Στην καθιέρωση δύο υποχρεωτικών pit stop, αλλά και στον περιορισμό του μέγιστου αριθμού γύρων που θα μπορεί να κάνει ένας πιλότος με ένα σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα προσανατολίζεται η FIA.

Το σχέδιο αναφέρει ότι ένας πιλότος θα μπορεί να διανύσει έως το 50% του αγώνα με το σετ ελαστικών που θα εκκινήσει. Δηλαδή σε ένα Grand Prix των 60 γύρων, το αργότερο στον 30ο γύρο θα πρέπει υποχρεωτικά να μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Με τη γόμα που θα συνεχίσει, θα μπορεί να διανύσει έως το 30% του συνολικού αριθμού γύρων. Δηλαδή από το σύνολο των 60 γύρων θα μπορεί να διανύσει 18 γύρους με το δεύτερο σετ ελαστικών.

Έχοντας κάνει δηλαδή ήδη 30 γύρους, με το πρώτο σετ ελαστικών και 18 γύρους με το δεύτερο σετ, θα έχει διανύσει τους 48 από τους 60 γύρους του αγώνα. Θα απομένουν 12 γύροι μέχρι την καρό σημαία με το τρίτο σετ της γόμας που επιλέξει.

Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η σημασία της στρατηγικής των ελαστικών που θα μπορεί να ακολουθήσει η κάθε ομάδα, αφού τα «παράθυρα» επιλογής είναι σχεδόν προκαθορισμένα.

Στην ουσία, το ζητούμενο για τη FIA είναι οι πιλότοι να μην ακολουθούν συντηρητικό ρυθμό για να περιορίσουν τη φθορά των ελαστικών τους, αλλά να προσπαθούν να κάνουν τον ταχύτερο δυνατό αγώνα τους.

Η πρόταση αυτή, μαζί με όλες τις επικείμενες αλλαγές στους κανονισμούς θα πάνε προς επικύρωση στη σύσκεψη του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στις 9 Δεκεμβρίου.

auto.in.gr