθύντρια σχεδιασμού στο κέντρο μετρήσεων και πρωτοτύπων της Volvo στο Los Angeles, τονίζει ότι: «η ιδανική θέση για όλους τους επιβάτες θα ήταν να ταξιδεύουν κοιτώντας προς τα πίσω, αντίθετα δηλαδή από τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Και αν αυτό πρακτικά είναι αδύνατο για τους ενηλίκους, για τα μικρά παιδιά είναι επιβεβλημένο και οι γονείς θα έπρεπε να το τηρούν ευλαβικά και να φροντίζουν για τη συγκεκριμένη στάση των παιδιών τους στο αυτοκίνητο για όσο το δυνατό μεγαλύτερο διάστημα».

Επιπλέον όπως προσθέτει η ίδια : «Τα μικρά παιδιά δεν είναι και δεν πρέπει να θεωρούνται μικρογραφίες ενηλίκων όταν μιλάμε για ασφάλεια στο αυτοκίνητο. Έχουν ιδιαίτερες ευαισθησίες, που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξή τους και τα φορτία που μπορεί να αντέξει ο σκελετός τους».

«Μέχρι την ηλικία των τριών ή και τεσσάρων ετών πρέπει να ταξιδεύουν σε παιδικά καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω, μετά να περνούν στα κλασσικά παιδικά καθίσματα ασφαλείας ενώ τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά να χρησιμοποιούν το ειδικό υπερυψωμένο κάθισμα έτσι ώστε η ζώνη ασφαλείας να υποστηρίζει σωστά το σώμα στο χώρο της οσφυϊκής χώρας».

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr