Στο λασπώδες και συνήθως άκρως ολισθηρό τερέν της βροχερής Ουαλίας ο Jari Matti Latvala είπε ότι «…αισθάνομαι πολλή αυτοπεποίθηση και είμαι πεινασμένος για τη νίκη» και το απέδειξε παίρνοντας την πρωτοπορία από τον Sebastien Loeb στο 2ο σκέλος του Ράλι Βρετανίας, 13ου και τελευταίου αγώνα του WRC 2011.

Ο Γάλλος μπορεί να κατέκτησε μια μέρα νωρίτερα το όγδοο διαδοχικό του πρωτάθλημα, μετά την εγκατάλειψη του Mikko Hirvonen την Παρασκευή (11/11), ωστόσο δήλωσε χθες πως κάνει ό,τι μπορεί για να συνδυάσει τον τίτλο με τη νίκη στην Ουαλία.

Αυτό δίνει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στη σπουδαία απόδοση του Jari Matti Latvala, ο οποίος θέλει κερδίζοντας στα βρετανικά δάση να δικαιωθεί για τη νίκη στην Αυστραλία, που χάρισε στον M. Hirvonen, αλλά και να βάλει τις βάσεις για να διεκδικήσει ο ίδιος το πρωτάθλημα το 2012.

Ο Φινλανδός ξεκίνησε την ημέρα με υστέρηση 1,1 δευτ. από τον S. Loeb, αλλά στο πρωινό loop των τριών Ειδικών Διαδρομών έχασε λίγα δευτερόλεπτα ακόμα έπειτα από ένα οδηγικό λάθος που τον ανάγκασε σε ένα σημείο να τοποθετήσει την όπισθεν.

Έτσι, στο μεσημβρινό Service Park o S. Loeb διατηρούσε προβάδισμα 7,3 δευτ. – αλλά ο J.M. Latvala απάντησε άμεσα. Κέρδισε με διαφορά 8,6 δευτ. την σχεδόν σαραντάρα σε μήκος επόμενη Ειδική και ανέβηκε με διαφορά 1,3 δευτ. στην κορυφή.

Ακολούθησαν οι νίκες του οδηγού της Ford και στις επόμενες δύο Ειδικές μέχρι το τέλος της ημέρας, που ενίσχυσαν το προβάδισμά του. «Είναι τώρα οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ίσως δεν έχει πια τη φλόγα να πολεμήσει 100% για τη νίκη στον αγώνα, αλλά εγώ την έχω», είπε ο Φινλανδός για τον S. Loeb.

Όμως ο πρωταθλητής διευκρίνισε ότι δεν είναι έτσι: «Δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο. Ίσως είναι πολύ καλύτερος από μένα ή ίσως καθαρίζουμε λίγο το δρόμο, δεν ξέρω. Δεν έκανα κανένα λάθος».

Στη μάχη για την 3η θέση, ο Petter Solberg ατύχησε και πάλι καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει νωρίς στην ημέρα, λόγω σπασμένης αντλίας καυσίμου. Έτσι, σε θέση βάθρου ανέβηκε ο συμπατριώτης του, Νορβηγός Mads Ostberg – αλλά τα πράγματα δεν είναι ρόδινα ούτε για τον νεαρό οδηγό.

Σχεδόν όλη την ημέρα είχε προβλήματα με τον κινητήρα του Ford Fiesta WRC, τα οποία η Stobart Ford δεν κατάφερε να επιλύσει στο Service. Ο M. Ostberg έπρεπε να κρατάει τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, αλλά δεδομένου ότι αν σβήσει πιθανότατα θα μείνει με τρεις κυλίνδρους αντί τεσσάρων, ίσως τελικά ο Νορβηγός να χάσει το βάθρο την Κυριακή (13/10).

Ο Kris Meeke είχε επίσης προβλήματα στον κινητήρα του MINI το πρωί, αλλά το απόγευμα κατάφερε να αντεπιτεθεί για την 4η θέση. Σε αυτή τη μάχη θα ήταν και ο Ott Tanak αν δεν έχανε δύο λεπτά, μετά από έξοδο. Αντίθετα, η έξοδος του Kimi Raikkonen οδήγησε τον Φινλανδό σε μία ακόμη εγκατάλειψη.

WRC – ΡΑΛΙ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά τη 2η ημέρα)

1. Latvala (Ford) 2:38:37.9
2. Loeb (Citroen) +6.1
3. Ostberg (Stobart Ford) +2:43.9
4. H. Solberg (Stobart Ford) +5:35.0
5. Meeke (MINI) +6:20.0
6. Wilson (Stobart Ford) +7:05.6
7. Kuipers (FERM Ford) +7:57.4
8. Tanak (M-Sport Ford) +8:02.3
9. Novikov (Abu Dhabi Ford) +8:22.3
10. Block (Monster Ford) +13:24.7

auto.in.gr