Εν όψει της επικείμενης παρουσίασης του ηλεκτροκίνητου αυτοκίνητου πόλης των Βαυαρών στις 29 Ιουλίου, η BMW δίνει στη δημοσιότητα ένα μέρος των τεχνικών προδιαγραφών και των μεγεθών που συνθέτουν την ταυτότητα του i3, επιβεβαιώνοντας πολλές από τις πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει με το νέο μοντέλο.

Κατά πρώτο και σημαντικότερο, η BMW επαληθεύει το γεγονός ότι το i3 θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις, μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη και μία, όπου ένας επικουρικός βενζινοκινητήρας σε ρόλο γεννήτριας, θα αναλαμβάνει να καθησυχάζει όσους πάσχουν από το “άγχος της αυτονομίας” και, εν ολίγοις, απαιτούν περισσότερα ως προς αυτό τον τομέα.

Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του βαυαρικού μοντέλου που θα έχει αυτονομία 130 έως 160 χλμ. χάρη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 22 kWh οι οποίες τροφοδοτούν με ενέργεια τον κινητήρα. Ο τελευταίος, έχει βάρος 50 κιλών τοποθετείται στο πίσω τμήμα και αποδίδει την διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 170 ίππων και των 250 Νm ροπής.

Τα μεγέθη αυτά μεταφράζονται στη δυνατότητα του i3 να επιταχύνει από 0-60 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα ενώ, απαιτεί 7,2 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα. Το προφίλ των επιδόσεων συμπληρώνει η μέγιστή ταχύτητά του ηλεκτροκίνητου Βαυαρού αστού, που ανέρχεται σε 150 χλμ./ώρα.

Στην περίπτωση της έκδοσης εκτεταμένης αυτονομίας που εξοπλίζεται με το παραπάνω ηλεκτρικό μοτέρ και βενζινοκινητήρα, η συνδυαστική αυτονομία ανέρχεται σε 300 χλμ. Ο συμβατικός βενζινοκινητήρας, ένας δικύλινδρος με χωρητικότητα 650 κ.εκ. και απόδοση 34 ίππων τοποθετείται κοντά στο ηλεκτρικό μοτέρ πάνω από τον πίσω άξονα, αναλαμβάνοντας αποκλειστικά την φόρτιση των μπαταρία και λειτουργώντας όπως θα λειτουργούσε μια «επιπλέον δεξαμενή καυσίμου σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο» σύμφωνα με τον ακριβή χαρακτηρισμό της BMW.

Σε κάθε περίπτωση, η φόρτιση των μπαταριών του i3 απαιτεί οχτώ ώρες σε δίκτυο οικιακής τάσης, αλλά αρκεί μόνο μία ώρα για την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας των μπαταριών στους υψηλής τάσης δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού. Η BMW διαθέτει και σύστημα ταχείας φόρτισης το BMW i Wallbox, όπως ονομάζεται, το οποίο αξιοποιεί όλη τη διαθέσιμη τάση του δικτύου καθιστώντας δυνατή την πλήρη φόρτιση σε έξι ώρες.

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες προδιαγραφές του ηλεκτροκίνητου Βαυαρού Αστού, όπως είναι γνωστό ένα μεγάλο μέρος των τμημάτων του μεταξύ των οποίων το πλαίσιο αποτελούνται από ανθρακονήματα περιορίζοντας το συνολικό του βάρος στα 1.195 κιλά.

Από πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακονήματα αποτελείται και ο κλωβός των επιβατών εξασφαλίζοντας παράλληλα με τα πλεονεκτήματα σε επίπεδο βάρους-ανθεκτικότητας και την απολύτως ίση κατανομή του βάρους μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Το προφίλ του i3 συμπληρώνουν οι τροχοί των 19 ιντσών με ειδικά σχεδιασμένα για την περίπτωση του, στενά ελαστικά με διαστάσεις 155/70 R19 ενώ, η εικόνα συμπληρώνεται από τη σφιχτή, σύμφωνα με την BMW ανάρτηση την οποία συνθέτουν τα γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα και η πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω.

auto.in.gr