Από τη γαλλική πρωτεύουσα ξεκινά η ευρωπαϊκή πορεία της δεύτερης γενιάς του Toyota Auris. Παρά το αυξημένο, κατά 3 εκατοστά μήκος του και τον πλουσιότερο εξοπλισμό, το νέο Auris κατάφερε να περιορίσει το συνολικό του βάρους κατά 40 κιλά και να βελτιώσει σημαντικά τις αεροδυναμικές του επιδόσεις.

Οι κινητήρες προέρχονται από τη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου, έχοντας ωστόσο δεχτεί τις απαραίτητες βελτιωτικές παρεμβάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων, ο οποίος απέκτησε σύστημα που μεταβάλλει το βύθισμα και το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, αποδίδοντας, πλέον, 132 ίππους και 160 Nm ροπής.

Αντιστοίχως, ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 124 ίππων εξοπλίστηκε με start&stop, με αποδοτικότερα συστήματα λίπανσης και ψύξης και με ένα νέο υπερσυμπιεστή, γεγονός που περιόρισε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 19% (στα 112 γρ./χλμ.) και την κατανάλωση καυσίμου στα 4,3 από τα 5,2 λίτρα/100 χλμ.

Την γκάμα του νέου Auris συμπληρώνει ο κινητήρας βενζίνης των 1,33 λίτρων με τους 99 ίππους και ο κινητήρας diesel των 1,4 λίτρων, απόδοσης 90 ίππων.

Την ξεχωριστή θέση της ανάμεσα στις εκδόσεις του νέου Auris έχει διατηρήσει η υβριδική εκδοχή του ιαπωνικού μικρομεσαίου. Και σε αυτή την περίπτωση έχουν πραγματοποιηθεί βελτιώσεις, οι οποίες υπόσχονται -μεταξύ άλλων- ομαλότερες επιταχύνσεις.

Κατά τ’ άλλα ο κινητήρας βενζίνης των 1,8 λίτρων εξακολουθεί να συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, αποδίδοντας 136 ίππους και φροντίζοντας ώστε το νέο Auris να κινείται με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Να σημειώσουμε ότι το νέο Auris θα προσφέρεται και σε εκδόσεις station wagon. Το Αuris Touring Sports θα αποτελέσει την πρώτη υβριδική πρόταση της κατηγορίας του, με το μήκος του αμαξώματός του να είναι κατά 28,5 εκατοστά μεγαλύτερο σε σχέση με τις hatchback εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Τη σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Auris έχει ακολουθήσει και το ανανεωμένο Verso, ενώ μία νέα εξοπλιστική έκδοση (Trend) θα επιτρέψει στο Yaris να απευθυνθεί σε ακόμη πιο νεανικό κοινό.

Τέλος, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία της στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota δημιούργησε την ηλεκτροκίνητη εκδοχή του iQ. Το iQ EV διαθέτει μπαταρίες ιόντων-λιθίου που εξασφαλίζουν αυτονομία 85 χιλιομέτρων, όντας μόλις 125 κιλά βαρύτερο από τις μέχρι σήμερα γνωστές βενζινοκίνητες εκδόσεις του.

Γ.Α

auto.in.gr