Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τι μάθαμε, τι μένει ακόμη μυστήριο για το τραγικό τέλος του άφαντου Boeing

Τι μάθαμε, τι μένει ακόμη μυστήριο για το τραγικό τέλος του άφαντου Boeing

Μετά από δύο βασανιστικές εβδομάδες για τους συγγενείς των 239 επιβαίνοντων στο άφαντο Boeing της Malaysia Airlines, οι χειρότεροι φόβοι τους επιβεβαιώθηκαν: Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι πέραν πάσης αμφιβολίας οι επιβαίνοντες είναι νεκροί και το αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα. Ορισμένα στοιχεία έχουν επιβεβαιωθεί, το μυστήριο όμως παραμένει και ο αγώνας για τη διαλεύκανσή του γίνεται μάχη με τον χρόνο.

Μετά από δύο βασανιστικές εβδομάδες για τους συγγενείς των 239 επιβαίνοντων στο άφαντο Boeing της Malaysia Airlines, οι χειρότεροι φόβοι τους επιβεβαιώθηκαν: Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι πέραν πάσης αμφιβολίας οι επιβαίνοντες είναι νεκροί και το αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα.

Ορισμένα στοιχεία έχουν επιβεβαιωθεί, το μυστήριο όμως παραμένει και ο αγώνας για τη διαλεύκανσή του γίνεται μάχη με τον χρόνο.

Επιβεβαιωμένο θεωρείται ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό. Έτσι, κάθε άλλο σενάριο που είχε ακουστεί -απαγωγή του αεροσκάφους και προσγείωσή του σε απομακρυσμένο σημείο, ή πρόσκρουση σε ξηρά- θεωρείται ότι διαψεύδεται.

Γνωστή θεωρείται πλέον και η τελευταία θέση του. H βρετανική Inmarsat, στην οποία και βασίστηκε η μαλαισιανή κυβέρνηση για αυτό το δεδομένο, κατάφερε με χρήση στοιχείων από δορυφόρους να τοποθετήσει το τελευταίο σημείο που ήταν «εντοπίσιμο» το Boeing σε σημείο νοτιότερα του κέντρου του Ινδικού Ωκεανού, δυτικά του Περθ της Αυστραλίας.

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη γνωστό το ακριβές σημείο της συντριβής του, ένα από τα καίρια σημεία για την εξιχνίαση της υπόθεσης.

Η πιο βάσιμη εκτίμηση με το πέρασμα των ημερών, ότι δεν υπάρχουν επιζώντες, ενισχύεται σε βαθμό βεβαιότητας. «Με βαθιά λύπη, ανακοινώνω πως η πτήση του αεροσκάφους έληξε στον Ινδικο» είπε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ, λέγοντας πως οι συγγενείς ενημερώθηκαν για την τραγική κατάληξη.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 00:41 τοπική ώρα για το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου. Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση, το Boeing 777 επιβεβαιώνει φωνητικά ότι βρίσκεται στο υψόμετρο των 35.000 ποδών. Είκοσι έξι λεπτά μετά την απογείωση, μεταδίδεται το τελευταίο αυτοματοποιημένο σήμα (ACARS) από το αεροσκάφος. Στα 38 λεπτά, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας (ATC) της Κουάλα Λουμπούρ μεταβιβάζει την πτήση στη δικαιοδοσία της Πόλης του Χο Τσι Μινχ στο Βιετνάμ. Ο πιλότος απαντά: «Εντάξει. Καληνύχτα».

Δύο λεπτά αργότερα το σύστημα που μεταδίδει αυτόματα τη θέση και το ύψος του αεροσκάφους (transponder) κλείνει. Η τελευταία γνωστή θέση της πτήσης 370 είναι ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας με κατεύθυνση βόρεια βορειοανατολική. Λίγα λεπτά αργότερα είναι η τελευταία φορά που εμφανίζεται στα μαλαισιανά ραντάρ.

Δεδομένα από τα στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν ότι 54 λεπτά μετά το κλείσιμο του transponder το αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει στροφή και πετούσε δυτικά νοτιοδυτικά, προς τη Μαλαισία. Πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι μετά τη στροφή αυτή το Boeing έχασε απότομα ύψος έως τα 12.000 πόδια (περίπου 4.000 μέτρα).

Άγνωστος παραμένει ο λόγος για τον οποίο ο χειριστής του αεροσκάφους άλλαξε την πορεία όπως και τι επακολούθησε,
με τελική κατάληξη την συντριβή στον ωκεανό. Χωρίς στοιχεία, θεωρούνται
ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα -από τρομοκρατική επίθεση και μηχανική βλάβη
μέχρι ψυχολογικά προβλήματα κάποιου από τους πιλότους ή κάποιου από τους
επιβάτες.

Όλα δείχνουν όμως ότι κάποιο δραματικό γεγονός συνέβη στο αεροσκάφος μετά το τελευταίο «καληνύχτα» του πιλότου. Η απότομη στροφή ίσως να συνδέεται με μία προσπάθεια να κατευθυνθεί προς κάποιο αεροδρόμιο όπου μπορούσε να προσγειωθεί το Boeing 777. Εντούτοις, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το αεροσκάφος φαίνεται πως συνέχισε να πετά βουβό και ενδεχομένως ακυβέρνητο περαιτέρω νότια, στον Ινδικό ωκεανό, ώσπου να καταλήξει στο νερό, νοτιοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας.

Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη τι ήταν τα αντικείμενα που εμφανίζονταν στους δορυφόρους στο νότιο Ινδικό Ωκεανό και θα μπορούσαν να ήταν συντρίμμια του αεροσκάφους. Η ανακοίνωση του μαλαισιανού πρωθυπουργού δεν αναφέρεται στα στοιχεία που είχαν δοθεί από Γαλλία και Κίνα και είχαν συγκεντρωθεί από δορυφορικές φωτογραφίες.

Η έρευνα συνεχίζεται και ο βασικός της στόχος μένει ο ίδιος, ο εντοπισμός δηλαδή των μαύρων κουτιών. Οι δύο καταγραφείς των στοιχείων της πτήσης συνεχίζουν να εκπέμπουν για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά την απογείωση (έτσι τουλάχιστον ορίζουν οι προδιαγραφές), και ενδεχομένως και για περισσότερο στην περίπτωση που οι μπαταρίες τους είχαν περισσότερη ενέργεια την ώρα της απογείωσης.

Σε συνδυασμό με την τελευταία γνωστή θέση του αεροσκάφους και τα αντικείμενα που επιπλέουν, εάν επιβεβαιωθεί ότι προέρχονται από το Boeing, θα χρειαστεί ανάλυση του καιρού και των θαλάσσιων ρευμάτων για να περιοριστεί κάπως η -ούτως ή άλλως, αχανής- έκταση στην οποία θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει τα μαύρα κουτιά.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024