Μια σειρά νέων τηλεοπτικών διαφημίσεων λανσάρει η Coca-Cola αναλύοντας πως η κατανάλωση αναψυκτικών ενδεχομένως να συντελεί στην παχυσαρκία. Βέβαιοι, οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα μηνύματα της καμπάνιας ενδεχομένως να είναι πολύ απλοϊκά.

Το πρώτο διαφημιστικό μήνυμα με τίτλο «Coming Together», που ξεκίνησε να προβάλλεται στα αμερικανικά καλωδιακά τηλεοπτικά δίκτυα  τη Δευτέρα, υποστηρίζει ότι η υπερκατανάλωση θερμίδων οποιουδήποτε είδους (από αναψυκτικά ή άλλες πηγές) συντελεί στην αύξηση του βάρους. «Όλες οι θερμίδες μετράνε. Ασχέτως από πού προέρχονται. Αν τρως και πίνεις περισσότερο απ’ όσο καις, θα πάρεις βάρος.», λέει το σποτ.

Μια άλλη διαφήμιση που θα αρχίσει να παίζετε στο τέλος της εβδομάδας, προβάλλει δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν τον καταναλωτή να «κάψει» τις 140 θερμίδες που περιέχει ένα κουτάκι Coca-Cola.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Πόλη της Νέας Υόρκης ετοιμάζεται να απαγορεύσει την πώληση σακχαρωδών ποτών σε εστιατόρια, κινηματογράφους και αθλητικούς χώρους. Αλλά η Coca-Cola απαντά ότι η διαφημιστική της εκστρατεία δεν αποτελεί απάντηση της βιομηχανίας των αναψυκτικών στις έντονες επικρίσεις που δέχεται, αλλά είναι μια προσπάθεια να ενισχύσει την ενημέρωση του κοινού.

«Μια σημαντική συζήτηση είναι σε εξέλιξη για την παχυσαρκία και θέλουμε να είμαστε συμμέτοχοι σ’ αυτήν», εξηγεί ο Στουαρτ Κροναγκ, γενικός διευθυντής των ανθρακούχων αναψυκτικών της Coca-Cola Βόρειας Αμερικής με δηλώσεις του στο Associated Press.

Κι ενώ οι επιστήμονες παραδέχονται ότι «η θερμίδα είναι θερμίδα», εξηγούν ότι οι θερμίδες των αναψυκτικών και άλλων ροφημάτων με γλυκαντικές ουσίες ενδεχομένως να είναι ευκολότερο να υπερκαταναλωθούν συγκριτικά με τις θερμίδες των στερεών τροφών.

Η Δρ Σιμον Φρέντς διευθύνουσα του Κέντρου Πρόληψης της Παχυσαρκίας στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, εξηγεί ότι έρευνες έχουν τεκμηριώσει ότι ο εγκέφαλος δεν αξιολογεί τις θερμίδες των ρευστών όπως τις θερμίδες των στερεών τροφίμων, καθιστώντας ευκολότερη την υπερκατανάλωση των πρώτων.

«Τα σώματά μας δεν είναι τόσο ευαίσθητα στην ανίχνευση των θερμίδων υγρής μορφής», τονίζει η Δρ Φρεντς.

Κι ενώ η Coca-Cola διαθέτει τα προϊόντα της και σε μικρότερες συσκευασίες, εξακολουθεί να διαθέτει στο εμπόριο και «οικογενειακές» ή «οικονομικές» συσκευασίες αναψυκτικών, προάγοντας την υπερκατανάλωση, σημειώνει η ειδικός. Η διαθεσιμότητα των μεγάλων συσκευασιών ωθεί τον άνθρωπο να καταναλώσει περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, υποστηρίζει η Δρ Φρεντς.

Και μπορεί η Coca-Cola να κάνει κάποια βήματα προόδου, αλλά σίγουρα μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα. Αν σταδιακά αρχίζει να «εξαφανίζει» τις μεγάλες συσκευασίες των προϊόντων της, σίγουρα θα προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, λέει η Αμερικανίδα ειδικός.

Μπορεί όμως το αναψυκτικό να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής;

Για τους περισσότερους Αμερικανούς, ο αριθμός των «προαιρετικών θερμίδων», των θερμίδων δηλαδή που απομένουν αφού έχει συμπληρώσει τις ημερήσιες ανάγκες τους από φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, πρωτεΐνη και γαλακτοκομικά, είναι πολύ μικρός. Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρδιολογίας, οι προαιρετικές θερμίδες θα πρέπει να περιορίζονται σε 100 ανά ημέρα για τη μέση γυναίκα και στις 150 για τον μέσο άνδρα. Ένα κουτάκι Coca-Cola έχει 140 θερμίδες.

Η Δρ Φρεντς εξηγεί ότι όταν οι άνθρωποι πίνουν αναψυκτικά ή καταναλώνουν «κενές» θερμίδες, χάνουν την ευκαιρία να φάνε πραγματικά θρεπτικά τρόφιμα. «Οι 100 αυτές θερμίδες από υγρά αντικαθιστούν κάποια πραγματικά υγιεινά συστατικά της διατροφής μας. Και αν αυτές προστεθούν σε μια συνηθισμένη διατροφή, τελικά μπορεί να καταλήξουμε με περιττά κιλά», σημειώνει.

health.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας