Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ανακαλύφθηκαν 33 νέα γονίδια που προκαλούν καρκίνο

Νέα γονίδια που ευθύνονται για τις καρκινικές μεταλλάξεις των κυττάρων αποκάλυψε η γενετική ανάλυση περισσοτέρων από 20 ειδών καρκινικών κυττάρων, αυξάνοντας έτσι κατά 25% τον κατάλογο των «ένοχων» για καρκίνο γονιδίων.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του περιοδικού Nature, ερευνητές του Ινστιτούτου Broad, που έχει προκύψει από την συνεργασία του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) και του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον Δρ Έρικ Λάντερ, ανέλυσαν το γονιδίωμα των καρκινικών όγκων 4.750 ασθενών αποκαλύπτοντας έτσι πολλά νέα γονίδια που εμπλέκονται στον καρκίνο.

Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εντοπιστεί περίπου 135 γονίδια που παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός ή περισσότερων από 21 διαφορετικά είδη καρκινικών όγκων. Η νέα ανάλυση επιβεβαίωσε το ρόλο των ήδη γνωστών γονιδίων και πρόσθεσε στη λίστα των «ενόχων» άλλα 33 γονίδια. Έτσι, οι επιστήμονες κάνουν ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στη δημιουργία μιας πληρέστερης εικόνας του γενετικού προφίλ του καρκίνου.

«Για πρώτη φορά, ξέρουμε τι χρειάζεται για να έχουμε την ολοκληρωμένη γονιδιακή εικόνα του ανθρώπινου καρκίνου», εξηγεί ο Δρ Λάντερ.

Οι ερευνητές υπολογίζουν ότι, για τον πλήρη «γενετικό χάρτη» του καρκίνου, θα χρειαστεί να αναλύσουν κατά μέσο όρο 2.000 δείγματα από κάθε ένα από τα περίπου 50 διαφορετικά είδη καρκινικών όγκων που υπάρχουν, δηλαδή συνολικά να μελετήσουν δείγματα από περίπου 100.000 ασθενείς.

«Δεδομένου ότι στον κόσμο ζουν περίπου 32 εκατομμύρια άνθρωποι με καρκίνο, αυτός ο αριθμός (σ.σ. 100.000) προς μελέτη, φαίνεται πολύ λογικός», σημειώνει ο Δρ Γκαντ Γκετζ από το Ινστιτούτο Broad.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024