Η Volvo σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία Myndplay διεξήγαγαν έρευνα -την πρώτη του είδους- αποδεικνύοντας επιστημονικά αυτό που όλοι υποθέταμε, ότι δηλαδή, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιδρά θετικά στην θέα ενός όμορφου αυτοκινήτου.

Μπορεί σε ορισμένους να ακούγεται σχεδόν αυτονόητο, ωστόσο πρόκειται για την πρώτη απόπειρα ανάλυσης και πειραματικής αποτύπωσης, με επιστημονικό τρόπο, της συσχέτισης της σχεδίασης ενός αυτοκινήτου με τα συναισθήματα.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του πειράματος το όμορφο design σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να διεγείρει τα κύτταρα του ανθρώπινου εγκεφάλου, με τρόπο αντίστοιχο των έντονων συγκινήσεων που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος.

Το πείραμα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εθελοντών, στους οποίους έγινε ηλεκτρογράφημα του εγκεφάλου ενόσω περνούσαν από μπροστά τους διάφορες εικόνες ενώ ταυτόχρονα, μια σειρά από μετρήσεις κατέγραφε τη διαφορά τάσης που δημιουργούσε η ροή ιόντων στους νευρώνες του εγκεφάλου.

Οι εικόνες περιείχαν φωτογραφίες του νέου Volvo Concept Coupé όσο και εικόνες αυτοκινήτων που έχουν ευρέως χαρακτηριστεί ως δείγματα ξεπερασμένου ή ακόμα και κακού design.

Ωστόσο, για τη διασφάλιση σωστών αποτελεσμάτων στις εικόνες αυτές περιλαμβάνονταν και εικόνες με χαρούμενα παιδιά ή μωρά που έκλαιγαν καθώς και άνδρες ή γυναίκες που φημίζονται για την ομορφιά τους.

Το πείραμα απέδειξε ότι οι άνθρωποι αντιδρούν συναισθηματικά στο σχήμα ενός αυτοκινήτου, ιδιαίτερα οι άνδρες οι αντιδράσεις των οποίων έδειξαν ότι είναι «γενετικά προγραμματισμένοι» να εκτιμούν το κομψό design.

Εκτός από την αντίδραση του ανθρώπινου εγκεφάλου στο όμορφο design, το πείραμα οδήγησε και σε μια σειρά άλλων συμπερασμάτων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Παρατηρήθηκε, ότι οι άνδρες έδειξαν μεγαλύτερη συναισθηματική εμπλοκή όταν έβλεπαν εικόνες ενός αυτοκινήτου με όμορφο design, απ’ ότι όταν αντίκριζαν ένα μωρό που κλαίει. Αντιθέτως, οι γυναίκες, “φορτίστηκαν” πολύ περισσότερο συναισθηματικά στη θέα ενός μωρού που κλαίει σε βαθμό διπλάσιο απ’ ότι οι άνδρες.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ανδρών (74%) των ανδρών δήλωσαν ότι το καλό design τους κάνει να νιώθουν θετικά, ενώ το 60% των ανδρών δήλωσαν ότι με το να οδηγούν ένα όμορφο αυτοκίνητο νιώθουν δυνατοί και αυξάνεται η αυτοπεποίθησή τους

Σε ό,τι αφορά το “ασθενές” φύλο, μόλις το 33% των γυναικών έδωσε περισσότερη σημασία στην εικόνα της σχεδίασης ενός αυτοκινήτου σε σχέση με την εικόνα ενός όμορφου άνδρα. αυτοπεποίθησή τους

Η μόνη εικόνα για την οποία άνδρες και γυναίκες μοιράζονταν την ίδια αντίδραση, ήταν αυτή ενός μωρού που έκλαιγε. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες που συμμετείχαν εξέφρασαν πολύ έντονη αρνητική συναισθηματική φόρτιση στη θέα της παραπάνω εικόνας.

Ωστόσο, η εικόνα ενός μωρού που κλαίει προκάλεσε τη μεγαλύτερη σε ένταση αντίδραση από τις γυναίκες, ενώ αντίθετα για τους άνδρες κατατάχθηκε στη 2η θέση, με τη θέα ενός αυτοκινήτου να παραμένει στην κορυφή ως η εικόνα που τους προκαλεί τα περισσότερα συναισθήματα.

Ο Thomas Ingenlath επικεφαλής σχεδιασμού της Volvo Cars, και υπεύθυνος για την εμφάνιση του Concept Coupe το οποίο ενσάρκωσε στο πείραμα το δείγμα ελκυστικού design, σχολίασε: «Το πείραμα αποδεικνύει αυτό που πάντα υποψιαζόμαστε: το όμορφο design στο αυτοκίνητο δημιουργεί δυνατά συναισθήματα, που κυμαίνονται από μία θετική προδιάθεση έως και μία αίσθηση ανωτερότητας.»

Μία παράλληλη έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία δημοσκοπήσεων και ερευνών OnePoll, αποκάλυψε ότι 43% των ανδρών βρήκε το design του αυτοκινήτου το πιο ισχυρό χαρακτηριστικό, σε σχέση με το εσωτερικό, την τεχνολογία και την απόδοση του κινητήρα, τις ζάντες ή τα gadgets. Συγκριτικά, το μπροστινό τμήμα ήταν το πιο σημαντικό για τους άνδρες, τη στιγμή που το ενδιαφέρον των γυναικών κέρδιζε το πίσω.

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο