Στο 1,3% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο σε ετήσια βάση, διατηρούμενος στα επίπεδα του Ιουνίου.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουλίου 2012, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2011, προκύπτει αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 2,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούλιο 2012, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2012, παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης επίσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2011 – Ιουλίου 2012, σε σύγκριση προς τον τιμάριθμο του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2010 – Ιουλίου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,1%, έναντι αύξησης 4,4%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του πληθωρισμού  κατά 1,3% το μήνα Ιούλιο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο πληθωρισμό του Ιουλίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 1,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 5,7% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

ε) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.

στ) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών τωνξενοδοχείων.

ζ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρωναυτοκινήτων και δικύκλων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: κουρεία-κομμωτήρια,είδη ταξιδίου-λοιπά προσωπικά είδη.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

β) Κατά 1,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

γ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών .

ε) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Γράψτε το σχόλιο σας