Δεκαπέντε χρόνια μετά το V70 Cross Country και την ίδρυση μίας νέας κατηγορίας, η Volvo δημιουργεί ένα ακόμη «all-roader», συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός premium μικρομεσαίου hatchback με τα γνωρίσματα και τις ιδιότητες ενός αυθεντικού crossover.

To V40 Cross Country, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, διατηρεί σαφείς αποστάσεις από τα SUV του Σουηδού κατασκευαστή, έχοντας αποφύγει τις σχεδιαστικές και μη υπερβολές.

Παρόλα αυτά, οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν διαφορές στο σχεδιασμό των προφυλακτήρων και των μαρσπιέ, οι οποίες ωστόσο δεν δείχνουν ικανές να μεταβάλλουν το γνώριμο παρουσιαστικό του V40.

Το ίδιο ισχύει και για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η οποία αυξήθηκε κατά τέσσερα εκατοστά, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μικρομεσαίου, χωρίς να έχει επηρεάσει -σύμφωνα με τους Σουηδούς- τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, οι ιδιαίτερες χρωματικές επιλογές τονίζουν τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης, με την προσαρμοστικότητα και την ευελιξία του χώρου αποσκευών να μεγιστοποιεί τις μεταφορικές δυνατότητες και την πρακτικότητα του σουηδικού crossover.

Κατά τ’ άλλα, το V40 Cross Country εξοπλίζεται με τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου που συναντάμε και στις συμβατικές εκδόσεις του μικρομεσαίου Volvo.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων, αποδίδοντας 180 ίππους και 270 Nm ροπής και ο αντίστοιχου κυβισμού πετρελαιοκινητήρας της έκδοσης D2, ο οποίος παράγει 115 ίππους και 285 Nm ροπής. Ο τελευταίος καταναλώνει μόλις 3,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Άξια λόγου είναι και η μοναδική τετρακίνητη έκδοση του V40 Cross Country, η οποία θα συνδυάζεται με έναν πεντακύλινδρο και αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων, με ισχύ 254 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm.

Στη νεοσύστατη γκάμα του Volvo V40, ωστόσο, θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εκδόσεις R-Design, οι οποίες διακρίνονται για το δυναμικό παρουσιαστικό τους. Παράλληλα, επιλέγοντας το προαιρετικά διαθέσιμο «Sport Chassis», το V40 αποκτά πιο «σφικτές» ρυθμίσεις αναρτήσεων και περιορισμένη -κατά ένα εκατοστό- απόσταση από το έδαφος.

Γ.Α

auto.in.gr