Τρίτη 18 Ιουνίου 2024
weather-icon 21o
Από τις ΗΠΑ ξεκινούν οι αναζητήσεις προσωπικών δεδομένων στο Facebook

Από τις ΗΠΑ ξεκινούν οι αναζητήσεις προσωπικών δεδομένων στο Facebook

Δυνατότητα αναζήτησης στο Facebook αποκτούν από τις 9 Ιουλίου 2013 όλα τα μέλη του μεγαλύτερου σάιτ κοινωνικής δικτύωσης που δηλώνουν ότι κατοικούν στις ΗΠΑ ή/και χρησιμοποιούν το Facebook στην αμερικανική/αγγλική γλώσσα, με τις υπόλοιπες να ακολουθούν αργότερα, καθώς και χρήστες που δέχονται να μοιράζονται περισσότερα για ό,τι τους αρέσει ή όχι. Τα πρώτα στοιχεία για το λεγόμενο Graph Search είχαν ανακοινωθεί τον Ιανουάριο.

Δυνατότητα αναζήτησης στο Facebook αποκτούν από τις 9 Ιουλίου 2013 όλα τα μέλη του μεγαλύτερου σάιτ κοινωνικής δικτύωσης που δηλώνουν ότι κατοικούν στις ΗΠΑ ή/και χρησιμοποιούν το Facebook στην αμερικανική/αγγλική γλώσσα. Το περίφημο Facebook Graph Search θα επεκταθεί και σε άλλες γλώσσες αργότερα μέσα στο 2013, καθώς και σε χρήστες που δέχτηκαν να μοιράζονται περισσότερα για ό,τι τους αρέσει ή όχι στο πλαίσιο των δοκιμών της μηχανής αναζήτησης του Facebook. Τα πρώτα στοιχεία για το λεγόμενο Graph Search είχαν ανακοινωθεί τον Ιανουάριο.

Πρόκληση αποδεικνύεται η επεξεργασία της φυσικής γλώσσας, την οποία παροτρύνονται να χρησιμοποιούν οι χρήστες του Facebook, σύμφωνα με άρθρο στην εφημερίδα New York Times. Για παράδειγμα, η αναζήτηση “surfers who live in Santa Cruz” δεν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. H μηχανή του Facebook αναγνωρίζει τη ερώτηση “people who like to surf”, όχι όμως συνώνυμα όπως «surfers» ή φράσεις όπως “people who like surfing» εξηγεί η Loren Cheng, η οποία εργάζεται εκεί.

Ανεπαρκή χαρακτηρίστηκαν και τα αποτελέσματα που σχετίζονται με τις προτιμήσεις των μελών του Facebook. Για να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η μηχανή του Facebook θα έπρεπε να ψάξει πιο βαθιά, ώστε να συμπεριλάβει Like των μελών του σε διάφορες Σελίδες στο Facebook, όταν για παράδειγμα καλείται να απαντήσει σε ερωτήματα όπως «friends who like ballet», αναφέρεται στο ίδιο άρθρο.

Η μηχανή αναζήτησης του Facebook τελεί υπό ανάπτυξη, επισημαίνει η εταιρεία. Προς το παρόν, δεν μπορεί να βρει πληροφορίες στα λεγόμενα status updates, ή να επεκτείνει την αναζήτηση σε πληροφορίες που διαχέονται μέσω Facebook apps, ακόμα και αυτών που ανήκουν στην ίδια εταιρεία, όπως στο Instagram.

Τι ακριβώς κάνει η μηχανή αναζήτησης του Facebook αναζητούν και άλλοι επιστήμονες επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας, όπως ο κος Νίκος Κασσιμάτης, στο Rensselaer Polytechnic Institute και συνιδρυτής του SkyPhrase. O τρόπος που λειτουργεί η μηχανή αναζήτησης του Facebook είναι διαφορετικός από αυτόν της Google, καθώς δεν επιχειρεί να ταιριάξει τους όρους αναζήτησης στα κείμενα δικτυακών τόπων, αλλά σε δομημένη πληροφορία -όπως σελίδες που ο χρήστης έχει κάνει Like, εστιατόρια που έχει κάνει check-in, την πόλη που έχει δηλώσει ότι κατοικεί ή την σχέση που έχουν δημοσιοποιήσει στο αντίστοιχο πεδίο. Έτσι, η μηχανή του Facebook δεν μπορεί παρά να περιορίζεται από τα πεδία που έχει κάθε μέλος του Facebook επιλέξει να συμπληρώσει, καθιστώντας τουλάχιστον μη-πλήρη -αν όχι αναξιόπιστη, δεδομένου ότι οι χρήστες δεν δηλώνουν πάντα τις αληθινές τους προτιμήσεις στο Facebook- την αναμφισβήτητα εκτενή βάση δεδομένων του Facebook για το 1 δισεκατομμύριο μέλη του -τον Μάιο έγιναν 3,3 εκατομμύρια δημοσιεύσεις από 1,1 δισεκατομμύρια μέλη έκανε γνωστό το Facebook.

