Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σύγχυση και αντιφάσεις για την αναστολή εργασιών στη Διώρυγα του Παναμά

Σύγχυση και αντιφάσεις για την αναστολή εργασιών στη Διώρυγα του Παναμά

Σύγχυση και αντιφατικές ανακοινώσεις ως προς την αναστολή εργασιών διεύρυνσης της Διώρυγας του Παναμά ακολουθούν την εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις σχετικά με το υπερβολικό υψηλό κόστος των εργασιών. Πηγή του ισπανικού κατασκευαστικού ομίλου Sacyr, ο οποίος ηγείται της κοινοπραξίας GUPC (Ενωμένος Όμιλος για τη Διώρυγα) που έχει αναλάβει τα έργα, δήλωσε το βράδυ της Τετάρτης ότι οι εργασίες διεύρυνσης συνεχίζονται αντικρούοντας προγενέστερες δηλώσεις.

Σύγχυση και αντιφατικές ανακοινώσεις ως προς τη αναστολή των εργασιών διεύρυνσης της Διώρυγας του Παναμά ακολουθούν την εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις σχετικά με το υπερβολικά υψηλό κόστος των εργασιών.

Πηγή του ισπανικού κατασκευαστικού ομίλου Sacyr, ο οποίος ηγείται της διεθνούς κοινοπραξίας GUPC (Ενωμένος Όμιλος για τη Διώρυγα) που έχει αναλάβει τα έργα, ανέφερε από τη Μαδρίτη το βράδυ της Τετάρτης ότι οι εργασίες διεύρυνσης συνεχίζονται αντικρούοντας προγενέστερες δηλώσεις.

«Οι εργασίες συνεχίζονται και η διαπραγμάτευση παραμένει ανοικτή» δήλωσε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων στέλεχος της ισπανικής εταιρείας, ενώ μόλις πριν από λίγες ώρες ο όμιλος Sacyr είχε ανακοινώσει τη διακοπή των διαπραγματεύσεων εξαιτίας οικονομικής διαμάχης.

Ο διαχειριστής της Διώρυγας Χόρχε Κιχάνο είχε επίσης δηλώσει ότι η κοινοπραξία ανέστειλε τις εργασίες διεύρυνσης. «Αυτή τη στιγμή η κοινοπραξία Ενωμένος Όμιλος για τη Διώρυγα έχει ήδη αναστείλει τις εργασίες. Εκείνοι έριξαν μια απειλή πάνω στο τραπέζι [των διαπραγματεύσεων], εκείνοι την έκαναν πραγματικότητα» είχε αναφέρει.

Ωστόσο λίγες ώρες αργότερα, ο πρόεδρος του ομίλου Sacyr Μανουέλ Μανρίκε ερωτηθείς από τον ισπανικό ραδιοφωνικό σταθμό Cadena Ser ανασκεύασε τις προηγούμενες δηλώσεις του.

Ερωτηθείς αν γνωρίζει εάν οι διαπραγματεύσεις έχουν διακοπεί οριστικά, απάντησε: «Όχι, όχι. Αυτό που συνέβη είναι ότι η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά απέρριψε την τελευταία μας πρόταση χωρίς να προτείνει μια βιώσιμη εναλλακτική και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο εμείς δημοσιεύσαμε το δελτίο Τύπου», στο οποίο η κατασκευαστική εταιρεία ανακοίνωνε τη διακοπή των διαπραγματεύσεων.

«Όμως κατόπιν, εμείς στείλαμε μια επιστολή όπου τους προτείναμε να συνεχίσουμε και έτσι θα δούμε τι θα συμβεί» προσέθεσε. «Κάναμε μια τελευταία προσφορά στην Αρχή και υποθέτω ότι θα μας απαντήσουν» συνέχισε, χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.

«Δεν υπάρχει καμία οριστική ημερομηνία [για την αναστολή των εργασιών]. Αυτό εξαρτάται από την απάντηση [της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά» τόνισε ο Μανρίκε.

