«Δομική μπαταρία» ενσωματώνεται στο σασί οχημάτων και συσκευών
H βρετανική BAE Systems, μεγάλη δύναμη της αεροδιαστημικής και αμυντικής βιομηχανίας, παρουσίασε μια τεχνολογία «δομικών μπαταριών» οι οποίες μπορούν να ενσωματώνονται στο σασί ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορητών συσκευών. Η τεχνολογία αναπτύχθηκε με στόχο να μειωθεί το βάρος των ηλεκτρονικών συσκευών που μεταφέρουν μαζί τους οι στρατιώτες, σύντομα όμως θα δοκιμαστεί και σε αγώνες ταχύτητας.
H βρετανική BAE Systems, μεγάλη δύναμη της αεροδιαστημικής και αμυντικής βιομηχανίας, παρουσίασε μια τεχνολογία «δομικών μπαταριών» οι οποίες μπορούν να ενσωματώνονται στο σασί ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορητών συσκευών.
Η τεχνολογία αναπτύχθηκε με στόχο να μειωθεί το βάρος των ηλεκτρονικών συσκευών που μεταφέρουν μαζί τους οι στρατιώτες, στο μέλλον όμως θα μπορούσε να έχει ευρύτερες πρακτικές εφαρμογές.
Στο νέο, πειραματικό σύστημα, τα χημικά συστατικά της μπαταρίας ενσωματώνονται σε ίνες ανθρακονήματος ή σε άλλα σύνθετα υλικά, τα οποία μπορούν να πάρουν περίπλοκα τρισδιάστατα σχήματα και να χρησιμοποιηθούν ως δομικά στοιχεία της συσκευής.
Η BAE επέδειξε πέρυσι έναν φορητό φακό και ένα μικρό μη επανδρωμένο αεροσκάφος που βασίζονται σε δομικές μπαταρίες. Τώρα, η τεχνολογία θα δοκιμαστεί στο σασί του Drayson B12/69EV, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου της εταιρείας Lola, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το ταχύτερο ηλεκτροκίνητο όχημα του κόσμου.
Η μπαταρία δεν επαρκεί για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού κινητήρα, μπορεί όμως να καλύπτει τη λειτουργία ορισμένων ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου.
Το πρόβλημα είναι ότι, στη σημερινή της μορφή, η δομική μπαταρία βασίζεται στο νικέλιο, γεγονός που περιορίζει την ενεργειακή της πυκνότητα. Συγκριτικά, οι μπαταρίες λιθίου των κινητών τηλεφώνων αποθηκεύουν περίπου δέκα φορές περισσότερη ενέργεια ανά μονάδα βάρους.
Η BAE έχει πάντως αναπτύξει ένα πρωτότυπο με ενεργειακή πυκνότητα αντίστοιχη με αυτή που προσφέρουν οι μπαταρίες αυτοκινήτων, και σκοπεύει να αναπτύξει στο μέλλον δομικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
«Χρειαζόμαστε μια μπαταρία που θα διαρκεί πολλές δεκαετίες, αφού δεν μπορεί κανείς να βγάζει ένα φτερό από το αεροπλάνο και να το πετάει, όπως θα πετούσε κανείς την παλιά μπαταρία ενός κινητού τηλεφώνου» σχολίασε στο BBC ερευνητής της εταιρείας.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Berghain: Το πιο «σκληρό» κλαμπ στον κόσμο
- Μονή της Χώρας: Ποιο είναι το χριστιανικό μοναστήρι του 6ου αιώνα που μετατρέπει σε τζαμί ο Ερντογάν
- Παρίσι: Ακτιβιστές έριξαν πορτοκαλί σκόνη στο Παλάτι των Βερσαλλιών
- Συγκλονίζει ο Κώστας Μπίγαλης για την απώλεια του Αντώνη Τουρκογιώργη
- «Έχω κολλήσει στο αυτοκίνητό μου» – Οδηγός παγιδεύτηκε μέσα σε ένα Tesla
- «Στα ραντάρ του Παναθηναϊκού ο Αντώνης Παπαδόπουλος της Ντόρτμουντ»