Επίσης, το καυτό θέμα της ιδιωτικότητας, της προστασίας του απορρήτου των μελών του Facebook επανέρχεται με την ευρεία διάθεση του Graph Search.

Στα αποτελέσματα εμφανίζονται μόνο πληροφορίες που έχει επιτρέψει ο χρήστης να εμφανίζονται, αν υποθέσουμε ότι έχει εικόνα του τι θα μπορούσε να εμφανιστεί στα αποτελέσματα από τις επιλογές του, επιθεωρώντας τις Ρυθμίσεις του Απορρήτου του και μάλιστα διαχρονικά.

Τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης μπορεί να είναι παραπλανητικά ή, και ενοχλητικά, δεδομένου ότι ο χρήστης μπορεί με μια μάλλον παιχνιδιάρικη διάθεση να όρισε ψευδείς ή αστείες προτιμήσεις, πριν κατανοήσει ότι έτσι θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα γενικευμένης αναζήτησης και αυτό μπορεί να δημιουργήσει παρανοήσεις.
http://actualfacebookgraphsearches.tumblr.com/post/41267293115/married-people-who-like-prostitutes-these

Πιθανές επιπλοκές σε θέματα ιδιωτικότητας δεν αποκλείονται. Πρόσφατα, ο δημοφιλής προορισμός όσων ασχολούνται με την τεχνολογία, το TechCrunch.com είχε τεκμηριώσει σε άρθρο του υπό τον τίτλο Creepy Facebook πως το Facebook μπορεί να έχει στοιχεία επικοινωνίας κάποιου (π.χ. e-mail) που δεν του τα είχε παραχωρήσει άμεσα και οικειοθελώς, αλλά μέσω της επικοινωνίας του με κάποιο μέλος του.

Τον Ιανουάριο, όταν ανακοινώθηκε το Graph Search κάποιοι έκαναν αναζητήσεις για να δείξουν τι μπορεί να αποκαλυφθεί χωρίς ο ίδιος ο χρήστης να το περιμένει. Ενδεικτικά παραδείγματα είχαμε δει στο actualfacebookgraphsearches.tumblr.com/

Πάντως, το Facebook αναγνωρίζει την Aχίλλειο πτέρνα του και πρόκειται να ενημερώσει τα μέλη ότι «έγινε πιο εύκολο να βρίσκουν φωτογραφίες και ό,τι άλλο μοιράζεστε μαζί τους» και να τους παροτρύνει να εξετάσουν τι μπορούν να δουν οι άλλοι στην ενότητα «Who can see my stuff» (ποιοι μπορούν να δουν το περιεχόμενό μου») στις ρυθμίσεις του απορρήτου τους.

To Facebook έχει υποβάλλει την μηχανή του σε δοκιμές με τη συμμετοχή 20 εκατομμυρίων μελών. Τα τεστ αυτά μαρτυρούν καταρχήν το ενδιαφέρον των χρηστών. Μετά από έξι μήνες δοκιμών, δείχνουν ότι οι χρήστες ψάχνουν κυρίως για πρόσωπα που ίσως γνωρίζουν μέσω φίλων, πρόσωπα που θα ήθελαν να γνωρίσουν ή μένουν σε μια συγκεκριμένη πόλη. Η αναζήτηση για φωτογραφίες ήταν η δεύτερη δημοφιλέστερη, και ακολουθούν οι προτάσεις για εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, καταστήματα και γυμναστήρια.

Αργότερα μέσα στο 2013, το Graph Search θα ψάχνει λέξη προς λέξη όλες τις ενημερώσεις στο Facebook, θα ψάχνει στα Facebook apps και η δυνατότητα αναζήτησης θα προστεθεί στις εκδόσεις της υπηρεσίας για smartphone και tablet.

Φιλοδοξία του Facebook είναι να δημιουργήσει ένα εργαλείο που θα φέρνει ακριβή αποτελέσματα ως «προτάσεις φίλων», τις οποίες οι διαφημιζόμενοι θα προτιμήσουν για να προβληθούν στα αποτελέσματά του και θα φέρουν το Facebook απέναντι στον γίγαντα της διαφήμισης του Ίντερνετ, την Google που απολαμβάνει την μερίδα του λέοντος όταν το Facebook περιορίζεται στο 7%. Πάντως, προς το παρόν η μηχανή αναζήτησης του Facebook δεν εμφανίζει διαφημίσεις στα αποτελέσματά της, διευκρινίζουν οι IndianTimes.

In.gr Τεχνολογία

inSports

Μαρινάκης: «Γράψαμε ιστορία με τα δύο ευρωπαϊκά, ο Ολυμπιακός να συνεχίσει να κάνει τα όνειρα πραγματικότητα»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέλαβε τον Ολυμπιακό σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια και έστειλε το δικό του πολύ ιδιαίτερο μήνυμα μέσα από τα social media.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024