Εκατό χρόνια μετά τα εγκαίνια της Διώρυγας από την οποία περνάει το 5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, δύσκολα εκτιμάται ότι θα μπορέσει να ολοκληρωθεί ως το 2015, όπως προβλέπεται, η τρίτη σειρά των υδατοφρακτών, ενώ το εργοτάξιο δουλεύει ήδη στο ρελαντί εδώ και εβδομάδες εν αναμονή λύσης στη σύγκρουση.

Στο επίκεντρο της σύγκρουσης βρίσκεται ένα κόστος πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, καθώς η κοινοπραξία ζητεί αύξηση για να καλύψει τα επιπλέον κόστη, τα οποία υπολογίζει σε 1,6 δισ. δολάρια (1,2 δισ. ευρώ).

Πρόκειται για ένα ποσό «τέτοιου μεγέθους που καμιά ιδιωτική επιχείρηση δεν μπορεί να αναλάβει μόνη της» τονίζει η κοινοπραξία επιχειρήσεων, που περιλαμβάνει επίσης την ιταλική Salini-Impregilo, τη βελγική Jan De Nul και την παναμαϊκή Constructora Urbana.

Η κοινοπραξία είχε ήδη απειλήσει το Δεκέμβριο ότι θα διέκοπτε τις εργασίες μέσα σε τρεις εβδομάδες σε περίπτωση που δεν της καταβαλλόταν αυτή η αύξηση, το ύψος της οποίας είναι τεράστιο σε σχέση με την αξία του αρχικού συμβολαίου που είχε οριστεί στα 3,2 δισ. δολάρια.

Το επιπλέον κόστος οφείλεται, σύμφωνα με τον Ενωμένο Όμιλο για τη Διώρυγα, σε γεωλογικά προβλήματα στο εργοτάξιο που δεν είχαν προβλεφθεί. Προτείνει «να μοιραστούν τα μέρη 50-50 τη χρηματοδότηση ως την ολοκλήρωση του προγράμματος» και στη συνέχεια «ένα διεθνές διαιτητικό δικαστήριο να αποφασίσει ποιος είναι υπεύθυνος για τα επιπλέον κόστη και ποιος οφείλει να τα πληρώσει».

«Είναι άδικο και αδύνατο να ελπίζουν ο Ενωμένος Όμιλος για τη Διώρυγα και ο Παναμάς ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα χρηματοδοτήσουν οι ίδιες κόστη 1,6 δισ. δολαρίων σ’ ένα πρόγραμμα που θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί πλήρως από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά» υποστηρίζει η κοινοπραξία.

Οι εργασίες, τις οποίες υποστηρίζει πως έχει φέρει σε πέρας σε ποσοστό άνω του 70%, έχουν ήδη καταγράψει καθυστέρηση εννέα μηνών, χωρίς να υπολογιστεί το πρόβλημα αυτών των τελευταίων εβδομάδων. Οι κατασκευαστές επικαλούνται μια εκτίμηση του ασφαλιστικού οργανισμού Zurich, ο οποίος υπολόγισε πως η καθυστέρηση θα είναι τρία ως πέντε χρόνια, αν δεν υπάρξει συμφωνία.

Μήκους 80 χιλιομέτρων, η διώρυγα του Παναμά εγκαινιάστηκε το 1914 και το 1999 επεστράφη από τις ΗΠΑ στον Παναμά. Η επέκτασή της, η οποία περιλαμβάνει τη διάνοιξη μιας τρίτης υδάτινης οδού, τη διεύρυνση των προσβάσεων, την εκβάθυνση της κοίτης της διώρυγας και την κατασκευή νέων υδατοφρακτών σε τρία επίπεδα, πρόκειται να επιτρέψει το διάπλου σκαφών που μεταφέρουν μέχρι 12.000 εμπορευματοκιβώτια, δηλαδή περισσότερο από το διπλάσιο φορτίο που μπορούν να μεταφέρουν σήμερα τα πλοία που διαπλέουν αυτή τη θαλάσσια οδό.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters/Γαλλικό/Γερμανικό

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024