Σύστημα της Ford παίρνει τον έλεγχο του τιμονιού σε περίπτωση ανάγκης
Ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο, το οποίο παίρνει τον έλεγχο του τιμονιού από τον οδηγό, όταν εκείνος δεν αντιδράσει στον κίνδυνο τρακαρίσματος, αναπτύσσει η αυτοκινητοβιομηχανία Ford. Με τη βοήθεια τριών ραντάρ, υπερηχητικών αισθητήρων και μιας κάμερας, το εν λόγω σύστημα σαρώνει μια ακτίνα 200 μ. μπροστά από το όχημα, υπολογίζοντας την πιθανότητα κινδύνου σύγκρουσης.
Ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο, το οποίο παίρνει τον έλεγχο του τιμονιού από τον οδηγό, όταν εκείνος δεν αντιδράσει στον κίνδυνο τρακαρίσματος, αναπτύσσει η Ford.
Η «μαγικές» οδηγικές ικανότητες του οχήματος, οφείλονται στο σύστημα Obstacle Avoidance, το οποίο δοκιμάζεται αυτή την περίοδο στις ερευνητικές εγκαταστάσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στο Ααχεν, στη Γερμανία.
Τα «μάτια» του οχήματος στο τιμόνι
Με τη βοήθεια τριών ραντάρ, υπερηχητικών αισθητήρων και μιας κάμερας (που βρίσκονται ενσωματωμένα στο όχημα) το εν λόγω σύστημα σαρώνει μια ακτίνα 200 μ. μπροστά από το όχημα, υπολογίζοντας την πιθανότητα κινδύνου σύγκρουσης. Στη συνέχεια, μέσω οθόνης, ενσωματωμένης στο ταμπλό, ειδοποιεί τον οδηγό, οπτικά και ηχητικά, σε περίπτωση κινδύνου. Σε περίπτωση που εκείνος δεν αντιδράσει, το σύστημα αναλαμβάνει δράση, παρεμβαίνοντας στα φρένα, ενώ παράλληλα ανιχνεύει ελεύθερο χώρο, όπου μπορεί να οδηγήσει το όχημα προς αποφυγήν του τρακαρίσματος.
«Ας πούμε ότι κάποιος οδηγεί στον δρόμο και ξαφνικά εμφανίζεται ένας πεζός στο πλάι του οχήματος, όπου δεν υπάρχει καλή οπτική. Το σύστημα Obstacle Avoidance είναι ικανό να “διαισθάνεται” ότι κάποιος ή κάτι κατευθύνεται προς το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που δεν αντιληφθεί την αντίδραση του οδηγού, π.χ. την προσπάθειά του να αποφύγει το οποιοδήποτε εμπόδιο, αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος» εξηγεί η αντιπρόεδρος προϊοντικής ανάπτυξης του ευρωπαϊκού τμήματος του αμερικανικού κολοσσού, Μπαρμπ Σάμαρτζιχ.
«Έξυπνα» αυτοκίνητα στην άσφαλτο
Το νέο σύστημα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά συστημάτων ασφαλείας στην άσφαλτο της Ford. Πριν από περίπου έναν χρόνο, η εταιρεία είχε ανακοινώσει το Lane Keeping Alert – ένα σύστημα το οποίο μέσω δόνησης στο τιμόνι ειδοποιεί τον οδηγό ότι παρεκκλίνει της πορείας του.
Ακόμα, το σύστημα Active City Stop, στοχεύει στην αποτροπή σύγκρουσης, παρεμβαίνοντας στα φρένα σε περίπτωση ανίχνευσης ενός στατικού αντικειμένου ή ενός αντικειμένου που κινείται με λιγότερο από 30 χλμ./ώρα, μπροστά από το όχημα. Το Obstacle Avoidance, αντίθετα, δοκιμάζεται σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60 χλμ./ώρα.
Στο φουτουριστικό πρότζεκτ της Ford συμμετέχουν οι εταιρείες BMW, Fiat, Daimler, Volvo και Volkswagen. Σκοπός είναι να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα από τις συγκεκριμένες δοκιμές, ώστε να αναπτύξουν τα δικά τους «έξυπνα» συστήματα ασφαλείας στην άσφαλτο.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Kάτι περισσότερο από ένας μαχητής της έβδομης τέχνης: Οι κορυφαίες ερμηνείες του Μάρλον Μπράντο
- Friends: 20 χρόνια από το φινάλε τους – Το ρεκόρ τηλεθέασης και η επιθυμία του Μάθιου Πέρι
- Υπουργείο Εξωτερικών για τη λειτουργία της Μονής της Χώρας ως τζαμί – «Πρόκληση για τη διεθνή κοινότητα»
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία από την έλλειψη ερωτικών επαφών
- LIVE: Κρίσταλ Πάλας – Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
- Άστον Βίλα: Με Μαρτίνες στη ρεβάνς με τον Ολυμπιακό (pic)