Ernst & Young: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα
Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία, τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από την πρωτοφανή χρηματοπιστωτική κρίση, αναφέρει η Ernst & Young σε μελέτη της.
Όπως σημειώνεται, είναι ενδεικτικό ότι παρ΄όλο που, έως τον Μάρτιο του 2012, ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μόνο μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5% .
Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Έτσι, παρά τις αντίξοες συνθήκες που έχει προκαλέσει η κρίση η οποία ήταν αναπόφευκτο να επηρεάσει και την παγκόσμια ναυλαγορά, η επιχειρηματική κοινότητα των ελλήνων πλοιοκτητών και η ελληνική ναυτοσύνη κατόρθωσαν να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση στην παγκόσμια αγορά.
Στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία και όχι μόνο, αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση, δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.
Τα στοιχεία παγκοσμίως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά καθώς ο όγκος της δανειοδοτήσεως πλοίων έχει μειωθεί δραματικά φθάνοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε χαμηλό 5ετίας. Υπολογίζεται, ότι στο διάστημα αυτό ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν 5,9 δις δολάρια, μειωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους. Η συρρίκνωση των πιστώσεων είναι ανησυχητική αν ληφθεί υπόψη ότι ακόμα και μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008, ο όγκος των δανείων προς τη ναυτιλία κυμαινόταν σε ανώτερα επίπεδα.
Ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας συμβάλλοντας στην μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 14 δις ευρώ καλύπτοντας έτσι το 51% του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.
O κ. Δημήτρης Κωνσταντίνου υπεύθυνος του ναυτιλιακού τομέα της Ernst & Young παγκοσμίως σημειώνει ότι: « Η ελληνική ναυτιλία φαίνεται να προσαρμόζεται στις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν εντός και εκτός Ελλάδος. Ιστορικά άλλωστε οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να προσαρμόζονται ή και να
ενδυναμώνονται σε περιόδους κρίσης και αστάθειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η υποχώρηση των διεθνών χρηματιστηρίων σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος υποχρεώνει τους έλληνες πλοιοκτήτες να αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα επενδυτικά κεφάλαια αποτελούν μια ρεαλιστική απάντηση για την κάλυψη της αναγκαίας ρευστότητας».
Ο θεσμός των «Ποσειδωνίων» αποτελεί, για περισσότερους από 10.000 διεθνείς επιχειρηματίες και επισκέπτες από περίπου 90 χώρες, γόνιμο βήμα διαλόγου για την μελλοντική αναπτυξιακή πορεία της ελληνική ναυτιλίας και παράλληλα αναδεικνύει τη συμβολή της στην εθνική οικονομία καθώς είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες στήριξής της.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Μεγάλη Βρετανία: Συμφώνησε με Αγκόλα και Ναμίμπια για επιστροφές «παράτυπων μεταναστών»
- Οι ΗΠΑ ανησυχούν για το βεληνεκές κινεζικών βαλλιστικών πυραύλων εναντίον πλοίων – Φτάνουν στην Δυτική Ακτή
- Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρο υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση
- «Ένταση» ανάμεσα σε Νετανιάχου και την ομάδα του Τραμπ πριν τη συνάντηση της Δευτέρας
- Σκανδιναβία: Η καταιγίδα Γιοχάνες άφησε πίσω της δύο νεκρούς και χιλιάδες σπίτια χωρίς ρεύμα
- Ουκρανία: Ο Ζελένσκι λέει πως μετά την συνάντηση με τον Τραμπ θα έχει συνομιλίες με ευρωπαίους ηγέτες